Rómában is bizonyított a legújabb Toyota Prius

Konnektoros töltés nélkül is nagyon komoly a Toyota Prius emissziócsökkentése

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hazánkban nem jogosult zöld rendszámra a külső töltési lehetőség nélküli Toyota Prius, pedig a legújabb kutatási eredmény alapján megérdemelné.


Prius-tulajdonosként különösen fáj, de mindenképp szerencsétlen, hogy hazánkban nem a valós emisszióhoz kötött a zöld rendszám jogosultsága. Így bármilyen belsőégésű motorral szerelt személyautó megkaphatja a zöld plakettet, amennyiben olyan hibridrendszerrel szerelték fel, amivel legalább 25 kilométert meg tud tenni konnektoros töltéssel. Akkor is, ha a (ráadásul csak elvi) 25 kilométer után vedeli a benzint. A Toyota más utat jár full hibrid modelljeivel. Bár a Priusból is van konnektoros, a hagyományosak is megdöbbentősen keveset fogyasztanak. Ezt bizonyította saját tesztünk is, de most a Római Egyetem is.
Hirdetés
Egy 20 fős csapat (különböző életkorú férfiak és nők, köztük vegyesen olyanok, akik már vezettek hibridet és akik korábban még nem) egy 37 kilométeres tesztúton összesen 2200 kilométert autózva mutatta ki, hogy a Prius azon (Eco üzemmódban, kikapcsolt légkondicionálóval) a távolság 62,5 százalékában, az idő 73,2 százalékában álló benzinmotorral, azaz teljesen emissziómentesen haladt. Ráadásul közben az akkumulátor töltését 45 százalékban a rekuperáció adta, a többit logikusan a benzinmotor.
A belvárosi szakaszon még jobb eredményeket hozott a Prius: az utazási idő 79,4 százalékában, a megtett út 76,3 százalékán állt a motorja. Ha tehát azt nézné a hazai szabályzás, hogy 100 kilométeres úton meg tud-e tenni 25 kilométert emisszió nélkül egy autó, a Prius abszolút megérdemelné a zöld rendszámot.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?