Ismerkedjen meg a hazai motorizáció színes történetével!

Járműtörténeti előadások az Óbudai Egyetemen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Akiket érdekel a magyar közúti motorizáció története, azoknak remek programot ajánlunk az elkövetkező hetekre.

Elkezdődött a tanév, és biztosra vehető, hogy a vakáció után szinte alig volt olyan gyerek, amelyik felhőtlen örömmel várta a szeptemberi iskolakezdést. Pedig tanulni, új dolgokat megismerni mindig izgalmas lehetőséget jelent, és ennek szellemében bátran ajánljuk most az autózást, motorozást kedvelő olvasóink figyelmébe az Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Karán a magyar közúti motorizáció történetéről tartandó előadásokat.

Nem tudja, milyen járműveket lát ezeken a régi képeken? Sosem hallott például Nagy Gézáról, az egyik leghíresebb magyar karosszériaépítőről, netán csodálkozik azon, hogy a Mávagban német Mercedes-Benz licence alapján gyártották az autóbuszok alvázait? Ne csüggedjen, hiszen millió titkot rejt a benzingőzös világ, és ebbe a varázslatos közegbe kalauzolja el hallgatóit Négyesi Pál, az Autótörténészek Nemzetközi Társulatának (Society of Automotive Historians) egyetlen magyar tagja, számos autó- és motorkerékpár-történeti cikk, illetve könyv szerzője. Az előadásokon a magyar autó- és motorkerékpár-gyártás, a kereskedelem, a különböző sportesemények és rendezvények históriája mellett a hazai járműtörténelem nevesebb alakjainak életrajzával is megismerkedhetnek a résztvevők.
Az előadások helyszíne: 1088 Budapest, Népszínház utca 8.
Részvételi díj: 1500 Ft (diákigazolvánnyal 1000 Ft)
A kurzus időpontjai: 2010. október 20. és november 24. között, szerda esténként 18:00-19:30
Bővebb részletekkel Zelei Sándorné szolgál telefonon, a 06 (1) 666-5432 számon.
Az előadások menetrendje az alábbiak szerint alakul (tervezet):
Bevezetés
  1. Az első autó Magyarországon
  2. Az első motorkerékpár Magyarországon
  3. Az autózás és motorkerékpározás fejlődése Magyarországon, 1897-2007
  4. A Magyar Automobil Klub és társadalmi egyesületek


A magyar autó- és motorkerékpár ipar
  1. Magyar gyártmányú személyautók, 1899-2009
  2. Magyar motorkerékpárok, 1896-1974
  3. Magyar teherautók és autóbuszok
  4. Házi alkotások


A magyar autó- és motorkerékpársport története - I. rész
  1. Az első versenyek
  2. A Kiskocsi verseny, 1912
  3. Hosszú távú túraversenyek, 1913-1914
  4. A svábhegyi verseny, 1920-1930
  5. Más hegyi- és túraversenyek, 1920-1939
  6. A gyóni és táti gyorsasági futamok, 1928-1939
  7. Budapest Grand Prix, 1936


A magyar autó- és motorkerékpársport története - II. rész
  1. Újraindulás a második világháború után
  2. A motorkerékpársport, mint tömegsport
  3. Autóversenyek 1956-ig
  4. Autóversenyek 1958-tól


A magyar gépjármű kereskedelem története
  1. Az első kereskedők
  2. Az első kiállítások
  3. Fellendülés, majd hanyatlás az első világháborúig
  4. A kereskedelem fejlődése a két világháború között
  5. Újrakezdés a második világháború után
  6. Az államosítás és következményei
  7. Az 1950-es évek
  8. MERKUR-korszak, 1964-1989


A magyar automobilizmus társadalmi vetületei
  1. Szakegyesületek
  2. Társasági események (Concours d'Elegance, kirándulások, stb.)
  3. A magyar gépjármű-szaksajtó rövid áttekintése
  4. Rövid ki kicsoda a magyar közúti motorizáció történetéből

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?