Három hengerrel is itt az új Ford Mondeo

Középkategóriás autó egyliteres motorral? Miért is ne?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megjelentek az első hivatalos fotók az új Mondeóról, s az is kiderült, hogy a középkategóriában úttörőként egyliteres, háromhengeres lesz az alapmotor.


Íme az első gyári fotók az európai Mondeóról - na nem mintha nagyon más lenne az amerikai, néhány hónapja már bemutatott, sofőrsegédeivel futtatott Fusion néven forgalmazott testvérhez képest. A középkategória egyik legkedveltebb modelljét Amszterdamban leplezte le a Ford, minden részlet persze csak a hó végi Párizsi Autószalonon fog kiderülni a negyedik generációs Mondeóról.
Hirdetés

Amit most tudunk, az az, hogy bár a tengelytáv maradt 2850 mm-es, a hossz mégis nőtt, és nem is keveset (4731-ről 4869 mm-re), továbbá módosítottak a hátsó multilink felfüggesztésen annak érdekében, hogy agilisabb, sportosabb érzetet adó legyen az autó viselkedése. Mint amilyennel a BMW vagy az Audi hódít. Utóbbit, az A6-st vagy A7-est amúgy formájával is eszünkbe juttatja az Aston Martin-féle hűtőráccsal és üzemanyag-spórolós, elektromos kormányszervóval érkező Mondeo. A takarékosság jegyében persze fontosabb a korábbi 1,6 literes szívó alapmotor nyugdíjazása az agyondíjazott és lassan minden Ford modellbe beszüremkedő 1.0 EcoBoost egységgel - igen, (a versenypályán is jól szereplő) háromhengeres turbómotor birkózhat majd a méretes (s még nem tudni, milyen önsúlyú) középkategóriással. A 125 LE és a 170, túltöltéssel pár mp-ig 200 Nm-es nyomaték mondjuk már nem hangzik rosszul vagy kevésnek (a kifutó 1.6-os teljesítménye 120 lóerő, nyomatéka 160 Nm). Hatfokozatú manuális váltóval az ötajtós vegyes fogyasztása 5,6 l/100 km, CO2-kibocsátása 130 g/km lehet - a csupán ötössel adott 1.6 Ti-VCT 6,8 l/100 km, 159 g/km értékével szemben. Az előbbi karosszéria mellett lépcsőshátúként és kombiként is érkező negyedik generációs Mondeo már jövőre a szalonokban lesz, 2014-2015 magasságában pedig hibridhajtással is várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    Nézd meg a német wikit! Attól, hogy MK3-nak hívják még nem 3. generáció. (Tudom furcsa de egy némettől hallottam meg is magyarázta de arra nem emlékszem)

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    Üdv!

    Nem wikipédiáról szedtem az információt félre ne érts.
    Nekem van egy 2002 decemberi mondeom, ami igenis 3 genrációs 🙂 és bárhol ha nézel hozzá alkatrészt ebay vagy akár egy cromax üzletben is arra a típusra gondolnak, amikor MK3at mond az ember.

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    Üdv!

    Nem wikipédiáról szedtem az információt félre ne érts.
    Nekem van egy 2002 decemberi mondeom, ami igenis 3 genrációs 🙂 és bárhol ha nézel hozzá alkatrészt ebay vagy akár egy cromax üzletben is arra a típusra gondolnak, amikor MK3at mond az ember.

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    Üdv!

    Nem wikipédiáról szedtem az információt félre ne érts.
    Nekem van egy 2002 decemberi mondeom, ami igenis 3 genrációs 🙂 és bárhol ha nézel hozzá alkatrészt ebay vagy akár egy cromax üzletben is arra a típusra gondolnak, amikor MK3at mond az ember.

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    pristyakzolas!

    Ez a NEGYEDIK generációs Mondeo:
    1993-2000 ELSŐ generáció
    2001-2006 MÁSODIK generáció
    2007-2013 HARMADIK generáció
    2013- NEGYEDIK generáció

    A Wikipédia hibásan írja, vigyázz!

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    Hozzátenném, hogy ÖTÖDIK generációs Mondero-ról beszélünk.
    A 2000től 2007 gyártott volt az MK III, és a 2007től napjainkig gyártott széria az MK IV.
    Az MK I-nek a mondhatni, hogy faceliftesített verziója az MK II.
    Figyelembe véve, hogy az oldal főprofilja az autós világ, illene tudni. 😉

    Annak ellenére, hogy mindenki fikázza a kis motor ötletet. Egye fene. Ha az ember városban él, és onnan nem is nagyon jár ki, de a házhoz közel van a munkahely (5-6), ahova sok cuccot kell vinni, plusz még előtte gyerekeket gyorsan el az óvodába/suliba. Annak igenis jó döntés lehet.
    Egyértelmű, hogy nem pályára optimalizált konstrukció, de ezzel is megtalálhatják azt a vásárlói réteget, aki ezt tartja majd érdemesebbnek venni. Pacsi!

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    Hozzátenném, hogy ÖTÖDIK generációs Mondero-ról beszélünk.
    A 2000től 2007 gyártott volt az MK III, és a 2007től napjainkig gyártott széria az MK IV.
    Az MK I-nek a mondhatni, hogy faceliftesített verziója az MK II.
    Figyelembe véve, hogy az oldal főprofilja az autós világ, illene tudni. 😉

    Annak ellenére, hogy mindenki fikázza a kis motor ötletet. Egye fene. Ha az ember városban él, és onnan nem is nagyon jár ki, de a házhoz közel van a munkahely (5-6), ahova sok cuccot kell vinni, plusz még előtte gyerekeket gyorsan el az óvodába/suliba. Annak igenis jó döntés lehet.
    Egyértelmű, hogy nem pályára optimalizált konstrukció, de ezzel is megtalálhatják azt a vásárlói réteget, aki ezt tartja majd érdemesebbnek venni. Pacsi!

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    Pffff, Olyan mit egy Mitsubishi Lancer, KIA C’eed hűtőmaszkal …

    Az 1.6 szívó motornak még kevesebb nyomatéka van és ha az elég volt (valakinek) … 🙂

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    A két hengeres Fiat motor kéne bele. 🙂

    Egyébként jól néz k,i végre egy tetszetős európai Ford. (Kár, hogy amcsiban már évek óta forgalmazzák Fusion néven).

Vélemény, hozzászólás?