Itt az új Lada Niva Urban, 82 lóerős és műanyag-lökhárítós
Lada Niva ráncfelvarrás: 37 év után műanyag lökhárítóval rukkoltak elő az oroszok
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Hogy mennyire lett urbánus, arról nem vitatkoznék. Ami biztos, hogy a Niva még ma is igazi, ütni-vágni való terepjáró.
Az AvtoVAZ elérkezettnek látta az időt, hogy kicsit átdolgozza az 1977-es bemutatása óta szinte változatlan formában készülő Lada Nivát. Már a Moszkvai Autószalon előtt közzétették a kocsi új alapváltozatának képeit, amelyek alapján azért bőven felismerhető maradt a Niva. Az eddigi legnagyobb újítás a motorcserén túl az volt, amikor a régi Lada 1500s lámpáit lecserélték a hátfalon, és ezzel együtt mélyebbre nyúló, nagyobb lett a raktérnyílás. A Mostani változások nincsenek ennyire praktikusak, csak a külcsínt érintik.
Változott az orr-rész, mostantól a régi rácsot három vastagabb, vízszintes lamella váltja. A lökhárítók 37 év után műanyagból készülnek, és a karosszéria színére fényezik őket. A Niva Urban kerekei 17 colosak, dísztárcsát kapnak. Az autó beltere még mindig spártai, hiába van már benn légkondicionáló, elektromos ablakemelő és az új évjárattól több hangszigetelés. Az autó lelke a régi Zsigulikéval közös eredetű 1,7 literes motor, na meg az állandó összkerékhajtás és az ötfokozatú váltó. Ebben a konfigurációban 137 km/óra a végsebessége és 22 másodperc alatt gyorsul százig. Terepen felező segíti az előrejutást, meg persze a három differenciálzár. A Niva volt a szocialista tábor első akár közúton is használható önhordó felépítésű terepjárója. Rajongói az elmúlt évtizedekben hűek maradtak a stabil technikához a bárdolatlan részletek ellenére. Teljesen új utódját nem fogják 2016-nál előbb bemutatni, azaz a most látható széria is legalább két évig fog futni.
Igénytelen szar!
Szerintem is úgy jó ahogyan van!
A haverommal a határban 60-70-80 km/h-val száguldottunk és különösebb zokszó nélkül állta a gyomrozást, igaz a dupla hűtőventilátor többször bekapcsolt a nyári idő és a poros buckás terepen taposás miatt. Hihetetlen jól csillapítja a földeken az útnak egyáltalán nem nevezhető két keréknyomnyi valamit.
Valami baja szinte mindig van, de megy és meg is áll ha kell. Pakolhatósága egészen jó, bár ha lenne belőle MO-n normális 5 ajtós verzió, az talán még jobb lenne utazásra, bár terepre már kevésbé.
A motorja teljesen jó, elfogadható fogyasztással( haveromnak 8-9 literes átlag/100 km és nem is igazán kíméli ).
A kasztni ugyanolyan harmatos a rozsdával szemben, mint a többi Ladának. A festése meg olyan, mintha vízfestékkel borították volna le.
Ennek ellenére a nem túl drága alkatrész és a remek terepezése miatt egy igen jó kis gép ez.
A Níva így jó, ahogy van, terepen nem sok ellenfele akad. Egy apró megjegyzés a cikk írójának: diffizárból csak 1 van, a 3. középső diffit lehet zárni a kisebbik karral. Az első és hátsó diffi nem zárható.