A Volvo a hibridek miatt fel is hagyna a dízelekkel

Ma még a dízelek mellett kínálja a hibrideket a Volvo, hamarosan azonban helyettük tenné

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem vesződne a mind szigorúbb emissziós előírások betartásával a dízelmotoroknál a Volvo. Kiváltaná őket a hibrid hajtásláncokkal.


Hiába kötődik a Volkswagen nevéhez a dízelbotrány, az sokkal inkább az autóiparé. Be kell látni, hogy a dízelekkel mind nehezebb a mai emissziós elvárások teljesítése. Kell egyáltalán? A kérdés nyilván a Volvónál is megfogalmazódott, a válasz pedig a nem lehetett, ugyanis a márka elnöke, Hakan Samuelsson a Car&Driver beszámolója szerint arról számolt be az új 40-es sorozat kapcsán újságíróknak, hogy abban még, illetve már együtt fog szerepelni a dízel, a benzines és a konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc, az elkövetkezendő évtizedben azonban a hibrid verziók ki fogják szorítani a dízeleket. Utóbbiakat ugyanis egyre költségesebb lesz tiszta üzeművé tenni, a hibrid hajtásláncok pedig mind olcsóbbak lesznek - vélekedésük szerint.
Hirdetés
Egy benzines hibrid mind teljesítményben, mind nyomatékban abszolút versenyképes egy dízellel, ám alacsonyabb emisszióval dolgozhat - fejtette ki a Volvo elnöke. Véleményét nem is cáfolnánk. Samuelsson ugyanakkor elmondta: a kereslet fogja eldönteni azt, hogy meddig fognak dízeleket is gyártani. Ám úgy gondolja, hogy ha a dízelekbe mind több - a kipufogógázok tisztításához szükséges - speciális folyadékot, például AdBlue-t kell tölteni, akkor egészen egyszerűen kényelmesebb lesz a konnektoros töltéssel rövidebb távokon helyi szinten emissziómentes, benzinmotorral pedig dízelesen nagy hatótávot adó plug-in hybrid modelleket választani, melyek jellemzően benzinesek. A 2.4-es öthengeres dízelek után tehát hamarosan az XC90, S90/V90 sorozatokban kizárólagos 2,0 literesektől is búcsúzhatunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:45
    Permalink

    A te rendkívül idétlen dogmád meg pont azon bukik, Zöldike, hogy most egy európai gyártó akarja a dízelt száműzni. Pont ezen felfogás miatt köszörülöd a nyelvedet folyton a Lexuson, mint ázsiai cégen, de a Volvo is beáll a sorba. Tudom, muszáj magyarázkodni, de ez egy egyértelműen sarokba szorított helyzet, amiben vagy. Fel kéne fogni. Tudom, neked egy tény olyan, mint bikának a vörös posztó, de ez már tényleg több a sokknál, Zöldike:)

    Persze, 3-5 évente elmondják, de most a dízelbotrány miatt úgy tűnik, ez nem üres fecsegés lesz végre. Ahogy Egükém is leírja, a halálos ítélet alá van írva, a távol-keletieket ez túlzottan nem is rázta meg(sőt), Európa pedig hirtelen jó kisfiú-üzemmódba kapcsolva próbál az emberek bizalmába visszaférkőzni. Üres ígéretek jönnek a PSA-tól(a legzöldebb gyártó akar lenni – muhaha), a VW-től, stb. miközben az első generációs Prius és Insight meg lassan youngtimer-korba lép…

    Elég volt, ne fárassz tovább, te nyugdíjas blogger-rém.

  • 2017.10.28. at 04:45
    Permalink

    csalfa: szokás szerinte van egy hülye ideológiád és azt nyomatod. Japán felsőbbrendűség-elméleted épp a hibrid erőltetésén válik semmivé a kontinensen.

    Amit olvastam annak alapján az XC90 valami 90%-os dízelaránnyal fogy a kontinensen, ennyit ér a T8 a kínálatban, szerintem ugyanúgy bemutatóautók fogják képezni az “eladások” jó részét, mint az S80 V8-as változatánál.

    A gond továbbra is ugyanaz: szigorú és spéci előírások amelyek egymásnak ellentmondó versenyszámokat takarnak és országonként eltérőek. Erre a dízel adja a legjobb válasz.

    Nem mondom hogy lehetetlen ilyen hibridet csinálni, csak senki sem tudott még. Amit Samuelsson mond abban van valami, a városi kisautóknál lenne a lkegtöbb értelme a hibrid felé vonulni, mert az a fajta hasznűlat a leginkább kedvez a hibrideknek (sok fékezési energia, stop/go.s dízel problémák). Jó lenne látni hogy egy hibrid a dízelekkel szemben is sikeres lesz Európában.

    És a ma születetteknek: 3-5 évente elmondják a gyártók, hogy a díz3elnek vége mert nem lehet az új előírásokat teljesíteni. Aztán mégis összejön valahogy 🙂

    2 éve meg mindenki körberöhögött volna ha azt írja le valaki hogy az emberek tömegesen dízelt vesznek saját hazsnlatra a luxus/prélmium kategóriában….

  • 2017.10.28. at 04:45
    Permalink

    Dízelek halálos ítéletét már kicsit korábban alá írták, ehhez nem kell felsőfokú műszaki végzettség, de a 8 általánosnál több, ez tény…

  • 2017.10.28. at 04:45
    Permalink

    A Volvo is “Lexus-üzemmódba” kapcsol? Jó napot kívánok! Már épp ideje volt! Na de mit szól majd ehhez Mr. Green, aki szerint az európai sikerhez “egy praktikus dízel” kell?:)))

    A skandinávokat mindig sokra tartottam, még idejében kapcsoltak, drukkolok nekik. Kíváncsi leszek, a német gyártók még meddig akarnak szenvedni a “jó” öreg füstcsavarossal:)

Vélemény, hozzászólás?