Ez már a sportosabb, következő 5-ös BMW

Kémfotón a G30 kódú 5-ös BMW, ami mégsem lesz háromhengeres, viszont V8-as

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Igaz, csak 2008-ban indult, de már véget is ér a BMW F kóddal nevezett szériája. Az F10-est a G30 váltja. -naná, hogy a Ringen tesztelik.


Hetekkel ezelőtt már láthattuk pár fotón az elődjével együtt tesztelt új ötöst. Mint megírtuk, három nagy újdonsága lesz a hibrid hajtásrendszer és a tömegcsökkentés. Német forrásból közben az is kiderült, hogy a magától értetődő továbbfejlesztésen túl mik a céljai a gyárnak az új generációval. Az E60 és a 2010-óta futó F10 egy kissé túlnőtt, ahogy ma minden autó. A mai ötös már akkora, mint a '90-es évek elején gyártott 7-es sorozat, tengelytávja nagyobb is nála. Egy bálna autó meg ha BMW, ha nem, nehezen lesz sportos. Pedig a bajor gyár márkaértékei között ez utóbbi még mindig ott van.
Hirdetés

Mivel méretben visszalépni öngyilkosság lenne, ezért az intenzív tömegcsökkentés marad az egyetlen út. A 2010-ig kínált E60-asnál a most futó egy mázsával lett nehezebb, a következő szérián meg épp ezt a túlsúlyt szeretnék lefaragni. Az eszménykép a 2002-ig gyártott még viszonylag kompakt, de már modern E39-es, hasonló vezethetőségű autót szeretnének az Audi A6 és a Mercedes E-osztály ellenfelének.
Bár eddig az a hír keringett, hogy háromhengeres lesz az alapmotorja, de ehelyett a gyár legújabb sornégyes, sorhatos és V8-asai kerülhetnek az orrába. Utóbbival is megdőlni látszik egy korábbi rémhír, lesz V8-as, de hogy lehessen, teljesen újra is kell tervezni. Német sajtóinformációk szerint mindezt azért, hogy a kissé beszürkült 5-öst közelítsék a róla kialakított és a régi nagy elődök renoméjára alapozó pozitív képhez.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 18:52
    Permalink

    Ha már évek alatt sikerült behülyíteni a sajtót a súlyra,most nehezen jönnek ki az F10es súlya miatti polémiából. Pedig az autó remek, inkább egy kéttonnás de biztonságos felsőközepes mint egy könnyebb de hiányos biztonságú…

    AZ E60ast csak iszonyatos marketingkenésekkel lehetett sikeressé tenni, elég nagy kövér csekk kell ahhoz hogy a sajtó biztonságosnak nevezze a kor egyik legcikibb NCAP buktáját.

    A mostani F10 a kategória legnagyobbjainak egyike, ha csökkenne a mérete az se lenne tragédia, kicsit jobb beltérkihasználással persze.

Vélemény, hozzászólás?