Aki teheti, kerülje el az Erzsébet hidat és a környékét!

Jelentős forgalomkorlátozás: folytatódik a Ferenciek tere felújítása

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új fázisához érkezett Budapesten a "Belváros Új Főutcájának kiépítése", vélhetően néhány hónapra érdemes lesz elkerülni az Erzsébet hidat.

Szombattól újabb lezárás keseríti a fővárosban autózók életét a Ferenciek terén. A már tavaly ősszel elkezdett, a Belváros Új Főutcája projekt II. üteme ugyanis újabb fázisához ért, a Ferenciek terén megkezdődött a gyalogos aluljárók, illetve a Budapest legfőbb felszín alatti csomópontjának számító Petőfi Sándor utcai közúti aluljáró átépítése. Mindez pedig a környék felszíni közlekedésének az eddigieknél jelentősebb korlátozásával jár.
A munkavégzés miatt jelentős változásra kell számítani a környék forgalmában várhatóan május elejéig. A szombattól bevezetett lezárásnál kisebb mértékű forgalomkorlátozásra a BKK közleménye szerint nincs mód, ugyanis a megszűnő aluljáró födémje cserére szorul, a munkaterület mellett pedig a korábbi 6 helyett maximum 3 sáv fér el. Természetesen az erre közlekedők türelmét és megértését kérik, mi pedig azt javasoljuk, hogy aki teheti, kerülje el a környéket is - legalábbis autóval.
Miként változik a közlekedés a Ferenciek terén?
Budáról Pest felé, az Astoria irányában a Ferenciek terén, a munkaterület mellett mintegy 100 méteres szakaszon födémépítési munkálatok miatt csak egyetlen forgalmi sáv marad, amelyet az autóbuszok és a többi közúti jármű közösen használhatnak.
A torlódások csökkentése érdekében az autósok számára az Astoria irányában lehetséges kerülőútvonalként biztosítja a BKK az Erzsébet híd pesti hídfője és a Szép utca között a Váci utca – Irányi utca – Reáltanoda utca – Szép utca kerülő útvonalat, ennek érdekében a Váci utcát ismét megnyitották a Március 15. tér felől. Az Irányi utca a Reáltanoda utca fele ismét egyirányú lesz. A kerülőút forgalmában azonban várhatóan szintén torlódásokra kell számítani. Ezért aztán maga a BKK is azt javasolja, hogy aki teheti, az Erzsébet híd helyett más hidat válasszon a Budáról Pestre történő átkelésre; különösen Dél-Buda és a Budaörsi út irányából a Petőfi hidat vagy Rákóczi, ex-Lágymányosi hidat javasolják.

Fontos tudnivaló, hogy az új forgalomkorlátozás miatt 30 km/órás sebességkorlátozás él az Erzsébet híd végétől, valamint, hogy az addig buszsávon érkező autóbuszok elsőbbséget élveznek az egy sávra szűkített résznél!
Kijutni vélhetően könnyebb lesz a belvárosból, mint oda bejutni - legalábbis az Erzsébet hídnál, ugyanis Pestről Buda felé az építési terület mellett változatlanul két forgalmi sávon haladhat a közúti forgalom a korábbi buszfolyosó sávjaiban kialakított területen, a belső sávban csakis személygépkocsik számára. A most hétvégén bevezetett forgalmi rend a tervek szerint idén májusig marad, arról egyelőre nincs információ, hogy utána mi várható, a terület teljes átadása azonban csak egy év múlva esedékes.
Hirdetés
Minek ez a felhajtás, feltartás?
Ahogyan a BKK látja: az Európai Unió pénzügyi támogatásával az V. kerületi Önkormányzat beruházásában, a Fővárosi Önkormányzat és a BKK együttműködésével megvalósuló Belváros Új Főutcája projekt második szakaszának célja, hogy a Ferenciek tere és környékének átalakításával egy sokkal élhetőbb, tisztább és vonzóbb belvárosi környezetet alakítson ki, hogy ez a terület is végre méltó részévé váljon a főváros turisztikai és rekreációs övezetének. A projekt első szakaszának keretében már korábban megújult a “Főutca” két szakasza, a Ferenciek terének és környékének felszínrendezését biztosító projekt során pedig végre össze is forr egymással a két szakasz. A Ferenciek terén a jelenlegi soklépcsős, kényelmetlen aluljárók helyett a felszínen kelhetnek majd át a gyalogosok és a kerékpárosok, és a 15-ös és 115-ös buszoknak sem kell aluljárókba hajtaniuk. A látássérültek átkelését korszerű, jól érzékelhető taktilis jelzések segítik majd. A gyalogosok számára további segítséget jelent, hogy lényegesen nagyobbá válik majd a metró aluljáró területe, mert az átépítésre kerülő Y közúti aluljárót hozzákapcsolják, a jelenlegi gépjárműforgalom megszűnésével pedig új, vonzó közlekedési és vásárlási lehetőségek nyílnak a gyalogosok és a kerékpárosok számára. A Ferenciek tere kizárólag közúti csomópont helyett ismét városi tér is lesz.
Ahogyan az autósok látni fogják: a fővárost átszelő egyik legfontosabb főút, az M1/M7 beágazása kvázi egy közösségi térre fog befutni.
Fotók, forrás: bkk.hu
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?