0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Minden harmadik baleset oka a gyorshajtás

Kevesebb autó, kevesebb baleset, vétlenek az áldozatok

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly kevesebben vesztették életüket, illetve sérültek meg az utakon, mint egy évvel korábban. A 638 halálos áldozat csaknem fele vétlen volt a balesetben – áll a Központi Statisztikai Hivatal jelentésében.

Az év vége felé ugyan nőtt a halálos balesetek száma, de összességében tavaly itthon 14 százalékkal kevesebben vesztették életüket közúti balesetbe, mint egy évvel korábban

Az év vége felé ugyan nőtt a halálos balesetek száma, de összességében tavaly itthon 14 százalékkal kevesebben vesztették életüket közúti balesetbe, mint egy évvel korábban

Valamennyi baleseti mutató kedvezőbben alakult 2011-ben: tavaly csaknem 21 ezren, mintegy ezerrel kevesebben szenvedtek közúti balesetet, mint az előző évben. A súlyosan sérültek száma több mint ötezer volt, míg a könnyű sérülteké a 15 ezret is meghaladta. 2010-hez képest tavaly 14 százalékkal kevesebben haltak meg közúti balesetben, az év során összesen 638 ember, köztük 12 gyermek vesztette életét az utakon. A halálos áldozatok 49 százaléka vétlen volt a balesetben.

Az áldozatok száma csupán a negyedik negyedévben volt magasabb, mint 2010. azonos időszakában, a halálos kimenetelű balesetek száma ugyanis az előző év megfelelő időszakához képest 6 százalékkal nőtt. Ezzel együtt 2011. negyedik negyedévében 3 százalékkal kevesebb személyi sérüléses közúti közlekedési baleset történt a közutakon, mint egy évvel korábban. Mind a súlyos sérüléssel járó balesetek, mind pedig az ittasan okozott balesetek száma jelentősen csökkent.

A balesetek közel harmadánál a sebesség nem megfelelő megválasztása, a gyorshajtás volt a kiváltó ok

A balesetek közel harmadánál a sebesség nem megfelelő megválasztása, a gyorshajtás volt a kiváltó ok

A KSH szerint a csökkenésben a fokozott közúti ellenőrzés mellett szerepet játszott, hogy a növekvő üzemanyagárak miatt egyre többen használták a tömegközlekedési eszközöket. Ezzel párhuzamosan a személygépkocsik száma a múlt év közepén nem érte el a 2010. év végi állományt, s ez a szám az év végére tovább mérséklődött.

Tavaly a balesetek 60 százalékát személyautóval közlekedők, 11 százalékát kerékpárosok, 10 százalékát tehergépkocsi-vezetők, 5 százalékát segédmotoros kerékpárosok, 4 százalékát motorkerékpárosok okozták. A balesetek 10 százalékában játszott szerepet az alkohol, a legtöbb esetben, mintegy 28 százalékban a sebesség nem megfelelő megválasztása volt a kiváltó ok.

A legtöbb baleset (69 százalék) lakott területen belül történt. Az autópályákon 2011-ben 14 százalékkal kevesebb baleset volt, mint egy évvel korábban, a legtöbb az M1-en. Az M5-ösön balesetet szenvedők több mint a fele külföldi állampolgár volt, ez nyilván közlekedőinek megoszlásáról is árulkodó adat.

Ez is érdekes lehet:
 

40 éves a Honda Accord

40 év után ideiglenesen kivonult hazánkból (is) a Honda Accord, sőt itt igazából annyit sem töltött...

30 éves az Opel Omega

Mindössze két generációt élt meg az Opel zászlóshajója, avagy úgy is mondhatnánk, hogy volt 17...

Kis SUV a Ford kínálatában - ez az EcoSport

Hatalmas választéka ellenére a manapság egyik legdivatosabb kis SUV-k piacán a Ford eddig nem...

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi Exclusive, 2005 - használtteszt

Viszonylag hosszan, 11 éven át készült a Citroën Xsara Picasso. Egy félidős frissítés utáni csúcsverziót...

Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és...

Elszállt a Nordschleifén az egyik Koenigsegg One:1

Lezúztak egy 7 példányban létező szuperautót, szinte ripityára, de a tulajdonos szerint még menthető...

Alfa Romeo Giulia és Giulia QV menetpróba

Pályán hajthattuk meg az Alfa Romeo legújabb dobását, nagyon komoly élményautó lett a Giulia...

30 éves a Ford Sierra RS Cosworth

500 lóerő feletti teljesítményt hoztak ki belőle a versenypályán, de az utcai változat sem volt...

Gyárilag matt fekete és külön neve is van, ezen kívül csak két másik létezik

Lehet drágább még egy LaFerrari is, hiába kérnek érte vagyonokat, bizony készült már különkiadás...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Hozzászólások (16 db)

Pitty írta: 2012 február 29., szerda 20:25:20
Lgreco írta: 4 éve

Azért ehhez azt is hozzá kéne tenned, hogy mennyien volnának azok------------ akik ugyan úgy csak 100-al v. 130-al ténferegnének ezeken a szakaszokon a belső sávban..Egy kérdést mindig pro-kontra alapon kell meg közelíteni és nem csak egy oldalúan,mert itt az elkövetkezendő 100 évben is csak 2x2 sávos autópályánk lesz. Nekem volt sokáig 1 Ford skorpióm 3.0l-es egyetlen egyszer tudtam folyamatosan 245km/h val menni vagy 15 percig ÉJSZAKA. Nappal ezeken az autópályákon még 130-l is képtelenség folyamatosan menni, lásd kamionok/előz 5km/h-val.


Előzmények megtekintése

Ez is igaz, de azért meg kell jegyezni, hogy a mi autópályáink, nem alkalmasak ekkora tempóra.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lgreco írta: 2012 február 28., kedd 22:29:13
Pitty írta: 4 éve

Ebben, igazad lehet és nyilván, igazad is van, viszont most nem ez itt a lényeg, hanem az, hogy ha nálunk is lennének korlátozás nélküli szakaszok, akkor, igencsak felgyorsulna a népességfogyás. Gondoljunk csak bele, hogy azok, akik most is 200-zal közlekednek, mennyivel hajtanának, ha nem lenne korlátozás!


Előzmények megtekintése

Azért ehhez azt is hozzá kéne tenned, hogy mennyien volnának azok------------ akik ugyan úgy csak 100-al v. 130-al ténferegnének ezeken a szakaszokon a belső sávban..Egy kérdést mindig pro-kontra alapon kell meg közelíteni és nem csak egy oldalúan,mert itt az elkövetkezendő 100 évben is csak 2x2 sávos autópályánk lesz. Nekem volt sokáig 1 Ford skorpióm 3.0l-es egyetlen egyszer tudtam folyamatosan 245km/h val menni vagy 15 percig ÉJSZAKA. Nappal ezeken az autópályákon még 130-l is képtelenség folyamatosan menni, lásd kamionok/előz 5km/h-val.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pitty írta: 2012 február 28., kedd 20:11:44
Lgreco írta: 4 éve

Pitty Tavaly ősszel jártam oda vissza FR. La Rochelle és azért nem úgy láttam Németországban Munchen, Ulm, Stuttgard,Karlsruhe útvonalon, hogy 500 -al lehet menni. Mindenhol 110-120km/h-s korlátozás volt az autópályákon. Kint Németben azért ha karambol van az aut.pályán, akkor 50-n vagy épp 100-n ütköznek össze és akkor van enged el a hajamat, mert 200-ál nem nagyon lehet hirtelen megállni. Ennyit a közlekedési morálról! Azt hozzá kell tennem, hogy egy picike köd is volt.


Előzmények megtekintése

Ebben, igazad lehet és nyilván, igazad is van, viszont most nem ez itt a lényeg, hanem az, hogy ha nálunk is lennének korlátozás nélküli szakaszok, akkor, igencsak felgyorsulna a népességfogyás. Gondoljunk csak bele, hogy azok, akik most is 200-zal közlekednek, mennyivel hajtanának, ha nem lenne korlátozás!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lgreco írta: 2012 február 27., hétfő 23:07:18

Pitty Tavaly ősszel jártam oda vissza FR. La Rochelle és azért nem úgy láttam Németországban Munchen, Ulm, Stuttgard,Karlsruhe útvonalon, hogy 500 -al lehet menni. Mindenhol 110-120km/h-s korlátozás volt az autópályákon. Kint Németben azért ha karambol van az aut.pályán, akkor 50-n vagy épp 100-n ütköznek össze és akkor van enged el a hajamat, mert 200-ál nem nagyon lehet hirtelen megállni. Ennyit a közlekedési morálról! Azt hozzá kell tennem, hogy egy picike köd is volt.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Pitty írta: 2012 február 27., hétfő 19:35:01
Macan írta: 4 éve

A SUNKÓFEJŰ törvényhozók mondanak csak ilyet hogy kiállíthassanak radart 40-es táblánál!!!

Németországban nincs sebességkorlátozás és még sincs ennyi baleset!!! Itt egy Trabantos "száguldozása" 50-60 al az uton tántorogva, a kétsávoson okvetlen bal sávban, jobb mint aki gyorsabban vezet és odafigyel mit csinál.


Németországban, annak ellenére, hogy nincs sebességkorlátozás az autópályákon, azért nincs ennyi baleset, mert, mint sok minden másban, közlekedési morálban is, fényévekkel vannak előttünk. Közlekedési morálunk, könnyen lemérhető itt, egyik-másik hozzászóláson is. Akinek nem inge, ne vegye magára!

A válaszoláshoz belépés szükséges
Lgreco írta: 2012 február 27., hétfő 10:17:35

Ez az egész azért van, hogy lehessen kiket jól megbüntetni! Nem tudom azt, hogy tudnának a KM-nél előre betervezni 25milliárd bevételt büntetésből, ha MINDEN KÖZLEKEDŐNEK KÖTELEZŐ LENNE A PÁV 3! Az én meglátásom az, ha minden adónemet meg vizsgálok, hogy mindegyik lehúzás. Ha szopatják az országot azon belül a kiskeresetűeket 21-éve------ mi a fasztól várják azt a kúrva nagy gazdasági fellendülést? A balesetekhez visszatérve, az iszonyú nagy büntetési tételektől meg persze az üzemanyagáraktól vannak kevesebben az utakon, ebből adódik hogy kevesebb baleset is történik. Ez nem a közlekedési morál javulásától van.

A válaszoláshoz belépés szükséges
kubeba írta: 2012 február 27., hétfő 09:13:41

Kevesebb baleset? Hát persze hisz kevesebb az autós is! Naponta járok be a városba autóval reggel csúcsban,egy éve 50 perc volt és nem volt szabad parkoló sem,most ugyanaz 25-30 perc és van szabad parkoló mindig. Sokkal kevesebben ülnek autóba mint egy -két évvel ezelőtt! Még szép hogy csökkentek a balesetek! Szép is lenne ha fordítva lenne. :-)
Ha minden vezető járt volna 1-2 évet teherautóval akkor tudnák hogyan kell közlekedni. Itt már mindenkinek adnak jogsit! Ez őrület. A 8 állt elég hozzá!
Meg kell nézni kik bénáznak az utakon. A nem idén barnult honfitársaknak egyszerűen nincs érzékük hozzá,a piacokon árúsítgató ferde szemmel nézőkkel együtt. Csak nézzünk ki a fejünkből és láthatjuk, bénázik a legtöbb.Még a beparkolás is komoly gondot okoz nekik,akkor mit várhatunk tőlük a forgalomban? Ugyanez érvényes a túl öregekre is.
Az oktatók mindenkit kivisznek a forgalomba de minek? amikor még az elindulás megállás nem megy. Így jut el a vizsgára,aztán a kezébe kapja és megy.Nem érzi az autót,ezáltal nem s tudja hogy a 50 az sok vagy nem.
Mi a helyzet a robogókkal? a bicajokkal? Akik össze vissza mennek a városban és ha valamit okoznak elhúznak és még csak azonosítani sem lehet őket. Az autósok meg pereskedhetnek mindenkivel mert a bicajos miatt történt a gond.
Szerintem mindenki a képességei szerint kapjon jogsit. Pilóta sem lehet mindenki mert alkalmatlan rá. Jogsit se kellene csak ugy osztogatni mert sok embert veszélyeztethetnek ezzel. Akik kiadták az engedélyt azokat kellene megbüntetni. Ez a dolga egy vizsgabiztosnak. Akkor ezek szerint alkalmatlan a feladatára? Mert ha olyat eged át aki nem tud vezetni akkor közvetve ő is okozója a sok balesetnek. Na és mindezt persze a pénz miatt mert minél többen vizsgáznak annál több pénz folyik be mindenhová.Miközben egyre több embert veszélyeztetnek!
Gyorshajtás? Egy vicc . Jól mondta előttem a kolléga,kinek mi a gyors? Na és a szakértők,főleg akinek még jogsija sincs! :-)) És az állapítja meg mi volt a baj oka. De neki is van erre jogsija hogy szakértsen. Vajon kellőképpen alkalmas a feladatára? Vagy csak annyira mint a vizsgabiztos aki átengedi azt aki nem tud még rendesen vezetni. Egyszerűbb a sebességre fogni sok esetben.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Laszlovics írta: 2012 február 26., vasárnap 22:35:55
Macan írta: 4 éve

Máskülönben már kifizettük a baleseti adót, hát akkor okozhatunk balesetet is/ki van fizetve előre!!/


Csak halált ne okozzunk, és tartós fizikai károsodást. A többi pótolható.
A baleseti adót azért fizetjük, mert csak.

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 2012 február 26., vasárnap 10:47:47

Máskülönben már kifizettük a baleseti adót, hát akkor okozhatunk balesetet is/ki van fizetve előre!!/

A válaszoláshoz belépés szükséges
Macan írta: 2012 február 26., vasárnap 10:45:12

A SUNKÓFEJŰ törvényhozók mondanak csak ilyet hogy kiállíthassanak radart 40-es táblánál!!!
Németországban nincs sebességkorlátozás és még sincs ennyi baleset!!! Itt egy Trabantos "száguldozása" 50-60 al az uton tántorogva, a kétsávoson okvetlen bal sávban, jobb mint aki gyorsabban vezet és odafigyel mit csinál.

A válaszoláshoz belépés szükséges
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=

Friss tesztek

Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk teszt

Nem kislányoknak való - Jeep Renegade teszt

Kitűnik a tömegből, de nem csak a magassága, látványa és a hazai ritkasága miatt, hanem azért is, mert a Jeep Renegade nem valódi SUV. Azoknál többet tud.


Renault Mégane GT 1.6 TCe 205 EDC7 teszt

Hajtás csak elöl, kormányzás hátul is - Renault Mégane GT teszt Videó

Biztosan lesz még ennél keményebb Mégane is, a GT azonban talán a leginkább szerethető. Vagány, élvezetes, de családi autónak is remek.


Volkswagen Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion teszt

Nagy lábon él - Volkswagen Tiguan teszt

A divatterepjárók díszpéldánya a Volkswagen Tiguan, ráadásul már a második generációját éli és az új fazon elég jól áll neki. Közel csúcsverziót kaptunk tesztre, így bizony lehengerlő tud lenni.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1zdXp1a2k=

Hirdetés

SUZUKI tesztek

Suzuki Baleno 1.2 GL teszt

Ez is a mi autónk lehet? Suzuki Baleno teszt Videó

Azt a verziót sikerült megkaparintani az új Suzuki Balenóból, amit vélhetően a legtöbben fognak venni. A Baleno jó családi autó lehet.


Suzuki Vitara 1.6 GL+ teszt

Teszten a Suzuki Vitara, amit venni is fognak Videó

Fronthajtással, alap közeli felszereltséggel teszteltük az új Suzuki Vitarát, mert legtöbben vélhetően így fogják választani. Slágergyanús.


Suzuki SX4 S-Cross 1.6L VVT teszt

Francba a turbómotorral! Suzuki SX4 S-Cross teszt

Szimpla fronthajtással és elvileg ósdi szívó benzinmotorral próbáltuk a Suzuki SX4 S-Crosst. És egy kicsit meglepődtünk.


Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD teszt

Üdvözlet az analóg korszakból - Suzuki SX4 S-Cross teszt

A Suzuki SX4 S-Cross bár jó autó, de ezért az árért sajnos van nála több jobb ajánlat is. Azok viszont kicsit sem Suzukik.


Suzuki Jimny 1.3 JLX AC 4WD teszt

A fene tudja, miért, de tetszik - Suzuki Jimny teszt

Kicsi, kényelmetlen, pattogós, zajos, régies. Mai mércével soványan felszerelt. Nem erős, nem olcsó, mégis kéne, de nagyon. A Suzuki Jimny egyszerűen imádnivaló.


Még több SUZUKI teszt

Címlapon


Friss cikkek

Számokkal mutatja a rendőrség, hogy megérte a fix telepítésű kamerák hadba küldése

VÉDA statisztika: javuló baleseti mutatók és milliárdos bírságok

1 órája – Sztori

A rendőrség egyenesen VÉDA-hatásként aposztrofálja azt, hogy a második negyedévben a tavalyi azonos időszakhoz mérten kevesebben haltak meg útjainkon.


Nem gyári, de Audi külsővel készült az atommeghajtású terv

Atommeghajtású Audi a jövőből

Tegnap – Sztori

Megint orosz kézből érkezett egy Audi tanulmányautó és hasonlóan elborult, mint a legutóbbi kamionok, motor helyett atomreaktorja van.


Akkumulátoros Vitóval gyorsultak - a végeredmény zseniális

Egy Mercedes Vito, ami gyorsabb a Ferrarinál is Videó

2 napja – Sztori

Beteg videóval mutatja be akkumlátorai képességeit az amerikai Atieva. Nem szerény, 900 lóerős Mercedes Vitóval gyorsulták le a Ferrarit.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

SUZUKI VITARA 1.6 GL Plusz

SUZUKI VITARA 1.6 GL P...

Ár: 4.240.000 Ft

Évjárat: 2016 / 6

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SWIFT 1.3. MO-i. klíma. digitklíma

SUZUKI SWIFT 1.3. MO-i...

Ár: 1.350.000 Ft

Évjárat: 2007

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

SUZUKI SWIFT 1.3 GLX-C

SUZUKI SWIFT 1.3 GLX-C

Ár: 250.000 Ft

Évjárat: 1994 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!