0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Új autó, új filozófia

Már a Volvónál is a dizájn a lényeg

·
Címkék: Volvo, S60, V50, V70, V60

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A bemutató ősszel lesz Párizsban, és a szalon bezárása után indul a forgalmazás.

Amint Peter Horbury, a Volvo vezető formatervezője nyilatkozta, a kimondottan Európának szánt V60 megalkotásakor – a márkától talán kissé szokatlanul – arra törekedtek, hogy az S60 dinamizmusa hassa át a karosszériát, és az autó inkább a szépségével, mintsem a praktikusságával hódítson. Hogy ezt mennyire sikerült megvalósítani, majd ősszel kiderül, hiszen a nagyközönség csak a Párizsi Autószalonon láthatja először élőben a kocsit, mindenesetre a képek alapján úgy tűnik, megéri várni az első nem baltával faragott Volvo kombira. A műszaki alapokat értelemszerűen az S60-tól örökölte a méretei tekintve a V50 és a V70 közé belőtt V60, tehát a limuzinban megtalálható technikai hókuszpókuszokat (például a gyalogosvédelmi rendszert) a családbarát kivitelben sem kell nélkülözni, és a vezetés is hasonló élményeket ígér. De valóban családbarát ez a kombi? A csomagtér variálhatósága szerint igen, a 40:20:40 arányban döntögethető hátsó üléstámlák bőséges kombinációs lehetőséget biztosítanak, hosszú tárgyak szállításához az első utas ülésének a támlája is lehajtható, maga a poggyásztér azonban nem hangárnyi méretű, sőt, a 430 literes térfogat igencsak szerénynek mondható.

Prémium márka lévén, a svédek nem spórolnak a motorokkal, így a V60 ötféle benzines, valamint háromféle dízel erőforrással kerül bevezetésre. A benzinmotoroknál gyakorlatilag vége az öthengeres korszaknak, a 3.0 literes, 304 lóerős, hathengeres T6 csúcsmodellen kívül az összes benzines V60-as négyhengeres. A sort a közvetlen befecskendezéses (Volvo zsargonban GTDi), 1,6 literes T3 nyitja 150 lóerővel, ezt követi a T4 180, majd a már kétliteres T5 izmos 240 lóerővel. A 203 lovas 2.0T az arany középutat jelenti 300 Nm forgatónyomatékkal, 7,7 másodperces 0-100-as gyorsulással, 230 km/órás végsebességgel, és 7,9 literes átlagfogyasztással. A dízeleknél a V60 1.6 DRIVe az egyetlen négyhengeres változat, amely 115 lóerővel és 270 Nm forgatónyomatékkal nem ígérkezik lustának, ellenben a zöldek nagy kedvence lehet, mert szén-dioxid kibocsátása 115 g/km, és a gyár szerint 4,3 liter gázolajjal is beérheti 100 kilométeren. Az öthengeres, 2.0 literes, D3 jelű common-rail dízel 163 lóerős, a nagyobbik motor pedig nem más, mint a dupla turbós D5, amely 2,4 literből 205 lóerőt és 420 Nm forgatónyomatékot varázsol elő. Ennek a modellnek a menetteljesítményei vetekednek a hasonló adatokkal bíró 2.0T benzinessel (0-100 km/h 7,8 másodperc, végsebesség 230 km/h), ellenben az átlagfogyasztása csak 5,3 l/100 km, amely az egyik legjobb értéknek számít a kategóriában. Az abszolút csúcsot jelentő T6 szériában kínálja az AWD összkerékhajtást, valamint a második generációs, Geartronic-funkcióval kiegészített hatfokozatú automata sebességváltót. A leggyorsabb V60 kombi 6,5 másodperc alatt gyorsul 0-100-ra, végsebessége 250 km/h, átlagfogyasztása pedig 9,9 l/100 km.

Ez is érdekes lehet:
 

ADAC téligumiteszt 2016: a négyévszakosak sem hiányoznak

Szeptember közepén 30 fokot mértünk itthon, miközben az ADAC a legújabb téli és négyévszakos...

Új szereplő a hazai villanyautó-piacon: megérkezett a Hyundai Ioniq

A villanyautók tegnap bejelentett ártámogatásával 8,5 millió forintba fog csak kerülni a vadonatúj...

Hazai bemutató: megújult Suzuki SX4 S-Cross

Új motorpalettával és a Vitara sikeres elemeivel mutatkozott be Esztergom legújabb büszkesége...

Opel Corsa B 1.0 12V, 1997 - használtteszt

Kéthavi fizetésből is lehet autót venni, erre remek példa ez a padlizsánlila B Corsa. Nyilván...

Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro S tronic teszt

Döbbenetesen alacsony fogyasztást, ugyanakkor komoly menetdinamikát is ígér a dízel- és villanymotort...

Összehasonlító teszt: Hyundai Elantra 1.6 CRDi és Toyota Corolla 1.6 VVT-i automataváltóval

Egységesen a legmagasabb felszereltséggel és automataváltóval mérkőztettük az idén frissült Hyundai...

Villámkör: Volkswagen Golf 1.4 16V Perfekt, 2006

Az idei Volkswagen-találkozó tombolafődíja egy tízéves Golf V. Elkértük egy körre, hogy megnézzük...

A Volkswagen is megdolgozta egy kicsit az e-up! árát

Bár a 1,5 millió forintos állami támogatás is csökkenti az összes új villanyautó árát, a Volkswagen...

Nem minden villanyautóhoz jár a kormány ártámogatása, ezekhez igen

Végre egészen józan támogatási rendszert vezet be a villanyautók terjesztésére a kormány. A 15...
 

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

SsangYong XLV 1.6 e-XDI DLX teszt

Hegyomlás olcsón - SsangYong XLV teszt

Önálló modellnevet kapott a SsangYong Tivoli nyújtott változata. Az XLV valós méreteinél nagyobbnak tűnik, így olcsón villanthatunk vele. Kellemes családi autó, de van benne GSI is.


Mercedes-Benz CLA 250 Sport 4MATIC teszt

Teszten a megújult Mercedes CLA - Bunker rock

Megújulása alkalmából járt nálunk a kecskeméti Mercedes-Benz CLA majdnem legerősebb gyöngyszeme, kupé kivitelben. Még mindig fiatalos.


Audi Q7 e-tron 3.0 TDI quattro S tronic teszt

Diétázó vaddisznó - Audi Q7 e-tron teszt Videó

Döbbenetesen alacsony fogyasztást, ugyanakkor komoly menetdinamikát is ígér a dízel- és villanymotort is adó Audi Q7 e-tron. Jó, ám drága mulatság.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo S90 D5 AWD Inscription teszt

Lehet szeretni! Volvo S90 teszt

Prémiumautó lett az új Volvo S90, ez kétségtelen. És van benne valami, ami miatt még úgy is nagyon szerethető, hogy a tesztautó bizony mutatott egy-két hibát.


Volvo XC90 D5 AWD Inscription teszt

Vállatlan fordulat - Volvo XC90 D5 AWD teszt Videó

Idén végre megérkezett a második generációs Volvo XC90, vállaiból és motorjainak hengerszámából is veszített, ám nagyon sokat okosodott.


Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Volvo XC70 D5 Ocean Race teszt

Vérző szívvel is kéne - Volvo XC70 teszt

Tágas és hangulatos utastér, hatalmas csomagtartó, öthengeres, 215 lóerős dízelmotor, összkerékhajtás, automata váltó, modern vezetőtámogató rendszerek tömkelege - a Volvo XC70 sok pénzért sokat ad.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

Alig 4 hónap alatt 31 ezer kilométer a jótékonyság jegyében

Mennyit ér 31 ezer kilométer?

4 órája – Sztori

Szűk 4 hónap, 31 ezer kilométer, 8 millió forint és 2 intézmény a Hankook jótékonysági kezdeményezésének sarokszámai.


Ízelítőt kaptunk a Volkswagen-találkozóból

Volkswagen Polo R WRC Streettel drifteltünk Videó

Tegnap – Sztori

Itt van a történelmet író VW Golf Clubsport S a Hungaroringen. Golf R-rel pályáztunk, Polo R WRC Streettel drifteltünk. Szombaton VW-találkozó!


Egy év kihagyás után ismét DTM a Hungaroringen

Visszatért a német száguldó cirkusz

2 napja – Sztori

Nagy bulit csapott a három német gyáróriás a Hungaroringen. Audi-dominanciával és újabb kétéves szerződéssel zárult a múlt hétvége.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

VOLVO S60 2.4 D5 Summum

VOLVO S60 2.4 D5 Summum

Ár: 2.450.000 Ft

Évjárat: 2006 / 4

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLVO S60 2.5 T Summum (Automata) ÁFÁ-s ár!

VOLVO S60 2.5 T Summum...

Ár: 1.980.000 Ft

Évjárat: 2006 / 12

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

VOLVO S60 2.0 D [D3] Momentum

VOLVO S60 2.0 D [D3] M...

Ár: 7.290.000 Ft

Évjárat: 2015 / 3

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!