Már levédték az új Chevrolet Aveo formáját – Párizsban leplezik le

Kész az új Aveo – de még nincs bemutatva

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Furcsa dolog a formaterv-bejegyezés: szükség van rá, de a gyárak nem ellenőrzik a közzététel időpontját.

Íme a Párizsi Autószalon egyik legnagyobb durranása. Lehet ugyan, hogy a Chevrolet Aveo önmagában még nem az az autó, amely minden gyermek szobájában a falon poszterként van jelen. De a dél-koreai cég kifejezetten jó ár/érték arányú kisautója annál több család flottájában lesz megtalálható, mint második autó. Vagy akár első számú is, hiszen a forma-levédés során rögtön a lépcsős hátú modellt is bejegyezte a Chevrolet az Európai Unió Védjegy- és Formaterv Regisztrációs Hivatalánál. Ezúttal tehát egyforma megjelenést kap mindkét karosszériaváltozat – úgy tűnik, a sportos háromajtós ezúttal hiányzik a palettáról. Ennek hiányát annyiból nem fogják megérezni az eladásokban, hogy az eddiginél sokkal dinamikusabb lesz a megjelenés már alaphelyzetben is. Ráadásul a Spark-hoz hasonlóan az ötajtósnál is a hátsó ablak tövébe rejtik a kilincseket, azaz felületes szemlélőnek nyugodtan háromajtósnak tűnik majd az autó. A hatalmas méretű légbeömlő könnyen felismerhetővé teszi az autót, igaz, nem szabad elfelejteni, hogy az utcai változatokon a rendszámtábla is odakerül majd az Aveo orrára. Az oldalfalon ott a manapság elengedhetetlen lemezdomborítás, amely megszakítás nélkül folytatódik egy második hátsó kerékjárat-ívben. Az autó befejezése is látványos, nem utolsó sorban a hátsó lámpáknak köszönhetően.
Ezen az autón nem látszik, hogy filléres típus, így az első fekete-fehér ábrák alapján szép jövőt jósolhatunk neki. Mivel a külső nem sokat változott a tanulmányhoz képest, épp csak a túlzásokat szüntették meg rajta, valószínűleg hasonlóra számíthatunk az utastérben. Ez azt jelenti, hogy a Spark-ból már ismert, a kormánnyal együtt mozgó, motorkerékpár-stílusú műszeregységet találunk majd a kormánykerék mögött. Műszakilag nem lesz nagy változás, igaz az Euro 5-re való átállásnak köszönhetően pár lóerővel emelkedik az 1,2 és 1,4 literes négyhengeresek teljesítménye. Váltók terén marad az ötfokozatú, kézi kapcsolású egység, és dízel megjelenésére se számíthatunk. Azonban nem kizárt, hogy az 1,4 literes 140 lóerős turbómotor egy forró ferdehátú erejéig bekerül az Aveo kínálatába.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?