Nem lesz olcsó! Publikusak a Ford Edge árai

Már hazánkban is rendelhető a Ford Edge

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Közel két évvel ezelőtt láthattuk már a Ford Edge szabadidő-autót, tavaly ismét ülhettünk benne, hamarosan ki is próbálhatjuk, de már most rendelhető. Nem olcsón.

Közel két esztendeje már, hogy először láthattuk a Ford Edge európai kiadását. Akkor még az új Mondeo végleges verziója sem volt kész. Azóta az azonos platformon nem csak a Mondeo, hanem a Galaxy és az S-MAX is befutott, de lényegében az Edge is. Igaz, most még nem sokkal többet tudunk róla, mint korábban. A nálunk nagy, Amerikában legfeljebb középméretű SUV 4,8 méter hosszú, csomagtere 602 literes, utastere ötüléses, motorpalettája pedig csakis 2,0 literes dízeleket sorol. Szimpla turbóval 180, duplával 210 lóerővel. Az összkerékhajtás alapáras hozzá, a váltó pedig mindenképp hatfokozatú, alapból kézi, felárért duplakuplungos automata. Lehet benne - sok más mellett - változó áttételű kormánymű, parkolóasszisztens, láblendítéses csomagtérnyitás és aktív zajkioltó-rendszer is.
Hirdetés

Két hét múlva magunk is próbára tehetjük az újdonságot, de aki már most rendelné, megteheti. Titanium vagy Sport felszereltséggel, alapáron is 19, opcióként 20 colos felnikkel.

A kéziváltós Titanium bázisára 13,12 millió forint, az automata váltó felára 845 ezer, a Sport felszereltségé 480 ezer forint.

Így tehát a Sport ellátmányú és automata Edge is 14,445 millió forint. Adaptív LED fényszóróval, panorámatetővel, nyitható vonóhoroggal és elektromos, 10 irányban állítható ülésekkel akár 16 millió forint fölé is tornászható a vételár. Az Edge a tucatautók között drága, a prémiumautók világában olcsó lesz. És ne feledjük, jön belőle a Vignale kivitel is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Bocs de ennyi idom nincs, megnyitottam rakerestem a cikkben egyszer sem emlitik meg a Fordot de meg a PSA-t sem. Hogy a turoba jon ez ide? Egyebkent szep lehet ha a Fordot bevizsgalajk otthon, de kivancsi lennek ra mi lenne ha nem otthon vizsgalnak be. Sajos ilyen linked eddig nem volt.
    Kulonben meg jelentktelen joghezagon hasalt a VW ami kulonbozik a USA-ban.
    Tegyuk tisztb a PSA-t, mert en sem tudtam mit takar teljesen: [url]http://www.vezess.hu/hirek/2005/10/06/kozos-ford-es-psa-motorok/[/url]
    Az hogy te kiket kritizalsz hidegen hagy. Ha ez teged boldogga tesz akkor hajra.
    Ford teszt van-e?

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Egyébként nem igaz hogy nem mértek be Fordokat, több ilyen mérés és teszt is volt. Itt van példának az egyik, pont egy amerikai szervezet honlapjáról. Már a címe is beszédes: “The emissions test defeat device problem in Europe is not about VW”

    [url]http://www.theicct.org/blogs/staff/emissions-test-defeat-device-problem-europe-not-about-vw[/url]

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Bocs, de a Ford nem PSA, vagy PSA eredetű, de továbbfejlesztett dízeleket használ? Ezeket a mocikat nem európai beszállítók alkatrészeiből rakják össze? (Elárulom, igen). Tehát ha a Ford be akarná dönteni az európai ipart akkor saját magát is be kellene döntenie Európában, a saját dízel és (benzines) motorjai révén. Ködös és zavaros az összeesküvés elméleted az biztos. A dízelbotrány legnagyobb nyertese egyelőre a hibrid hajtás, azt pedig legnagyobb számban a Toyota gyárt. Tehát azt a következtetést is levonhatnánk hogy a Toyota áll mögötte. Egyébként a VW az USA-ban nem jelentős tényező, nem is volt soha az, főleg a dízelmotorokkal, tehát nem értem miért pont ezzel akarná bárki is tönkretenni. És hogy ennek mi a fene köze van a migránsokhoz, ehhez tényleg nagyon élénk fantázia kell.

    Aki anno Amerikában elvégezte és publikálta a teszteket, valószínűleg nem is sejtette hogy mekkora botrány lesz. Az eredeti, botrányt kiváltó mérések jegyzőkönyvében nem is szerepeltek márkák, csak A, B és C típusú autók melyek közül kettő AdBlue rendszerű egy pedig AdBlue nélküli NOx semlegesítő rendszert használt. Ez utóbbi volt a VW, ahol elég csúnya eredmények jöttek ki, ez váltotta ki a későbbi vizsgálódásokat. Érdemes áttekinteni, elég komoly jegyzőkönyv, benne a vizsgálatot végzők és az akkreditáló laborok elérhetőségeivel. Kicsit komolyabb anyag mint a Szaniszló / Nógrádi / Széles féle összeesküvés elméletek és fantazmagóriák:

    http://www.eenews.net/assets/2015/09/21/document_cw_02.pdf

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Igazad van! DE, szerintem a Ford ennek a vilag leigazasnak a resze. Ezert is boritottak ki a dizelbilit. Nezz utana eddig hany Ford dizelt teszteltek be. Aztan hozz egy linket rola. Ha talalsz. Zoldike meg kemeny szemellenzos, latszik rajta hogy a sajta anyjat is eladna. Ezzel korbe is ertem. Ezek igy mind elvalszthatalanok. Ennyi.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Zöld és End: Nem lehetne, hogy a Fordról írtok?
    Mind2 szarvasnak néz ki ebben a felállásban. 😀

    Nekem begyere, kérdés hogy mennyire lesz használható itthon.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Szóval ha vki a munkások jogairól beszél akkor az csak komcsi lehet?
    Mégiscsak előkerült a szélsőjobbos kártya a zsebedből az AFD kapcsám. Érdekes! Ott meg csak azok tüntetnek. Ezzel ergo beismered hogy a balosok tolják a TTIP-t. Pont mint te. Milyen érdekes összefüggés!!!
    Az EcHO lenne a komcsi hiradó? Ezt tőled inkább provokációnak veszem, így próbálsz meg kizökkenteni.
    De nem hajolok le a szintedre, hidegen hagysz papa! Hazudtok reggelo délben este, azt se lehet elhinni amit kérdeztek.
    Szerintem egyre gyakrabban futnak bele az igaziba. Ti meg a zavarosba.
    Még egy 5 perces video neked: 27. 01-től 33.14-ig: [i]Az alapvető kérdést nem teszik fel a höbőrgők és ne legyen kérdésünk sem. és hazudnak! [/i]NA te is pont ilyen höbőrgő vagy lefogadom!!! A helyzet az ha télleg hülyeségeket beszélnek az azért van mert a te fajtád olyan kiszámíthatóan csúsztat hogy ezzel már számolni lehet és ők erre építenek. Titeket tesznek hidegre.
    [url]https://www.youtube.com/watch?v=AIPuwxrG2Uc[/url]

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Belenéztem, az ECHO-s marhaságot nehéz volt átvészelni 🙂 Mintha egy régi kommunista híradót néznék. 20 perceom most egyszerűen nem volt rá, és tényleg nehéz az elejét átvészelni, de egy részét igen..

    Tényeket lehet így is úgy is tálalni. Németországban vagy pl Bécsben évente többször felégetik a belvárost anarchista idióták.

    Ehhez képest nem nehéz pár AfD-s csókát találni a 80 millióból aki ki fog menni tüntetni.

    “Óriásvállalatok” meg “munkások”, kevesebb komcsi híradót nézz 🙂

    Amúgy tény hogy néha bele kehet futni abba hogy egy különvélemény bizonyul az igazinak (a Hír TVnek volt egy ilyen szériája 2006 után), de ebből nagy hiba rendszert csinálni.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Melyik nemzetben? :)))
    Aludhatál volna rá egyet, de látom ilyenkor hirtelen elgurul a gyógyszered. Földi László nem politizál. Nógrádi Györgyöt is elhívják mindenhova az ATV-től, a Hiradón át az ECHOtv-ig. Mondjuk ATVhez már nem mert nem azt mondja amit ők akarnak hallani… Kommentedből én azt szűröm le hogy meg sem nézted, csak megláttad a logót és kilőtted. Kritika van a részemről, az ATV felé még több, sőt hosszasan lehetne sorolni a listát. Hatalmas eszmefuttatásodból azt felejtetted ki hogy Németországban is tiltakoznak a TTIP ellen, pont ezen a héten is. Azt is biztos az ECHO szervete, nem? Ja nem az oroszok mi? Nem lehet teljesen véletlenül hogy európában mindenhol kezdenek az emberek rádöbbeni hogy ez így nagyon lesz jó nekik?
    Az óriásvállalatok mégjobban le fogják verni a fizetéseket és a munkások jogait is a nagy szabadkereskedelmi versenyben.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Na jó, ha te az Echo TV-t tekinted tájékotatásod origójának akkor nem csodálkozom ha ennyi marhaségot hordasz össze.

    Az ilyen szélsőséges idiótákat érdemes TEKINTÉLYES kritikával nézni.

    Nem mondom hogy nincs olyan hogy ne hibáznának rá, de ez a banda elég nagy kárt tesz jelenleg a nemzetben.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    [url]https://www.youtube.com/watch?v=HpEF6oQ4RHM[/url]
    Már az is világosabb a napnál kinek az érdeke a menekült krízis és hogy zsarolásnak használják a szabad versenyszellem nevében. Vagy ez a biztonságtehnikai szakember is egy KGB ügynök szerinted?
    Mert mindenki aki használja a szemét és az agyát az csak orosz kém lehet, nem?
    Ebből kiindúlva mennyire lehet nekünk jó ez a szabadkereskedelmi diktátum?

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Talatam meg 1 jo cikket. Szuper a video benne. Biztos ezt is az oroszok toljak. [url]http://waronwant.org/what-ttip[/url] Az a baj h nagyon sarkitasz. Szerinted: Minden ami orosz az csak rossz lehet. A TTIP csak jo lehet nekunk. Pedig te is belattad mar h a GMO-nak utat nyit itt Europaban. De nem csak annak, a ratelepult gyogyszeriparnak is ami majd “kezeli a betegeket” jo olcson. Szoval ez csak a kezdet. A jelszo CORPORATiONS, nem pedig az emberek.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Es mi van a Greenpeace-el? Azt is az oroszok toljak? Es mi lenne az orosz olgarchak allaspontja? Fellenditeni a vodka piacot? Vagy a Lada eladasait a Ford szamlajara? Es m van a Vidi peldajaval?

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    [i]“MErci meg a többiek biztos több “értéket” állít elő mint a mezőgazdaság, de hova kerülnek ezek az “értékek”?”[/i]
    Kecskeméti Mercedes tevékenysége a saját adataik alapján:
    2013-ban kezdtek dolgozni, a magyar állam adott nekik [b]110 milló Euro letelepedési [/b]lóvét, ők a céget[b] 3 millió Euróval[/b] hozták létre!!!
    2013 ban ami profitot termeltek, azt visszaforgatták.
    2014-ben nagyjából megfelezték a profitot, vittek ki 20 milliót, meg hagytak is benn ugyanennyit.
    2015-ben az egészet kivitték!!! A 2015-ös év mérlege:
    Termelési érték 2,8 milliárd Euro, munkabérekre, munkabér járulékokra társasági adóra, és Kecskemét város helyi adójára összesen kevesebb mint 100 millió Eurót fizettek ki. Vagyis a GDP növekedett 2,8 milliárd Euróval, a nemzet jövedelme meg “vastag” 100 millióval.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Igen, sokat elárul a “Pestisrácok” politikai irányultságáról, hogy az orosz lapokat cikkezik.

    Nézd meg ki az independent tulajdonosa. Szóval szerinted érdekünk az orosz oligarchák álláspontját átvenni?

    De biztos a Wikipedia esküdött össze…

    Mi jön ezután? A Danube institute blog?

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    A helyzet az hogy ha megnézed a cikket akkor látod h új. A nemzetközi médiában jött le, ez csak egy fodítás. A hűha közgazdászok, az Independent után a Pestisrácok sem hihetők. Neked végülis senki sem sem hiteles aki nem azt mondja mint te. Mindenki összeesküvő? HMM?
    Ha ez az egyezmény télleg fellendítene minket gazdaságilag akkor is, szemét minőségű ételt kapunk cserébe. De nem fog fellendíteni, mert a nagyvállalatoknak jobb lesz mindenki másnak meg szarabb. Tecso beszállítóiról nem hallotál még? Olyan olcón vásárolják fel a helyi zöldéget h alig éri megtermelni. Ez jó üzlet?
    Persze a MErci meg a többiek biztos több “értéket” állít elő mint a mezőgazdaság, de hova kerülnek ezek az “értékek”?

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Tetszik vagy sem, a Ford, pláne a Mercedes lényegen több értékben állít elő magyar árut mint a magyar mezőgazdasági vállalkozók.

    Ha a mezőgazdasági vonalon is annyira sziklaszilárd az érvelésük a “Pesti Srcáoknak”, mint az autós vonalon, akkor azért én fenntartásokkal kezelném a cikket.

    Európában szabványos vizsgálati módszerek vannak.

    Az USÁ-ban viszont bemondásos alapon megy a homologáció.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    JA, es akkor meg nem is irtam h a Greenpeace is ellene van! Milyen zold vagy te egyaltalan, aki koromdizelt vezet, buszke ra, zoldnek nevezi magat, es a Greenpeace ellen is van?
    Ezt add ossze ZOLD!
    Na jo csak koltoi kerdes volt, nem varok erdemleges valaszt. Esetleg a nev valasztasra.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Mai cikk ZOLD-ikenek!
    [url]http://pestisracok.hu/kiszivargott-szabadkereskedelmi-egyezmeny-europara-ontene-mergeit-az-usa/[/url]
    Itt aszongya: [i]“Problémás továbbá, hogy a nagyvállalatok érdekei előtt szabad út nyílik azáltal, hogy a döntéselőkészítési folyamatoknak már a legelső fázisaiba beleszólási jogot kapnak.”[/i] Mint peldaul a Ford. Az azert elg nagy nem?
    Lentebb pedig ez olvashato: “EURÓPAI AUTÓEXPORTÉRT ÁLDOZNÁNK BE A TISZTA ÉLELMISZERT”
    Mondtam korabbi hszban, h ez neked jo hisz jo az autoexportnak. [u]JEEEEE.[/u]
    Te meg ezt irtad: “A szabadkereskedlmi megállapodás célja hogy olyan termékeket tudjunk tömegesen értékesíteni amit eddig nem tudtunk. ” KErdezem en mt tudun mi magyarok exportalni az usaba amit eddig nem? Sorold mar fel legyszi?
    A fordokert cserebe kapjuk majd a GMO-t. Es ahogy le is van irva a cikben ott szigorubbak az eloirasok az autokra mint az Euban, ergo, neik nem kell erolkodni h az autoik megfeleljenek nekunk, de Europank fel kell kotnie a gatyajat. HA meg vmi nem teccik akkor johet a botrany. Asd kozelmult. Es most mindenki gondolja vegig a FORD par eves meglodulasat uj modelljeit, Vignale, Mondeo vagy ECO Mustang. Ezek a modellek mar egy az egyben mind a 2 piacra keszitett autok. Ok mar kesz vannak csak at kell verekedni ezt a szabalyozast aminke a “szabad kerekedelemhez” semmi koze. Az erosebb kutya megcsinalja, azt akt akar…

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    “A szabadkereskedlmi megállapodás célja hogy olyan termékeket tudjunk tömegesen értékesíteni amit eddig nem tudtunk.
    ” Mint pl a MErci? Vagy mi? Mit termelunk amibol profitunk is marad? Mert a Merci a profitot nem ithhon adozza le vagy kolti el. De legyunk buszkek a kb 1000 munkahelyre amit csinaltak allami tamogatasbol. Persze mi vagyunk a hibasak mindenert, de sok helyen lehet ezt manapsag olvasni, valahogy mindig az ellenzek jon ezzel. Te olyan sulytalan vagy hogy nemcsodalom h a baloldal meg van dogolve. Ennyi sz*rhazit akik meg mindig az ocska csusztatasaikkal probalnak nagyot mondani. Van egy rosszhirem. Senki nem ker mar a hazugsagaitokbol. De hogy visszakerdezzek kik termelik meg a javakat ma? Es ilyen munkahelyeket fognak nekunk hoznni? Es milyenek fognak bedolni? aaaa ne is valaszolj inkabb…

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Nem hajózunk egy vizen. A TRUMP üggyel kapcsolatban meg annyi, hogy J. F. Kennedy is populista volt ugye? Nincs értelme tovább menni veled itt a TTIP ügyön sem.
    Az egyértelműen látszik hová húzol. Magyarországon maradva nem értelmezhető a jobb és baloldal kifejezés, ezt az elmúlt 25 év ékesen bizonyitotta. Ezek csak megtévesztő csúfkategóriák.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Nézd ahogy írtam a Mercedeses példában.

    Nem azért jöttek ide hogy lehalásszák a zsíros magyar prémiumautó-piacot vagy hogy elfojtsák az ígéretes magyar konkurenciát.

    Ide hoztak sokezer (közvetve sok-tízezer) olyan munkahelyet ami nélkülük nem lenne itt. És megtermelnek javakat ami nem lenne nélkülük.

    Azért mi is beadunk dolgokat amik nem annyira versenyképesek, de általában kiderül, hogy a bedőlt iparnál nem felétlenül a gonosz külföld, hanem a saját bénázásunk az elsődleges ok…

    A szabadkereskedlmi megállapodás célja hogy olyan termékeket tudjunk tömegesen értékesíteni amit eddig nem tudtunk.

    Nyilván ilyenkor nem a kézművesipar a fő kedvezményezett, csak az a helyzet, hogy nem is ők termelik meg a javakat.

    Állások folyamatosan szűnnek meg a Nafta nélkül is.

    Ugyanakkor a NAFTA nélkül nem az USA közvetlen érdekszférájában maradnak, hanem Kínába kerültek volna.

    Ugyanez a dilemma volt a németeknél is, a 2000-es évek közepén tömegesen telepölt át hozzánk az ipar többek között hozzánk, ami ugyan fájt a németeknek, de különben ez nem a németeknek hazai pályaként ismerős közép-kelet Európába ment volna hanem ugyanúgy kínába…

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    “A ’90-es években már autót vezettem, és nem pelenkát hordtam, mint egyesek.”

    És nem tartod magad korelnöknek!!?? Pont ez a mondat mutatja, hogy dehogyisnem:)))

    Amit Te képviselsz, az nálam a nagyképűsködés szinonímája. Mikor láttad Te élőben azt az Acura modellt, amit viccnek neveztél? És mikor vezettél Te Town Cart? Netán limuzinsofőrködtél korábban?:)

    Attól, hogy Te mész egy próbakört egy típussal, még nem fogod tudni megmondani, mennyire lesz jó 150-200 ezer km után. Szentírásnak és kőbe vésett dogmának akarod beállítani, amiket leírsz. Na álljon már meg a menet… Jókat szórakozunk rajtad(ahogy látom, nem csak én:), de kétlem, hogy ezzel a céllal járnál az oldalra.:)

    Ezt a marhaságot még sose hallottam, hogy a japán megbízhatatlan és 3 év múlva szétmegy. Ezt a németb*zik szajkózhatták akkoriban, tudatlanul. Egy kalap alá vették a kínaival, hogy sárga-sárga, aztán nyomták a süket dumát. Ugyanolyan marhaság, mint az, hogy a mikrohullámú sütők gyártásáról elhíresült Daewoo hogy tudna már autót gyártani? Az idő megmutatta, hogy tud, nem is akármilyet. Ha bárhol utánaolvasol, látni fogod, hogy sehol sem illetik azzal a jelzővel, amivel Te, lévén, hogy kipróbált alapokra épültek. Sokaknak még máig derogál, hogy a kis sárga emberkék szinte mindenben túlszárnyalták a nagy fehéreket, pedig ideje lenne a szemünket végre felnyitni.

    Azzal, hogy Neked a megbízható működés egy autónál nem fontos, szeretsz lerobbangatni alkalomadtán meg a gyakori szervízlátogatás is belefér, kisebbségben vagy. Olyan, mintha azt hirdetnéd, hogy aki nem próbálja ki a bungee-jumpingot, az h*lye:)

    A minőség és a megbízhatóság kéz a kézben járó fogalmak.(Nem a németek által képviselt “minőségérzet”, hanem a minőség. Netán kevered a kettőt?) Attól, hogy Te elégedetten használtál egy Alfát, attól még a híre rossz marad. Te már használtál egyet, viszont aki a másik oldalon áll, és venne egyet, annak elmegy a kedve tőle garantáltan, azok alapján, amiket olvas/hall róla.

    A “vicc” és a “sorscsapás” szavak újabban gyakran a kommentjeidről jutnak az eszembe, pedig Neked jobban kéne figyelni arra, miket írsz, tekintettel az életkorodra(gondolom, 40+) és a blogodra, amiben hirdeted a téveszméidet. Én csak egy szimpla autórajongó vagyok, nekem a vesztenivalóm is kevesebb emiatt.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Es azt te mire alapozod h hazugsag? cikk, link? MErt ez igy csak ragalom, mert nem egyezik a te velmenyeddel. De te is leirod lejebb munkahelyeket nyersz es vesztesz. Ennyi.
    A Mercis stori igaz, de igaz ez az Audira is, meg a tobbire is. De szerinted mi lenne a TTIP utan?
    [u]Tobb munkahely?[/u]
    a GMO-val jon a gyogyszer lobbi kezelni a tuneteket is, majd az felszippantja a munkaerot? Na,ne….:)
    Az LS400 lemaradt az indoklasbol.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Amit a cikk ír az 1 millió munkahelyről az szemen szedett hazugság. Ezért gáz az ilyen sommás kijelentés, mint amivel te is nyitottál.

    A NAFTA arról szól, hogy piacot kapsz és adsz. Munkahelyekert vesztesz el és nyersz. Meg egy sor egyebet is nyersz vele.

    Eljött hozzánk a Mercedes és megtermel annyi pénzt amennyit az egész magyar Mezőgazdaság nem képes. Mindezt úgy hogy egy valag uniós támogatást kapnak.

    Igen, a GMO és vegyszerek szerintem is probléma, de ettől pl nem sok állás kerülne veszélybe, mivel a mezőgazdaság mint olyen nem tényező a foglakoztatásban (GDPben sem).

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Figyelj, a komemntjeid nagyjábl úgy néztek ki, hogy mint egy lelkes focirajongó akin még sosem rúgott labdába, éljenezed az amúgy ismeretlen modelleket (tisztán előítéletből), majd a kamu elképzeléseidet visszavetíted 30 évre, és egyszerűen ignorálsz történelmi tényeket.

    A Deawook ordas xarkupacok voltak. De te kész voltál még a saját vallásodat is túllépve megdicsérni az Opelt, csak mert csóringfer Dévú a legolcsóbb levedlett kadettet kezdte el licencelni.

    Ezek után én mit szóljak?

    Ne vagyok korelnök, csak mindig is érdekeltek az autók, és rászánom az időt (és némi pénzt ha kell) hogy meg is tapasztaljam, ne csak úgy letudjam előítéletből. Ez éppúgy igaz volt az összes autókatalógusra a 90-es évekből, mint arra hogy be merjek vállalni akkor kockázatos autókat. A “megbízhatatlan 3 év múlva széteső japánok és csak a német autó az autó” korban (80-as évek végéből) egy Mitsubishit, vagy pár évvel később a feltörekvő és egyre igényesebb Alfa 146-st és 147-est (irónikus módon a 146ost egy Honda kereskedésben vettük, mert 94-ö5ös Civicet akartunk), vagy az amúgy kviáló 159-es helett egy Volvót (talán az egyetlen tévedésem). De ebbe bele tartozik, hogy most is végig próbáljam az összes szóba jöhető konkurenset, több kategóriában, és nem akarok egy koncepció mellett lecövekelni.

    Pont azért mert 3-4 szer már nagy tételben láttam az előítéletek pofára esését… Szép dolog hogy olvasod a sajtót, másik hogy te is kipróbálod. A Toyotának marháéra ingadozó szinívonala volt minőségben és megbízhatóségban (a kettő nekem alapvetően nem azonos).

    A békalámpás Corolla egy megbízható de xar autó volt. Műszakilag low tech, mint egy Dacia Logan.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    De jo neked vezettel mar a 90es evekben. Gratula. De en nem erre gondoltam, hanem arra h a masolasi maniadat terjesztetted egy felreolvasott cikk miatt. Szoval a szavahihetoseged ott illant el, mert miutan bebizonyitottad h a cikkeben semmi ilyen nincs, eltuntel. Beismeri a hibadat az valahogy nem megy es nem ez volt az utolso ahogy az itt latszik. Egy pokhendi alaknak tunsz. Olyannak akinel a hozzanemertes szorgalommal parosul, es meg buszke is vagy ra. Telleg ilyen flegma alakokra kell bizni azt h mindent megszavazzanak par garasert…

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Mármint vezetni. Általában sajnos igaz volt arra az időkre, hogy hosszú távon jobb volt neked, ha nem ilyen autód volt (és itt nem márkára hanem kategóriára gondolok)…

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Speciel az is megvolt, ráadásul épp akkor amikor az viszonylag új volt.

    A másik dolog, hogy a 90-es évek első felében már vezettem autót és nem pelenkát hordtam mint egyesek…

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Pontosan! Feltek az igazsagtol.
    Zold lelepett, ahogy ezt tette akkor is amikor befurdott az LS400as kamu sztorijaval.
    Egyedul maradtal a hulyesgeddel.
    Eddig meg ertelmeset nem olvashattunk toled, csak tomaondatokat. A googlinak nem megy a bonyolultabb mondatok forditasa? :)))

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Angolosoknak:
    6 ok ami a fraszt hozza rad a TTIP-vel kapcsolatban:
    [url]http://www.independent.co.uk/voices/comment/what-is-ttip-and-six-reasons-why-the-answer-should-scare-you-9779688.html[/url]

    Az 5ik pontban az irja h a NAFTA miatt 1 millio ember lett munkanelkuli a b eigert tobbszazezer munkahelyhez kepset. Ez azert egy kicsit konta produktiv nem? Es erre ertettem az elejen, h ezek az elbocsajtott emberek nem fognak uj autot venni, se ilyet se olyat.

    Itt meg leirjak h setting new rules to make it easier and fairer to export, import and invest overseas.
    [url]http://ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/ttip/about-ttip/[/url]
    Az independett cikkeben pedig pont az van h europaban sokkal tobb mergezo anyag van tiltolistan mint az USAban. 1200 vs 12. 100X!!! annyi mergezo anyagot hasznalnak, ez csak minket tesz tonkre.
    Es akkor meg ott a GM food, meg a banksterek is, mindketto hatranyosan erinti europat.
    Amik most zart ajtok mogott folynak azok a zsarolasok, nem targyalasok.
    Vagy az Independent meg a Huffington Post is csak huha kategoria?
    De gyere cafolj meg valami dokumentumma vegre.
    Neked ez szanalmas kategoria, ez mar vilagos.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    “Én azért merem határozottan felvállalni a véleményem mert van mögötte saját tapasztalat.”

    Ez aztán a vicc a javából:))) Korábbi megnyilvánulások Tőled, Zöld:

    “Lincoln Town Car egy vicc”, az Acura valamelyik modelljére is ezt írtad, “Békalámpás Corolla egy mélypont”, “Daewoo sorscsapás”…tovább is van, mondjam még?:)

    Nem akarok vitába bonyolódni, de a lényeg: Te itt a korelnök szerepében próbálsz tetszelegni, látszik is, hogy sok mindent megéltél, láttál, stb., de gyakran csak kiröhögteted magad. Ez van. Gondolom, a 40-es éveidben lehetsz(esetleg 50-es), de ez semmire sem garancia. Tudod, Bajor Imrének sem volt soha jogosítványa:)

    Olyan vagy, mint egy bizarr egyveleg: a bődületes tájékozatlanság párosul a nagyfokú műveltséggel. Egyik pillanatban látatlanban is felnéz Rád az ember, a másik pillanatban meg úgy röhögök, hogy majd leesek a székről, vagy éppen a hajamat tépem nagy szörnyülködések közepette…

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Nem az én dolgom tájékoztatni 🙂
    Itt a főoldal: [url]http://ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/ttip/[/url]

    Nézd meg ami érdekel.
    Ha ennek alapján érdekel valami akkor beszélgethetünk róla.

    Az a baj hogy egy két dolognál már eléggé nyilvánvaló volt hogy nem az ország /nemzet/stb érdekeit szolgálták, hanem legjobb esetben a sajátjaikat. rosszabb esetben másét.

    A legszánalmasabb ilyenkor nacionalizmusra apellálni…

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Nem te terelsz, jól hangzó hülyeségekkel.

    A helyi kocsmában biztos díjazzák a laza vakert, itt annyi a bibi hogy azonnal utána lehet nézni hogy mekkora marhaságot írsz be.

    Ha valamiről nem tudsz semmit és lusta vagy utánanézni, akkor ne böfögd be mások véleményét sajátodként, ha nem ellenőrizted le.

    Ugyanez igaz az autós vitáinkra. Én azért merem határozottan felvállalni a véleményem mert van mögötte saját tapasztalat.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Nem te terelsz, jól hangzó hülyeségekkel.

    A helyi kocsmában biztos díjazzák a laza vakert, itt annyi a bibi hogy azonnal utána lehet nézni hogy mekkora marhaságot írsz be.

    Ha valamiről nem tudsz semmit és lusta vagy utánanézni, akkor ne böfögd be mások véleményét sajátodként, ha nem ellenőrizted le.

    Ugyanez igaz az autós vitáinkra. Én azért merem határozottan felvállalni a véleményem mert van mögötte saját tapasztalat.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Jo indokok. Akkor a 10 percbe telik atfutni, akkor lecci linkel be es atfutom. En mar linkeltem neked. “Ez egyrészt bosszanthatja azokat”… itt csak azt felejted ki h mi van ha azoknak van igaza akiket te le huhakozgazdaszol ,vagy le nocizel? Mert ez is egy lehetseges verzio a tieid mellett. Ha jol tudom tobb ezer oldal!!!!! Hgoy futod at 10 perc alatt? De persze lehet neked van igazad, csak eddig semmi biztatot nem mondtal ezzel kapcsolatban. MErt azt mar halottuk sokszor hogy most ez egy kicst fajni fog, de majd jo lesz kesobb. Nem lett.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    1. Ami biztos. a nőciről így elsőre semmi konkrétumot sem találtam. Futtatják mert képes felvenni egy kosztümöt. Sajnos a szélsőjobbon már ez is nagy dolog, ez a Morvai Krisztina szerencséje is.

    A gond nagyjából ugyanaz mint Trump vagy Farage esetében. Minden józan észt mellőznek és kizárólag arra mennek rá amiről úgy gondolják, a választók szívesen hallanák sokan, ugyanakkor akkora marhaság hogy még a populárisabb mainstream pártok sem merik felvállalni. Addig produkálják magukat, ameddig nem túrnak össze akkora xarkupacot, hogy az már rájuk dőll. Pl most hogy itt minden vonalon az esély az áttörésre Farage fülét farkát behúzza, mert érzi, hogy túltolná. Az ő karriere sosem arról szólt hogy megdöntse a rendszert hanem hogy jól ellegyen, és ez most látszik igazán.

    Internetes szakkifejezéssel ezek trollok a legrosszabb fajtából, csak a politikában tevékenykednek, és ezért komoly károkat tudnak okozni.

    2. Én nem csak halottam de tapasztaltam és láttam is érdekes dolgokat. Pl hogy működnek ezek a civil szervezetek, és bár tényleg van egy fontos szerepük, én azért még mindig hitelesebbnek gondolom a hivatalos forrásokat, akkor is ha nem korlátlan a bizalmam.

    Dolgoztam szabad szellemű emberekkel egyetemen és látom a különbséget a való világ és az egyetem kötetlen, felelősségtől mentes szabadsága között (kis “szakirodalom”: [url]http://phdcomics.com/comics.php[/url]).

    És ez most konkrétan a korábban általatok felhozott TTIPről, [b]neked és errornak: [/b]nem ismerem a konkrét TTIP szerződést, de kb 10 percig tart HITELES forrásból átfutni hogy miféle dolog az. Fent vannak a korábbi hasonló megállapodások (pl Kanadával) és folyamatosan hozzák nyilvánosságra a részeredményeket.

    A fő bajom a korábbi kommentjeitekkel, hogy [b]mások véleményét szajkózzátok [/b]mint egy kisgyerek. A TTIP mint nemzetközi megállapodás nyilvános lesz, de a tárgyalása mint kényes téma nem. Ez egyrészt bosszanthatja azokat akiket elvi alapon zavarja hogy nem szólhatnak bele (vagy azért mert hataloméhesek, vagy azért mert nincs jobb dolguk, és fontosnak akarnak látszani) de másrészről előfordulhat, hogy be kell avatkozni. Erre van (kellene) egy demokratikus kontroll, amiről szól(nia) kellene ha nem lenne hangosabba trollkórus.

    Ugyanakkor a TIIP egy sok részeredménye nyilvános.

    Egy kis jóindulattal úgy gondolom, hogy egy ilyen tárgyalás nem egy két füstös tárgyalóterem homályába vesző érdekcsoport kénye kedve szerinte megy, hanem egy elég nagy gépezet bevonásával zajlik, és végigkíséri a magyar külügy és az EP felügyelete. Az uniós rendelkezéseket nem a kisujjukból vagy valami rejtett lobbierő kottájából szedik elő.

    És hogy én is trollkodjak, ott vannak olyan politikai erők amelyeknek nem érdekük sem a TTIP, sem az hogy neked és nekem jó legyen. És bár ahhoz hülyék hogy a saját népüknek jó legyen abban évszázados rutinjuk van hogy elérjék, másnak se legyen jó. ÉS egész véletlenül ez az erő remekül megtalálta magának az idézett “szakemberek” politikai pártját.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Jó, City of London a kerület neve, ami elég megtévesztő, mert nem az egész Londont jelenti, és ezt sajnos még a bennszülöttek 90%-a sem tudja.
    Elsősorban nem az E. kir. pénzügyi központja!…
    Most akkor én is kezdjek olyan primitiv fikázásba mint te?
    Hál’Istennek megadatott, hogy az átlagnál jóval többet lássak, tapasztaljak a világból, és nem csak Európából. Ismerjek olyan embereket (családi környezetüket is) akikről beszélsz, és szó sincs álmagyarkodásról. Nem ismered az ilyen embereket, legfeljebb felületesen, nem látsz bele gondolatvilágukba…

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Latod csak kotekedni tud, ha nem ertesz vele es a TTIP-val egyet. Eddig meg semmit nem mondott rola csak h jo lesz az autoszektornak. Ennyi. Rzzsista, aci mindenki, aki ennek a magasan az egyenlosegekre kihegyezett kereskedelmi megallapodassal nem ert egyet. LOL. Ezek miatt az egoista torteo emberek miatt fog europa osszeomlani, es persze ilyen egoistknak van a rendszernek szuksege hogy keresztulvigyen mindent. Akik mindent eladnak a sajat hasznukert. Teljesen megegyezik a velemnyevel h turbodizel az csak jo lehet. Nembaj h mindenki beldoglik abba is, de legalabb o olcson tankol, jar be dolgozzni assa masok sirat es senki mas nem erdekli. Gyujtoben a helyuk.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    A hülyeség jobban fáj ami a kommentedből süt, mint a nőci álmagyarkodása…

    1. “London of Cityben” Nem tudsz angolul
    2. “Cityben szerezz doktorátust?” Nem tudod mi az a “city” (az E. Kir pénzügyi központja, amely egyben a világ legnagyobbja).
    3 “Cityben szerezz doktorátust?” Nem tudod mi az a doktorátus: tudományos fokozat, amit tipkusan nem a bankoknál szerzel, mert egyetemek kellenek, ezek pedig általában nem Londonban vannak (kivéve az LSE, de ők pont nem a PhDjukról híresek).
    4. Valóban nem kis dolog, de nem példátlan hogy valaki PhD-zik és sikeres külföldön a munkahelyén. Nem egy ilyen embert ismerek 🙂

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Miféle eredményt pedzegetsz? Kifejtenéd? Mikor jutnál Te oda, hogy London of Cityben szerezz doktorátust? És utána is ott dolgozol. Majd ha ezt eléred, utána birálhatod. Addig meg maradj csendben. De hát ez önkritika kérdése, amivel látom hadilábon állsz.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Átnézve az első pár eredményt elég nagy kreténnek kell lenni hogy ezt a nőt komolyan vedd.

    Ha erre alapozod a világképed akkor lehet Putyinék mégis jól fektették be a nehezen megkeresett olajdollárjaikat 🙂

    Szakember, persze…

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Aki tisztában akar lenni a TTIP-el, csak úgy nagyvonalakban, az nézze meg Dr. Hosso Andrea ez irányú tájékoztatását, aki szakember, London of City-ben szerezte diplomáját, és ma is ott dolgozik, a világ pénzügyi központjában.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    A HVG arra hivja fel a figyelmet h jobb lesz odafigyelni mielott tobbet bukunk rajta mint amenniyt keresunk rajta. Nem is ismerheted a TTIP-t mert titkos, ahogy a HVG is leirja. Fujolhatsz ossze vissza de ez van. Neked biztos megeri tehat johet. Ez is egy allaspont, a kerdes h a tobbsegnek is megeri-e? A nagyvallalatoknak es azok dolgozoinak igen. A kissebbek be fognak dolni, amit a huha kozgazdasz is loiusan lat es ami a lobbybarat Obamat nem erdekel. To loiguk nem? Telleg utana neztel es hol? Brusszelben? 🙂

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    A TTIP egyértelműen a multi cégek érdekeit helyezi előnybe, az államokkal, nemzetekkel, kormányokkal szemben. A sok sok részlet, amiből van bőven, közöttük olyanok is, amiket pozitivumként lehet a nagyközönség elé tárni, csak a megtévesztést szolgálják, hogy az igazi lényegét eltakarja.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Ahogy elnézem, nem a HVG van ellene. Olvasd el amit linkeltél.

    Látom az MNO is összedobott egy tipikus nyaljuk a keletnek és fújoljunk a nyugatnak alibi cikket: szóval Obama emellett de egy alibi egyetem közgazdásza ellene. Hűha.

    Amennyire én látom, a megállapodás lényege hogy lebontják a kölcsönösen előnyös esetekben a vámokat és ami fontosabb, a nemkereskedelmi jellegű korlátokat (mint az eltérő szabványok, vagy az alibi “biztonsági” intézkedések, amivel piacokat szegmentálnak, és védenek be).

    Nem ismerem a TTIP-t pláne részleteiben nem is ilyesmivel foglalkozom. De mielőtt elkezdek hülyeségeket kpoipésztelni, legalább utánanézek.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Jah ha az autos szabvanyokaat akarjak kozelitaeni akkor johet! Na ne legyel mar ennyire egyoldalu. zert akarjak kozeliteni h eladjak az autoikat itt is. Tehat nekik biztos megeri. De nemcsak az autos szabalyokat akarjak kozeliteni.

    A cikkekbol:
    A TTIP európai munkanélküliséget, pénzügyi deficitet, es egyenlőtlenségeket okoz. Megkötésével csökkennének az állami bevételek is. A TTIP-tól nem lesznek jobbak a gazdasági körülmények, az egyezmény inkább visszaesést okozna kontinensünkön. Ennek ellenére Barack Obama, az Egyesült Államok elnöke a hétvégén Németországban arról beszélt, hogy a TTIP nem gyengíti, hanem tovább erősíti a munkavállalók, a fogyasztók és a környezet védelmét szolgáló előírásokat. -Nnna, pont igy hangzol te is. Jo lesz az csak irjuk mar ala.
    Meg a HVG is ellen van:[url] http://hvg.hu/itthon/20151026_A_kulugy_sincs_elszallva_a_szupermegallap%5B/url%5D
    Itt meg bongeszhetsz is ha akarnal, de nem akarsz: [url]http://hvg.hu/cimke/szabadkereskedelmi_meg%C3%A1llapod%C3%A1s
    [/url]
    [url]http://mno.hu/kulfold/csak-sulyosbitana-a-gondokat-a-szabadkereskedelmi-egyezmeny-1339241[/url]
    Szoval ha az autoszektornak jo lesz akkor johet mi? Gondolom neked biztos jobb lesz, neked aki minden listat figyel, gondolm ez szorosan osszefuggesben van a munkaddal is, -akkor johet, te jobban fogsz jarni csak europa nem, dehat az kit erdekel ha jo sok nyomatkom van, nem?

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Ha alairjak a szabadkereskedlmi megallapodast akkor meg kevesebb ember engedhet majd meg magank autot. ES most sem hemzsegnek az utjainkon olcso amcsi autok, pedig aki mmegengedhetne maganak az megtehetne de ahhoz mar elkotelezettseg vagy megszallotsag kellene.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Átfutva amit írtam, alapjában véve igazatok van abban hogy az európai piacon ez egy “nagy” kategória, viszont reálisan nézve (flőleg ha nincs belőle 7 üléses változat) akkor a középkategóriás prémium SUV-ok piacán kell megméreteznie magát (nagyjából a Sorentóval együtt).

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Ez a kocsi nálunk sem “nagy”.
    Ahogy án látom, Euróüpában vannak a mini/városi SUV-ok (Mokka, GLA, V40 XC), vannak a “kicsik” (Tiguan, GLK, Evoque, Tucson/Sportage) vannak a közepesek (XC60, Q5, X3, Disco Sport, GLC Lexus NX, talán Rav 4, Santa Fe) a “nagyok” (X5, ML/GLE, Range sport, Lexus RX, Sorento) és a Full size (XC90, Q7, X7, GL/GLS, Range Rover és Discovery).

    Szerintem az Edge valahol az X3/Q5/XC60/GLC-vel fog versenyezni, tömegmárkaként picit nagyobb és jobban felszerelet modellel és picit olcsóbb árral kellene indulnia. Meg kell nézni a Rav4 és a Sorento árait.

    Egyébként kevés ilyen méretű tömegmodell kapható.

    De az ár így elég meredeknek hat. Persze a teszteken szoktak 20 millás árral vagizni a prémiumközepes SUVokra, de gyanítom az Edge inkább az olcsóbb belépőmodellek vásárlóinak kell alternatívát jelenteni.

    Az pedig inkább a 10-12 millás árfekvés.

    Az árban úgy tűnik kicsit túl bátrak.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Ez az autó tulajdonképpen a BMW X3, Audi Q5, Mercedes GLC, Volvo XC60, LR Disco Sport stb. ellen lesz csatába küldve? Nagyon fel kell kötnie a gatyát. Tulajdonképpen az európai Ford-kínálat zászlóshajója lesz. Látszik rajta, hogy sokkal komolyabb autó, mint a Kuga, és aminek külön örülök: nyomokban Lincoln-t is tartalmaz(a testvérmodellje a Lincoln MKX).

    Amerika újabban egyre inkább befogadja az európai tervezésű Fordokat, kérdés, hogy ez visszafelé igaz lesz-e.

  • 2017.10.28. at 05:56
    Permalink

    Amerikába kerül majd vagy 6 millióba itt meg 16 egy Fordért jó vicc…. Én majd csak arra leszek kíváncsi hogy az eddig túlárazott autók milyen áron fognak elkelni ha aláírják a szabad kereskedelmi megállapodást Eu és USA közt . Mert ugye akkor nem lesz pl vám , használt autókra meg nem kell áfát fizetni a vámoláskor, és kint 0-5% az áfa ellenben az EU 19-27% szemben … És ugye mindenki tudja hogy használt autónak minősül a 6 hónapnál nem régebbi pár kilométert futott bemutató autó is …

Vélemény, hozzászólás?