Bumeráng helyett wifit kapott az Opel Zafira Tourer

Itthon a friss Zafira Tourer és az Opel online felügyelete

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két újdonsággal is jelentkezett szeptemberre az Opel. Mindkettő ismert már külföldről, de már itthon is elérhető a friss Zafira Tourer és az OnStar szolgáltatás.


Nem egy világmegváltó újdonság az Opel Zafira Tourer frissített kiadása, mégis érdekes. Még úgy is, hogy külföldön már volt lehetőségünk vezetni. Most viszont már minden aktuális műszaki adata ismert. Legkevésbé sem fontos persze, hogy az új, már bumerángok nélküli első és a hajszálnyit módosított hátsó lökhárítókkal 8 millimétert nőtt a hosszúság. Sokkalta inkább az Astra K után itt is megjelent LED mátrix - vakításmentes és igen erőteljes reflektoros - fényszóró, valamint az, hogy a középkonzol sok-sok gombját egy érintőképernyő váltotta fel.
Hirdetés

Opel Zafira Tourer, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4666 1884 1660 2760 152-710-1860


Utóbbi, azaz az információs rendszer változása a legnagyobb újdonság. Nem kell már gyári navigációt rendelni, az Apple CarPlay vagy az Android Auto segítségével az okostelefonunkon futtatott navigáció is megjelenhet a központi képernyőn. Ennek előnye, hogy így mindig a lehető legfrissebb navigációt élvezhetjük, ráadásul a gyári rendszernél olcsóbban. Oké, van néhány olyan funkció, például a sávinformáció, amit csak a profi gyári rendszertől kaphatunk meg. De akad itt még újítás, ami a beépített navigáció felé terelheti a vásárlót. Ez pedig a mostantól - és nem csak a Zafirához - rendelhető OnStar szolgáltatás. Az OnStar lényegében egy távfelügyelet, de olyan mértékű kényelmi és biztonsági háttérrel, amilyet eddig még senki sem kínált hazánkban. A rendszer lényege, hogy egy GPS jeladó, valamint egy GSM-modul kerül az autókba. Az Opel okostelefonos alkalmazásával láthatjuk a jármű pozícióját, a keréknyomásokat, az olajszintet, illetve az olaj minőségét is, vagy például az aktuális hatótávot is, ami főként majd a villanyautóknál, például az e hónap végén, a Párizsi Autószalonon megjelenő Amperea-e esetén lesz fontos. Az elektromos autóknál ugyanis akár a fűtést is időzíthetjük majd telefonról. Bárhonnan, nem csak az autó közeléből. De akár nyithatjuk, zárhatjuk autónkat távolról, megszólaltathatjuk kürtjét, bekapcsolhatjuk lámpáit, és természetesen arról is értesülünk SMS-ben és e-mailen, ha az autó elkezdene riasztani.
Amennyiben autónkat ellopják, a diszpécserközpont távolról tudja blokkolni annak indítását, és persze látja, kiadja a rendőrség számára autónk pozícióját is. A gyári rendszer előnye, hogy sokkal nehezebben eltávolítható, mint például egy OBD-csatlakozóra helyezett készülék. Baleset esetén is megy az automatikus riasztás, nem csak a baleset helyszínével, hanem körülményeivel (milyen tempóval történt a baleset, mely légzsákok nyíltak) és nem csak a mentők számára, hanem a beprogramozott „baleset esetén értesítendő” személynek is. Van továbbá egy SOS-gomb is, amivel bárhonnan, bármikor segítséget kérhetünk, például akkor is, ha megcsíp egy darázs, és arra allergiásak vagyunk. Az OnStar rendszer továbbá wifit is adhat (egyszerre 7 készüléknek), továbbá egy asszisztenst is. Egyetlen gombnyomással, a nap 24 órájában hívhatunk magyarul beszélő segítőt, aki akár azt is meg fogja mondani, hogy hol találjuk a legközelebbi kávézót, de szállást, orvost vagy patikát is segíthet keresni. Ha pedig van gyári navigáció az autónkban, a címet közvetlenül annak is el tudja küldeni, így még pötyögnünk sem kell. Ezért a komfortfunkcióért is érdemes lehet megrendelni a gyári navigációt.
Az OnStar szolgáltatás talán még inkább ajánlott. Míg az olcsóbb modellekbe 150 ezer forintért kérhető (és egy évig ingyenes), a drágábbakban már alapból benne van. Az első év után (vagy hardverrel rendelkező, de használt autó vásárlása esetén) évi 32 500, vagy havi 3250 forint az előfizetés. Cserébe a nyomkövetés miatt olcsóbb cascót is kaphatunk, de a jövőben (mivel 2024-re már az autók csaknem 90%-a hálózatra kapcsolt lesz), akár használatalapú biztosítási ajánlatokhoz is megfelelő adatot adhat az OnStar is. Érdekesség, hogy bár a rendszer telemetikai partnere a Vodafone, annak lefedettség-hiánya esetén a másik két szolgáltató rendszerét is használja az OnStar, továbbá Európában is elérhető, segítséget kérve bárhol a saját nyelvünkön beszélő asszisztenst fogunk kapni. Az OnStar által elérhető wifi ingyenes próbája csak 3 hónapig/3 gigabájt adatig él, utána külön szerződést igényel.
Opel Zafira Tourer - benzinmotorok
1.4 Turbo 120 LE 1.4 Turbo 140 LE 1.4 Turbo 140 LE LPG 1.4 Turbo 140 LE CNG 1.6 Turbo 170 LE 1.6 Turbo 200 LE
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1364 1362 1598
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 (automata/6) kézi/6 kézi/6 automata/6 kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 120 (4200-
6000)
140 (4900-
6000)
140 (4900) 150 (4900-
6000)
170 (4750-
6000)
200 (5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 200 (1850-
4200)
200 (1850-
4900)
200 (1850-
4900)
200 (1850-
4900)
260 (1650-
4500)
280 (1650-
5000)
Gyorsulás 0-100 km/h 11,9 10,8 (10,9) 11,8 11,5 9,6 8,9
Végsebesség [km/h] 190 200 (197) 195 200 208 225
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 6,7 6,7 (7,2) 7,0, LPG: 9,0 4,7* 7,5 7,2
CO2-kibocsátás [g/km] 158 158 (168) 164, LPG: 146 129 177 168
Saját tömeg [kg] 1628 1628 1679 1716 1701 1664
Megengedett össztömeg [kg] 2285 2285 2330 2355 2370 2335

Ha valahol, akkor a Zafira Tourerben lehet értelme a feláras vezeték nélküli internetnek. A felárért hétüléses, alapból öt független ülést adó egyterűben különösen jó utazni, menet közben utasként jól tud jönni az internet. Az autó saját antennájával sok helyen jobb jelet foghatunk, mint a fémdobozban (azaz a karosszériában) lévő mobilkészülékünkkel. A Zafira ugyanis masszív autó, ezt mutatja, hogy legkönnyebb verziója is több mint 1,6 tonnás. Ehhez 1.4-es és 1.6-os turbós benzines, valamint 2,0 literes (130 és 170 lóerős) dízelmotorok válaszhatók. Van továbbá gyári LPG-s és CNG-s verzió is. Utóbbiakkal különösen olcsón autózhatunk. A menetpróbán a legerősebb benzines és dízel verziókat lehetett vezetni. Utóbbi takarékosnak mutatkozott, a benzines pörgősebb, dinamikában pedig mindkettő korrekt, de nem versenyautós. A frissített Zafira - ahogyan azt már nyáron is tudtuk - 7,08 millió forinttól kapható, az első darabok már most érkeznek belőle az országba.
Opel Zafira Tourer - dízelmotorok
2.0 CDTI 130 LE 2.0 CDTI 170 LE
Emissziós norma Euro 6
Hengerűrtartalom [cm3] 1956
Hengerek/szelepek száma 4/16
Váltófajta/-fokozat kézi/6 kézi/6 (automata/6)
Teljesítmény [LE (1/min)] 130 (3750) 170 (3750)
Nyomaték [Nm (1/min)] 300 (1500-2500) 400 (1750-2500)
Gyorsulás 0-100 km/h 11,5 9,8 (9,9)
Végsebesség [km/h] 192 208 (205)
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] 6,1 4,9 (6,1)
CO2-kibocsátás [g/km] 161 129 (161)
Saját tömeg [kg] 1788 1748 (1803)
Megengedett össztömeg [kg] 2450 2455 (2470)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?