Elsőként Kínának készül a Citroën DS 6WR

Kínában lép színre először a kompakt SUV Citroën DS 6WR

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ez már nem koncepció, a Pekingi Autószalonon debütáló Citroën DS 6WR az év végétől Kínában már kapható lesz.

Megfordult a világ, számos márka a Pekingi Autószalonon mutatja be legexkluzívabb újdonságait. Ez mondjuk nem meglepő, hiszen csupán Kína autópiaca nagyobb számokat hoz, mint az összeurópai. Ez alapján pedig az sem meglepő, hogy a Citroën az izmos DS 5LS R koncepció mellé egy vadonatúj modellt is visz, ez pedig a tavalyi Wild Rubis tanulmány alapján született DS 6WR lesz, ami tehát cáfolja azt a korábbi hírt, hogy a tanulmányból született SUV DS X7 néven jönne.
Hirdetés

A márka közleménye szerint a DS 6WR formaterve Párizsban készült, közvetlen ihletadója a Wild Rubis tanulmányautó volt. A kompakt méretű szabadidő-autó hossza 4,55, szélessége 1,86 méter, magassága 1,61, tengelytávolsága pedig 2,73 méter. Alapja sanszosan a DS5-ösével egyező, ugyanis a tengelytáv is azonos, s a hosszúság is mindössze 2 cm-rel nagyobb. Hasmagasságról egyelőre nincs információ, azt viszont büszkén hangoztatja a gyártó, hogy alufelniből 19 colos is szerepelhet.
Összkerékhajtás ugyanúgy nincs, mint például a PSA által egy osztállyal lejjebb indított Peugeot 2008 esetén, Grip Control funkciós ESP természetesen szerepelhet, ami négykerék-meghajtás nélkül, mérsékelt fogyasztás és CO2-emisszió mellett ígér biztos tapadást és előrejutást. Motorként nincs újdonság, az először Kínában megjelenő DS 6WR eleinte a THP160 és THP200, 160 és 200 lóerős turbós benzinmotorokat ígéri, európai megjelenéséről egyelőre nincs információ, de cáfolat sincs.
A kínai piacon való idén év végi megjelenés már biztos, a DS 6WR idén év végétől ugyanúgy a shenzeni üzemben, azaz helyben fog készülni, mint tavaly ősz óta a DS 5, illetve idén tavasztól a DS 5 LS, s kerül majd a Kínában jelenleg 56 tagú DS Store hálózatba. Az európai színre lépés kapcsán pedig egyelőre csak annyit rebesget a Citroën, hogy az elkövetkező hónapokban egy újabb modell bemutatkozása várható. Nem fogunk meglepődni, ha az az Európának készített DS6 lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 10:13
    Permalink

    2010/2. havi Citroen C5 2.0 HDi-ről van szó, milyen 10évvel ezelőtti sztoriról beszélsz? Fel sem fogod mit olvasol máris fröcsögsz bele az éterbe csak, hogy te is mondj valamit. Gratulálok. Ismételten sikerült hülyét csinálni magadból.

  • 2017.10.29. at 10:13
    Permalink

    Ki a szart érdekel, hogy milyen lesz 15 évesen?
    Szerinted mennyire értelmes dolog egy 10 évvel ezelőtti C5 sztoridat kivetíteni egy 15 év múlva talán megtörténő dologra.
    Sokat szívtál?

  • 2017.10.29. at 10:13
    Permalink

    Troll hunter: ilyen minden típusból van, ez tény. Szomszédságomban pedig pont a német és japán márkák vizsgáznak rendszeresen elégtelenre. Passat CRTDI: 15 ekm – turbócsere, 33 ekm – váltócsere (DSG), 40 ekm – motorcsere. A céges VW-flottánk dettó ugyanilyen “megbízható”, pedig nem kis merítést jelent darabszámra vetítve. Eddig kizárólag a franciákkal volt jó tapasztalatunk céges szinten. Igen jó környéken lakok, van bőven a prémium kategóriából, VW-csoportból és japánokból is, mindegyikkel vannak gondok. Közvetlen ismerőseimnek konkrétan a legtöbb gondjuk a BMW-kkel és Toyota-kkal van. Akkor most mi van? Te egyetlen autó alapján lefektetted az axiómaként tálalt véleményedet, ami nem helyes szerintem.

    Ettől eltekintve ez a kocsi nem csoda, hogy kínában lesz csak kapható, oda is való kinézete alapján.

  • 2017.10.29. at 10:13
    Permalink

    Hát…ööö…igazából mindegy mert a SHITroën még mindig nem tud normális tartós autót gyártani. Szépnek szépek – már akinek – csak kár, hogy 15évesen széthullik mind pont ahogy az összes többi francia szarkupac. Volt a családban mk2 C5 HDi após hozta ki a szalonból összesen hét kilométer volt benne amikor átvette. Az az autó konkrétan egy ipari selejt. Folyamatos elektromos problémák, váltó 17ezer kilomért bírt majd garanciában cserélték. Néha megtorpant az autó nagy gáznál előzéskor (ez csak egy picit balesetveszélyes). Bevitte szervízbe erre frissítették a motorvezérlő szoftverét. A hiba ugyanúgy megmaradt de immár az alapjárat is ingadozott. Visszavitte mire közölték a szervízben, hogy ez normális, ez ilyen. Ja köszi. Utolsó csepp az volt, hogy leállítás elkezdett csörögni lendkerék. Két évig birkózott vele és hadakozott folyamatosan a márkaszervízzel majd belefáradt és eladta a fenébe. Soha többet SHITroën-t. Sosem értettem hogyan tudnak emberek ilyen szarokba beleülni mikor annyi pénzből már autót is vehetnének. Após vett a shitroën árából egy öt éves használt benzines Honda Accordot és rögtön kisimultak a ráncai. Még csak egy izzó sem égett ki benne közel egy év alatt amióta nála van.

Vélemény, hozzászólás?