Csökkenhetnek az üzemanyagárak
Kedvezőbb üzemanyagárak várhatók a jövő héten
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Alaposan lifteztek a tőzsdék a héten, a benzin és a gázolaj világpiaci ára azonban apadt, s ez itthon is megjelenhet.
[kepallobal=433625]Van esély az üzemanyagárak csökkenésére a hét világpiaci tendenciái alapján[/kepallobal]
Az elmúlt két hétben összességében 4-4 forinttal csökkent a benzin és a gázolaj ára, s az elemzők szerint a jövő héten újabb, akár 5-5 forintos árcsökkenés is várható. A feltételezés alapja, hogy a kőolaj, illetve a benzin és a gázolaj világpiaci jegyzési ára egyaránt csökkentek, míg a forint minimális mértékben gyengült csak az elmúlt héten a dollárhoz mérten.
Forintban kifejezve a Porfolio.hu kalkulációi alapján a benzin átlagosan 4,6, a gázolaj 4,7 százalékkal csökkent az elmúlt héten - mivel a hazai üzemanyagáraknak a benzin esetében 36, a gázolaj esetében 40 százalékát teszi ki a termelői ár, a Porfolio.hu elemzői szerint 1,5-2 százalékos, azaz a már említett 5 forintos árcsökkenés várható jövő hét szerdától a hazai kutakon. A spekulációt azonban megdöntheti, hogy az elmúlt napokban a nyers, illetve a finomított olajárak már kivétel nélkül pozitív irányba korrigáltak, így a jövő hét első napjáig még marad a spekuláció és a reménykedés: talán csökkennek az üzemanyagárak.
Forintban kifejezve a Porfolio.hu kalkulációi alapján a benzin átlagosan 4,6, a gázolaj 4,7 százalékkal csökkent az elmúlt héten - mivel a hazai üzemanyagáraknak a benzin esetében 36, a gázolaj esetében 40 százalékát teszi ki a termelői ár, a Porfolio.hu elemzői szerint 1,5-2 százalékos, azaz a már említett 5 forintos árcsökkenés várható jövő hét szerdától a hazai kutakon. A spekulációt azonban megdöntheti, hogy az elmúlt napokban a nyers, illetve a finomított olajárak már kivétel nélkül pozitív irányba korrigáltak, így a jövő hét első napjáig még marad a spekuláció és a reménykedés: talán csökkennek az üzemanyagárak.
Mi teszi ki a hazai üzemanyagárakat?
Joggal merül fel, hogy amennyiben a benzinkutaknál fizetendő üzemanyagárnak mindössze 36-40 százaléka az üzemanyag termelői ára, akkor vajon mi egyéb a fizetendő összeg a maradék 60-64 százaléka. Nos, ezt egyrészt a KKKSZ, azaz a Központi Készletező Szövetség 1 százalékos díja, a 8,3-9,6 százalék közötti nagykereskedői és a 3,5-3,6 százalékos kiskereskedői árrés, valamint nagyobb mértékben a fix díjas, az ólmozatlan benzin esetében jelenleg literenként 120 forintos jövedéki adó, illetve az egész után számolt általános forgalmi adó teszi ki, s így áll össze az európai viszonylatban az átlagosnál drágábbnak számító hazai üzemanyagár.
Joggal merül fel, hogy amennyiben a benzinkutaknál fizetendő üzemanyagárnak mindössze 36-40 százaléka az üzemanyag termelői ára, akkor vajon mi egyéb a fizetendő összeg a maradék 60-64 százaléka. Nos, ezt egyrészt a KKKSZ, azaz a Központi Készletező Szövetség 1 százalékos díja, a 8,3-9,6 százalék közötti nagykereskedői és a 3,5-3,6 százalékos kiskereskedői árrés, valamint nagyobb mértékben a fix díjas, az ólmozatlan benzin esetében jelenleg literenként 120 forintos jövedéki adó, illetve az egész után számolt általános forgalmi adó teszi ki, s így áll össze az európai viszonylatban az átlagosnál drágábbnak számító hazai üzemanyagár.
A parlament világítására fordított összeget levonva, még mindig kellene lenni annyi pénznek, hogy Bivalybasznád és Csajágröcsöge közt is kétszer három sávos autópálya épüljön. 🙂
Hogy hova? kell a pénz a parlament kivilágítására!!
Hogy hova kerül? Kell a parlament kivilágítására is pénz!!!
A legnagyobb probléma,hogy az európai átlagnál drágább üzemanyag árakhoz viszonyítva az átlag bérek szánalmasan alacsonyak,vagyis,ami az átlagos Eu országban is drágának számít,az itt lassan megfizethetetlen.Én a magam részéről kicsit örülök a csökkentésnek,még ha nem is jelentős mértékű.
Régen, az üzemanyagok árának egy bizonyos része, az úgynevezett útalapba került. (Ha jól emlékszem.) Mi van most ezzel?