Ázsiai diófákkal frissíti a hazai levegőt a Volkswagen

Környezettudatos gondolkodás és fenntartható fejlődés a Volkswagentől

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A fenntartható fejlődés a Volkswagennél több mint nemes gondolat: küldetés. Ezért osztott szét kereken 1000 diófa csemetét a márka.


A Volkswagen a Közép-Ázsia Expedíció partnereként 1000 darab diófacsemetével támogatja a magyar környezetvédelmet és tesz a széndioxid-kibocsátás csökkentéséért. Ez a cselekedett nem új keletű, a márka évek óta bizonyítja, hogy a környezetvédelem és az autóipar fejlődése nem zárják ki egymást. A „Think Blue.” filozófia a Volkswagen azon alapvető célkitűzéseit testesíti meg, melyek alapján mindenkor környezetkímélő termékeket és megoldásokat fejleszt, környezettudatosabb viselkedésre ösztönöz, illetve tevékenyen hozzájárul a hosszútávon fenntartható jövőhöz. Lényege a felelősebb közlekedés és a környezettudatosabb élet, nem csupán autóiban, hanem az élet minden területén s minden napján.
Ennek az elkötelezettségnek bizonyítéka a Volkswagen Közép-Ázsia Expedíció is, mely 2013-ban egy fél Föld kerületnyi, azaz húszezer kilométeres útra indult a híres huszadik századi magyar felfedezők, Almásy György és Prinz Gyula nyomába, akik első nyugati kutatóként térképezték fel a közép-ázsiai Tien San vonulatait. A felfedezők mai követői – élükön az expedíció vezetőjével, Hidvégi-Üstös Pál sportolóval – bejárták Közép-Ázsia hegyeit és sivatagjait, ahol otthonuk, az expedíciós autó stílszerűen egy Volkswagen, egy különlegesen átalakított LT40 lakóautó volt.
Hirdetés
Az expedícióhoz etnográfusok, geográfusok csatlakoztak, akik interaktív módon a helyszínről tájékoztatták a diákokat a nomádok életéről, természetföldrajzi érdekességekről, így kutatásuk eredményét biológia, földrajz és történelem órák keretén belül magyar diákokhoz és a társadalom széles rétegeihez juttatták el. A csapat Budapestről indult és útvonala a következő volt: Szerbia, Románia, Törökország, Azerbajdzsán, Grúzia, Irán, Türkmenisztán, Üzbegisztán, Kirgizisztán, Kazahsztán, Oroszország, Ukrajna, Magyarország.
Amellett, hogy a Volkswagen névadó szponzorként támogatta a felfedezők munkáját, a környezettudatosság érdekében Kirgizisztánból 1000 darab diófacsemetét hozott haza. Kirgizisztánból ered az egész világon termő, nemesített diók őse. Nyugat-Kirgizisztánban a Fergana völgy területén 245 ezer hektár dióerdőt találhatunk. Ezzel a rendkívül ellenálló, vadon termő fajtával felfrissül a magyarországi génállomány, a fák erősebbé és edzettebbé válnak, és a globális környezetváltozáshoz alkalmazkodó hazai diófák így a jövőben is emlékeztetni fognak minket azokra az értékekre, melyekkel a természet ajándékoz meg minket.
A Volkswagen pedig az újságírókat megajándékozta egy-egy facsemetével. Szerkesztőségünkhöz is érkezett két példány, gondoskodtunk róluk, elültettük őket, hogy a jövőben valóban tisztíthassák a levegőt.
A kis diófákat egy rendkívül takarékos, földgázhajtású autóval, egy Volkswagen eco up! modellel szállította ki a VW. Alacsony károsanyag-kibocsátású járműveik sora azonban itt nem ér véget! Van ugyebár plug-in hibrid (GTE) és e-Golf is, az e-up! már nálunk is járt teszten, az év során pedig befut a Passat GTE konnektorból tölthető hibrid is, amelyek mind több tiszta levegőt hagynak nekünk, meg persze utódainknak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?