0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Új autó, új filozófia

Már a Volvónál is a dizájn a lényeg

·
Címkék: Volvo, S60, V50, V70, V60

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A bemutató ősszel lesz Párizsban, és a szalon bezárása után indul a forgalmazás.

Amint Peter Horbury, a Volvo vezető formatervezője nyilatkozta, a kimondottan Európának szánt V60 megalkotásakor – a márkától talán kissé szokatlanul – arra törekedtek, hogy az S60 dinamizmusa hassa át a karosszériát, és az autó inkább a szépségével, mintsem a praktikusságával hódítson. Hogy ezt mennyire sikerült megvalósítani, majd ősszel kiderül, hiszen a nagyközönség csak a Párizsi Autószalonon láthatja először élőben a kocsit, mindenesetre a képek alapján úgy tűnik, megéri várni az első nem baltával faragott Volvo kombira. A műszaki alapokat értelemszerűen az S60-tól örökölte a méretei tekintve a V50 és a V70 közé belőtt V60, tehát a limuzinban megtalálható technikai hókuszpókuszokat (például a gyalogosvédelmi rendszert) a családbarát kivitelben sem kell nélkülözni, és a vezetés is hasonló élményeket ígér. De valóban családbarát ez a kombi? A csomagtér variálhatósága szerint igen, a 40:20:40 arányban döntögethető hátsó üléstámlák bőséges kombinációs lehetőséget biztosítanak, hosszú tárgyak szállításához az első utas ülésének a támlája is lehajtható, maga a poggyásztér azonban nem hangárnyi méretű, sőt, a 430 literes térfogat igencsak szerénynek mondható.

Prémium márka lévén, a svédek nem spórolnak a motorokkal, így a V60 ötféle benzines, valamint háromféle dízel erőforrással kerül bevezetésre. A benzinmotoroknál gyakorlatilag vége az öthengeres korszaknak, a 3.0 literes, 304 lóerős, hathengeres T6 csúcsmodellen kívül az összes benzines V60-as négyhengeres. A sort a közvetlen befecskendezéses (Volvo zsargonban GTDi), 1,6 literes T3 nyitja 150 lóerővel, ezt követi a T4 180, majd a már kétliteres T5 izmos 240 lóerővel. A 203 lovas 2.0T az arany középutat jelenti 300 Nm forgatónyomatékkal, 7,7 másodperces 0-100-as gyorsulással, 230 km/órás végsebességgel, és 7,9 literes átlagfogyasztással. A dízeleknél a V60 1.6 DRIVe az egyetlen négyhengeres változat, amely 115 lóerővel és 270 Nm forgatónyomatékkal nem ígérkezik lustának, ellenben a zöldek nagy kedvence lehet, mert szén-dioxid kibocsátása 115 g/km, és a gyár szerint 4,3 liter gázolajjal is beérheti 100 kilométeren. Az öthengeres, 2.0 literes, D3 jelű common-rail dízel 163 lóerős, a nagyobbik motor pedig nem más, mint a dupla turbós D5, amely 2,4 literből 205 lóerőt és 420 Nm forgatónyomatékot varázsol elő. Ennek a modellnek a menetteljesítményei vetekednek a hasonló adatokkal bíró 2.0T benzinessel (0-100 km/h 7,8 másodperc, végsebesség 230 km/h), ellenben az átlagfogyasztása csak 5,3 l/100 km, amely az egyik legjobb értéknek számít a kategóriában. Az abszolút csúcsot jelentő T6 szériában kínálja az AWD összkerékhajtást, valamint a második generációs, Geartronic-funkcióval kiegészített hatfokozatú automata sebességváltót. A leggyorsabb V60 kombi 6,5 másodperc alatt gyorsul 0-100-ra, végsebessége 250 km/h, átlagfogyasztása pedig 9,9 l/100 km.

Ez is érdekes lehet:
 

BMW E39 Alpina B10 V8 használtteszt

Az 50. születésnapját idén ünneplő Alpina tiszteletére egy igazi ritkaságot vizsgáltunk meg közelebbről...

Hyundai i30 1.6 CRDi HP ISG DCT teszt

Egyre komolyabban kell számolni a kompaktok között a koreai gyártókkal, jól mutatja ezt a megújult...

Villámpróba: Bentley Continental Flying Spur Speed, 2010

Izompacsirta öltönyben, ilyen a Bentley Continental Flying Spur Speed. Szolid 610 lóval, brutális...

A Moszkvai Autószalonon bemutatkozott a Lada Vesta

Jövőre nálunk is, Oroszországban már idén piacra lép a WTCC-ben egyre ígéretesebb Lada Vesta...

Nagyon komoly áresés jön a benzinnél és a gázolajnál is

Folytatódik az üzemanyagárak egyre gyorsuló apadása, pénteken újabb mínuszok jönnek.

Három üléssorral ellátott egyedi kabriót mutatott be az Audi

A német autógyártó egy különleges, hosszított tengelytávú és hat ajtóval ellátott kabrióval rukkolt...

Tovább csökken a benzin és a gázolaj ára

A forint gyengülése ellenére is folytatódik az üzemanyagárak apadása.

BMW 640i Cabrio, 2011 - használtteszt

Mit nyújt egy 4 éves, alig több mint 100 ezer km-t futott prémium kabrió, amely újkori árából...

Piaci körkép: új autók 3,5 millió forintig

Mit kaphat ma, akinek 3,5 millió forintja van autóra? Gyakorlatilag bármit. Na jó, és ha új kell...
 

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Friss tesztek

Mercedes-Benz CLA Shooting Brake  200 CDI (7G DCT) AMG Line teszt

Közepesen erős ok az irigységre - Mercedes-Benz CLA teszt

Lerí róla az ára, de a legtöbbeknek tetszik. Az egyszeri tesztelő meg vakarja a fejét és nyugtázza a megvető pillantásokat. Kéne a CLA?


Citroën DS3 Cabrio 1.2 PureTech 110 Style teszt

Majdnem kabrió - Citroën DS3 Cabrio teszt

Kabriónak hívják, de igazából csak félig az. A Citroën DS3 így is trendi, prémium, és élmény vele autózni. A kérdés csak az, hogy ki fogja megvenni ennyiért.


Renault Espace 1.6 dCi EDC Zen teszt

Motorra költs, ne benzinre! Renault Espace 1.6 dCi EDC teszt

Tudnak a franciák! Például dízelmotort és egyterűt gyártani. Utóbbit erősítette meg az új Renault Espace erősebbik gázolajosa.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT12b2x2bw==

Hirdetés

VOLVO tesztek

Volvo V40 T3 Summum teszt

Alapnak nagyon nem rossz - Volvo V40 T3 teszt Videó

Az alsó-középkategória legbiztonságosabb modellje, az első autó, amely kívülre is fúj légzsákot - a Volvo V40 kétség kívül a nálunk járt alapmotoros verziójával is nagyon érdekes.


Volvo V60 DRIVe Momentum teszt

Józanul rázza a rongyot: Volvo V60 DRIVe teszt Videó

Polgári dízelmotorja csak négyhengeres, 1,6 literes és 115 lóerős, viszont így is jól megy és keveset fogyaszt a stop-startos Volvo V60 DRIVe.


Volvo XC70 D5 Ocean Race teszt

Vérző szívvel is kéne - Volvo XC70 teszt

Tágas és hangulatos utastér, hatalmas csomagtartó, öthengeres, 215 lóerős dízelmotor, összkerékhajtás, automata váltó, modern vezetőtámogató rendszerek tömkelege - a Volvo XC70 sok pénzért sokat ad.


Volvo S60 2.0T Summum teszt

Határon innen és túl. Volvo S60 2.0T teszt

Egyszer csak piros fény villog a szélvédőn, a látótér közepén, frászkeltő hang kíséretében, és ijedtemben majdnem az álló, parkoló kocsisornak ütközöm. Mi volt ez? - teszem fel magamban a kérdést.


Volvo XC60 teszt

Többet ésszel, mint erővel!

A teszt után egyöntetűen az volt a véleményünk a szerkesztőségen belül, hogy a nálunk járt automataváltós Volvo XC60 D5 AWD Summum nagyon okos autó.


Még több VOLVO teszt

Címlapon


Friss cikkek

smart times 15 – 33 ország résztvevői ünnepelték a márkát

Kicsi autóval egy óriási felvonuláson – smart times 15

24 perce – Sztori

Idén hazánkba látogatott a smart times, ami immáron 15. alkalommal került megrendezésre és először látogatott Magyarországra. Okozott is felfordulást rendesen.


Utcai paradicsomcsatába hajtott a Google autója, károsodtak a kamerák

Paradicsomcsata bánt el a Google autójával

18 órája – Sztori

A Google kamerás autója a Tomatina nevű, világhírű spanyol paradicsomcsata közepébe hajtott. Mintegy 150 tonnányi lédús zöldség landolt a kamerás autón.


40 éves a Volkswagen Polo

Taps jár a másodhegedűsnek is - 40 éves a VW Polo Videó

Tegnap – Sztori

Audinak indult, végül csak Volkswagen lett. A VW kisautója egy év lemaradással, de a Golféval megegyező utat járt be. Most ő a főszereplő.


Kapcsolódó tartalom


Cikk ajánló

Volvo V60 D5 AWD Momentum Polestar teszt

Gyári tuning és hattyúdal. Volvo V60 Polestar teszt Videó

2 éve – Teszt

A Volvo lassan összes "nagy" motorját kikukázza, a csodás öthengereseket is. Ebben a Polestar tuningos V60-ban viszont még ilyen dízel volt.


Volvo S60 T4 R-Design teszt

Focus motoros Volvo S60 teszt Videó

4 éve – Teszt

Fickós megjelenéssel, komoly, 180 lóerős teljesítménnyel, biztonsági és kényelmi extrák sorával járt nálunk a Volvo S60. Mégsem győzött meg minket teljesen.


Hungaroring 2012: májusban WTCC, júliusban Forma-1

Jövőre is dupla élvezet Mogyoródon

4 éve – Autósvilág hírei

A túraautó-világbajnokság mezőnye másodjára, a száguldó cirkusz 27. alkalommal látogat el hozzánk.


Használtautó.hu

VOLVO S60 2.0 D [D3] Kinetic 86700km!-MAGYARORSZÁGI+FRISS V

VOLVO S60 2.0 D [D3] K...

Ár: 4.499.000 Ft

Évjárat: 2011 / 3

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLVO S60 2.0 D [D4] Momentum Geartronic //SÉRMENTES - 18.000 KM!!!

VOLVO S60 2.0 D [D4] M...

Ár: 6.480.000 Ft

Évjárat: 2012 / 6

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

VOLVO S60 2.0 D [D3] Summum Geartronic vez.szkönyv.navi.1év garancia

VOLVO S60 2.0 D [D3] S...

Ár: 3.790.000 Ft

Évjárat: 2011 / 3

Kivitel: sedan

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!