1,64 literes átlaggal érkezik a Mitsubishi Outlander PHEV

Jövő évtől kapható az Outlander hibridváltozata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kíváncsian várjuk, hogy nálunk megjelenik-e, s ha igen, milyen keresletet tud generálni a hibrid Outlander.


A tanulmány tavalyi, tokiói premierjét követően a Mitsubishi már az Outlander PHEV sorozatgyártású változatával érkezett a Párizsi Autószalonra. Az otthonában jövő év elején, majd ezt követően világszerte piacra kerülő modell esetében már a tervezés elején is tudták, hogy ilyen hajtáslánccal is kínálni fogják, ezért úgy alakították, hogy nincs eltérés a belsőégésű és a hibrid verziók helykínálata között.
Hirdetés

Hajtásláncában a kétliteres benzinmotor munkáját az első és a hátsó tengelyre szerelt 60 kW-os villanymotorok segítik, az inverter és a generátor a motortér bal oldalán található, míg a 12 kWh-s akkumulátor a padlóba rejtve található. Az Outlander PHEV három eltérő üzemmódban használható. Pure EV üzemben csak a két villanymotor hajtja az autót, a maximális hatótáv így 55 km lehet. Soros hibrid módban a benzinmotor generátorként üzemel, és az általa termelt áram táplálja az elektromotorokat, míg párhuzamos hibrid üzemben a belsőégésű motor mozgatja az autót, de ha szükséges, a villanymotorok is be-bekapcsolódnak, amennyiben komolyabb gyorsulásra, vagy stabilitásra van szükség.
A Mitsubishi állítása szerint az Outlander plug-in hibrid változatának fogyasztása 1,64 l/100 km, igaz, ezt az európaitól némiképp eltérő japán ciklus szerint mérték. Az akkumulátor feltöltéséhez 4 órára van szükség.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?