Tényleg osztott fényszórós a friss Octavia

LED fényszórókkal újul meg a Skoda Octavia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A korhoz igazított extrákkal és minimális formai módosításokkal, mégis messziről felismerhetően újul meg a Skoda Octavia, még idén.

A xenont kiváltva, ezután LED fényszórót rejthet a Skoda Octavia új, kétrészes fényszórója, amelyről messziről azonosíthatók a facelift utáni modellek. A többi módosítás amúgy is diszkrét a külsőn, bár kétségtelenül valamelyest más az első lökhárító a kisebb ködfényszórókkal és a hátsó lámpák sem ugyanolyanok, mint korábban. Valamint új könnyűfém felnik is megjelentek, 16-18 colos méretben.
Hirdetés
Az utastérben a méretesebb, immár 9,2 col átmérőjű érintőképernyőről - kiegészítő kapcsolók nélkül - kezelhető szórakoztató-információs rendszer és a hangulatvilágítás jelenti a legnagyobb újdonságot. Ugyanakkor műszaki tartalmában is hoz újat az Octavia, hiszen több vezetőasszisztens rendszert örökölt a Superbtől. Így gyalogosérzékelős vészfékező rendszer, fejlettebb parkolóasszisztens, az autó mögötti forgalmat is pásztázó holttérfigyelő, valamint vontatást segítő asszisztens is kerülhet a friss Octaviába. A fentieken túl szintén újdonság még a csomagtartó oldalában töltődő és onnan kivehető zseblámpa, a főleg a több sofőrös autóknál hasznos programozható indítókulcs, a fűthető kormánykerék és az első ülések háttámlájáról lehajtható asztalkák. A motorok 1 és 2 liter közötti lökettérfogattal nem hoznak újdonságot, hiszen már az egyliteresek is szerepelnek a hazai konfigurátorban. Az RS modellek között ugyan állítólag majd várható egy erősebb, 245 lóerős változat, de a friss RS-ek érkezésére csak később, 2017 folyamán számíthatunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Nem csak az üveg lehetett a probléma, hanem a foncsor is. Ezeket is sokkal pontosabban ki tudják számolni már, na meg legyártani. Rengeteget fejlődtek a lámpatestek az elmúlt 20 évben.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    azt én értem, hogy az akkori “technológiával” egy szögegyszerű idom is nehéz volt….de azért lássuk már, hogy akkor kocka vagy kerek volt a menü…azért ezek nem nagy kunsztok, kis túlzással akkor ugyanúgy egyforma volt minden kocsi,főleg ebből a szempontból…tulajdonképpen mindig megvannak az adott kor stíluselemei, jegyei.
    ha agyonvernének sem tudnék mondani olyan autót ami tetszik és osztott fényszórós…de tényleg 😀 vicces amúgy. részben osztottakat tudnék pl. volvo és lexus vonalon
    [url]https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/11865233_130275413979947_984132774442531900_o.jpg[/url]
    [url]https://scontent.fbud1-1.fna.fbcdn.net/t31.0-8/11792158_130234413984047_3581594370028162695_o.jpg[/url]

    de ezeknek csak a nappali menetfénye van külön

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Koppintás szagú nekem, a csúnya e osztályos lámpák, a vese szagú hűtőrács, a géptető vonások az e60 -tol és jetta első lökös és hátsó ajtó ív, nekem nem tetszik.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Szerintem ez egy gyári tárlat volt, és eléggé kimerítő. 1-2 autót a retromobile-ra is elhoztak, de így szerintem nem sokszor láthatta az ember az Alpine Márkát. Személy szerint csalódott is vagyok hogy most ősszel nem volt kint egy Alpine sem a Renault standon, pláne hogy addigra fel is szedték a brüsszeli kiállítás darabjait…

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Most nézem a képeid közt van is egy ilyen a fekete 4CV előtt. Illetve egy teljesen gyári óarany talán az elsők közül. Ezen még ott van a kis króm csík a lökhárító gumi felett, és a nyílások is fent vannak a szélvédő előtt az elején. Pont ilyen autó volt az első gyári fotókon. Lehet ugyanaz.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Hát igen ez egy rövid ideig gyártott széria volt az 1600-as Gordini motorral, de én akkor is imádom. Azért nem lett igazán sikeres mert nehezebb volt mint a 110-es és az a motor igazából abba is belefért. A110 1600SX. Így sport szempontból felesleges és értelmetlen autó volt. De nekem ennél jobban kevés autó adja vissza a 70-es éveket. Utána beletették a PRV V6-ost. De nekem ez az első mindig is jobban tetszett. És az a 4 hengeres motor ami benne van nagyon jó. Akartak belőle csinálni 16 szelepes változatot is, amivel a meglévő motort át lehetett építeni, azaz meg is csinálták csak nem lett belőle sorozatgyártás. 1.8-as volt és 200 lovas. Vicces, de erősebb volt mint a V6-os. És ugye ez könnyebb is volt mint a V6-os. A 310-esek közül jelenleg ezek a legdrágábbak egyébként.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    A Volvo csinált valami hasonló értelmetlenséget az eredeti Xc60-asra, amira sok pozítvumot nem tudtam volna mondani, legfeljebb hogy “eredeti” (jelzi is senki sem másolta eddig), és esetleg passzol az amerikai elrendezésbe, és mentségnek hogy akkoriban még nem volt rá szabvány. [url]https://www.netcarshow.com/volvo/2009-xc60/1600×1200/wallpaper_c6.htm[/url]

    Szerencsére leszedték a faceliftnél. Rejtély hogy a Skoda miért próbálkozik ilyennel. Az eddig bemutatott 3-4 Audi kiábrándítóan mentes volt az újításoktól, de ha ennyi telik, inkább várjana még és szerezzenek egy rendes formatervező-gárdát Silva és Egger helyére…

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Szerintem az alapvető baki az aszimmetrikus ikerlámpa. Mindig jobban mutat harmonikusabb kombinációban. Ott az ezeröcsi, a Xaguar XJ (pl 94es és a 2003-as), vagy a rejtett kereeklámpás BMW-k (pl E39), míg a pápaszemes Merci, a vagy a 68-as JX szerintem kevésbé sikerült jól.

    Alpineból azért szerintem ez a generáció legkevésbé sikerült (pedig van pár változat [url]http://autossagok.blog.hu/2016/08/10/alpine_kiallitas_a_brusszeli_autoworldben[/url]).

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Akkor még idétlenebb lenne, mert sehogy nem illene a hűtőmaszkhoz. Nem véletlenül húzták azt oda le. Nem attól furcsa, hanem hogy a keskenyedő fényszórót kettévágták.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Mert a külső lámpatest az szerintem ok. A gond a belsőnél és leginkább ott kezdődik ahogy a hűtőráccsal összehozták. Ott nagyon fura lett valahogy. Mert ha nem osztott lenne, az ott akkor is furcsán nézne ki.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Egyébként nem mondom kétszer, ha a belső lámpatest alsó részét nem húzzák úgy le ahogy és mondjuk simán követi a másik vonalát, már akkor sokkal jobb lenne az összkép.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    A totál front kép egyszerűen szar szögből van fotózva. A fölkapott főfényszóró optikai csalódást okoz, aránytalanul keskenynek és magasnak mutatja a karosszériát. Félprofilból már sokkal jobb. Valószínűleg egészen más képet mutat majd ülésmagasságból, ahonnan a legtöbbet látják majd.

    Amúgy tényleg meghökkentő, de szerintem az általad említett Lexusnál még így is tetszetősebb.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Kíváncsi vagyok, hogy mikor jön rá a csalfaromlejó nevű fórumkretén, hogy amiből milliószám adnak el, sikeres annak esetében nála, a fotelidiótánál sokkal jobban tudják, hogy mennyi ív kell?
    Csalfaromlejjó az, aki persze tudja, hogy mi a formatervezés, általa tervezett autóformák előtt hajbókol a világ, mint tudjuk.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Nem rossz ez az octavia, szerintem teljesen jó a formája csak ezt a lámpát nem így kellett volna megoldani. Ez is egy design irány ahogy ez kinéz. Az előző, amit ezzel váltanak nekem tetszett.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Kíváncsi vagyok, mikor jön rá végre a VW-csoport, hogy létezik olyan fogalom, hogy “ív”… Hogy egy egyenes vonalat meg is lehet hajlítani – akár többször is… Hogy a formákkal lehet ám játszani, divatossá, trendivé lehet őket tenni… És egyáltalán, hogy létezik egy olyan dolog, hogy “autó-design”…:)

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Nem sok szép ikerlámpás autót láttam eddig, pláne ami kifejezetten tetszett. Talán a leginkább elviselhető a Lexus GS facelift volt. Az egyetlen, ami kifejezetten bejött, az pedig az Alfa Dardo concept.
    [url]http://www.alfaamore.hu/files/galleries/00597/00001.jpg[/url]
    Ez sem lett szép, Még annyira sem mint az Oktavia II facelift, pedig az sem vált eélőnyére a formának. Mondjuk az ember nem a dögösségéért vesz Skodát, ez legalább morcos és viszonylag eredeti. Csak kicsit gnóm 🙁

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    De ezt csak azért írtam mert Görénymentesítő írta, hogy neki a régiek sem tetszettek. Nekem meg van azért köztük pár ami szerintem baromi jól nézett ki. Az 504-es coupe-t pl el sem tudnám képzelni nélküle.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Persze egyszerűbb formák voltak régebben, de azok üvegből voltak és abból azért nem ennyire egyszerű ilyen formákat kihozni mint amiket manapság használnak. De az 504-es, vagy a 125-ös, vagy a 16-os TX mind szögletesek voltak. Azok voltak az osztott fényszórók ősei. És nekem azok mind tetsztenek.

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    itt inkább azzal van gond, hogy valójában tényleg ronda. amiről beszélsz a “régi” kereklámpásak, az más tészta, két egyforma karika egymás mellett, nem úgy mint ez a modernebb elképzelés az osztott fényszórókról, ez már más. Az olyan szimpla, egyszerű, se nem csúnya, se nem szép. De itt már ezt nem igazán lehet eljátszani…meg minek is? szóval…meglehet próbálni, de ez sz@rul sikerült szerintem most a skodának és kár lett érte. ha osztott fényszóró és modern akkor én csak a citroen c4 picasso féle vonalat tudnám elképzelni (és itt most csak a lámpákra szűkítem a dolgot mert egyébként maga a kocsi nem tetszik)

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Nem tudom. Volt olyan ami nekem pl tetszett. Persze az még nem jelenti, hogy másnak is. Igaz megint csak a Renault-t tudom felhozni, mert azokat ismerem jól, de pl az R16-osból a TX kivitel nekem tetszett azokkal az osztott fényszórókkal. De biztosan van más is amin jól mutat. Na meg nem tudom a dupla körlámpa mennyire számít osztott fényszórónak, de a BMW-n pl nagyon jól nézett ki régen. És volt pár amerikai autó is amin nekem tetszett. A legperverzebb meg a Citroen SM volt és az Alpine A310, főleg az első 4 hengeres generáció. (mindkettő Opron műve volt)

  • 2017.10.28. at 00:39
    Permalink

    Nekem nem tetszik ez a fényszóró. Szerintem sokkal rondább lett. Régen is voltak osztott fényszórók, de azokat valahogy sikerült megoldani. Itt ez, hogy a belső ilyen érdekesen lefele mutat nem túl szép. Az előző nekem sokkal jobban tetszett.

Vélemény, hozzászólás?