A BKV Mercedeseket vett, a Volán MAN buszokat vásárol

Jövő év elejétől 106 új MAN autóbusz áll üzembe a Volánbusznál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Folytatódik a hazai buszpark életkorának apasztása, miután idén a BKV (szerződéses) buszparkja 159 új Mercedes-Benz Citaro busszal bővült, jövőre a Volánbusz flottája bővül 106 vadonatúj MAN autóbusszal.

Idén nyárra 159 új, Mercedes-Benz Citaro állt üzembe Budapesten. Nem a BKV tulajdonaként, de a fővárosi tömegközlekedést szolgálva 79 szóló és 80 csuklós, egyaránt alacsonypadlós és légkondicionálóval felszerelt autóbusz üzemeltetését kezdte ugyanis meg a BKK-val szerződött VT-Transman. Jövőre pedig a Volánbusz is jelentősen frissíti járműparkját, egy szeptember 17-én, azaz e hét kedden aláírt szerződés szerint jövőre 106 vadonatúj, szintén alacsonypadlós és klímás MAN (ejtsd: emáen) autóbusz érkezik majd flottájába. Az amúgy a Volkswagen-csoport legfrissebb, akvizícióval szerzett márkájának számító gyártó szintén tradicionális beszállítója a hazai tömegközlekedésnek, hiszen már ma is több mint 800 MAN busz szolgál a hazai tömegközlekedésben.
Hirdetés

Az új - csakis szóló - MAN Lion's City A21 buszok 2014 elejétől érkeznek majd meg, a Volánbusz ZRt. tájékoztatása szerint elsősorban a budapesti elővárosi forgalomban találkozhatnak majd velük az utasok. E kivitelt a BKV is tesztelte, náluk CNG hajtású turbómotorral járt a 11,98 méter hosszú, 2,5 méter széles és 2,76 m magas, 5875 mm tengelytávú, 17,9 tonnás saját tömegű személyszállító, 39 ülő és 41 állóhellyel, valamint egy kerekesszéket is befogadó kocsiszekrénnyel, alacsony, 37 cm magas padlójával annak akadálymentes bejutást adó kialakítással. Az abban dolgozó motor soros hathengeres, turbófeltöltésű, CNG üzemű Otto rendszerű volt, 2000 1/percnél 272 lóerős teljesítménnyel, 1100 és 1700 1/perc között 1050 Nm nyomatékkal. A Volánbusz által rendelt verziókról egyelőre csak annyit árultak el, hogy azok dízelüzeműek és Euro6-os emissziós normát teljesítők - vélhetően AdBlue adalékkal. Tippelhető, hogy a CNG-s verzióhoz hasonlóan a gázolajosakban is 4 fokozatú Voith automata dolgozik majd, de részletes műszaki adatokat egyelőre nem közölt az MAN a kiszállítandó autóbuszokról, a paraméterek nyilvánosságra hozását csak az idei év végére ígéri.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 22:44
    Permalink

    Nem értem miért nem a sokkal környezetbarátabb (inkább emberbarátabb) CNG-t választották (ha már Bp előváros)? Nincs elég PM10, meg PM2,5, meg tüdőrák?

  • 2017.10.29. at 22:44
    Permalink

    9-10evvel ezelott meg volt olyan buszgyarunk aminek a multja miatt
    kalapot emelt a MAN,Volvo,Mercedes es tarsai.
    Es szerintem mar lehet kb 15eve vagy tobb is mikor az Ikarus gyarunk a beszallitokkal egyutt
    tobb embernek adott munkat mint a VW,Opel,Suzuki…
    Es ne mondjatok hogy logobelu szornyeket gyartottak hisz sok mai szabvanyt,eloirast
    gyartas technologiat amit a buszgyarak a mai napig hasznalnak az Ikarus fejlesztette ki.
    De sajnos a donteshozoknak nem a hazai ipar tamogatasa a cel…
    Nezzetek meg a lengyeleket a Volvoval kotottek megallapodast es van buszgyaruk
    sok munkahelyel,Csehek Karosa-ja az Ivecoval…
    Jaj mielott elfelejtem a Volvo anno szemet vetett az Ikarusra csakhat ugy voltak vele hogy
    minek munkahelyet teremteni ha lehet sanyargatni az emberekt igyhat LO. lett belole
    ahol rengeteget fejlesztenek noveli a termelest…
    Pontosan hogy-hogy is volt a szerzodesuk azt nem tudom de arra emlekszem hogy
    a minel tobb munkahely teremtes volt a cel.

  • 2017.10.29. at 22:44
    Permalink

    Minek ide MAN busz?Győrben már két helyen is gyártanak ütőképes buszokat.Lapáttal agyonverném,aki ezeket a döntéseket hozza.Nem az lenne a fontos,hogy a hazai termelés működjön?
    Idióta banda az egész…

  • 2017.10.29. at 22:44
    Permalink

    [i]“A Rába Jármű Kft. 61 darab csuklós autóbusz szállításáról írt alá megállapodást a Volánbusz Zrt-vel mintegy 16 millió euró értékben. A buszok szállítási jogát a Rába közbeszerzési eljárás keretében nyerte el a Volvóval együttműködésben, a Volánbusz tenderén a megrendelést a csuklós buszok kategóriájában összességében legkedvezőbb ajánlattal nyert el a Rába. A szállítások 2014 tavaszától kezdődnek. A mostani megrendelés a Rába/Volvo-együttműködés első eredménye, a Rába éves szinten 200-300 autóbusz szállításával számol.”[/i]

Vélemény, hozzászólás?