Kívülről kémfotó, belülről a gyár mutatja az új Mercedes S-t

Már nem titok a friss Mercedes-Benz S-osztály alakja

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A tavaly 40 éves Mercedes-Benz S-osztály az aktuális, 8 éve futó széria nyugdíjazásával idén újul meg. Már nem titok a friss forma.


Noha még közel két hónap van a legújabb S-osztály május 15-re és Hamburgba ígért leleplezéséig, egy reklámfilm forgatásán már most lebukott - jó eséllyel nem véletlenül - a tavaly 40 éves S-osztály legújabb kiadása. Formavilágával a limuzin a CLS vonalait hozza, hátulról persze a Maybach 57 alakját is bele lehet magyarázni. Kell is, hiszen az új S utóbbit is pótolni kívánja a később nyújtott tengelytávval is megjelenő, és csúcsverziójával állítólag a Pullman nevet is felvevő limuzinnal.
Hirdetés

Korábban kabrió verziót is rebesgetett a gyár, hogy utóbbiból lesz-e valóság, az egyelőre kétséges, mindenesetre az már most jól látható, hogy nyitható panorámatető szerepelhet a vonalaival egészen kecses, de hosszával minden bizonnyal 5 méter fölé nyújtózó négyajtóson. Motorpalettájával kapcsolatban egyelőre csak a korábbi információkra tudunk hagyatkozni, a mostani verziókból kiindulva biztosnak vehetjük, hogy a belépő dízel soros négyhengeres lesz, s a V6-os gázolajos szereplése is tuti - az eladások zömét vélhetően utóbbi adja majd. Hibrid, V8-as benzines akár turbóval is, minden lesz, hengerszámban azonban messze nem biztos, hogy utóbbi fölé megy majd a W222 kódnévvel érkező új S.
Sofőrsegédekben - mint azt már korábban is tudtuk - minden eddiginél többet adhat. Táblafelismerő, araszolófunkciós, 200 km/órás tempóig aktív távolságtartós tempomat, hőkamera, LED-fényszóró egyaránt szerepelhet, s ami most az elcsípett külső fotón túl újdonság, az az, hogy az S belsejét maga a Mercedes mutatja meg néhány fotó erejéig.
Az utastérben is folytatódik a karosszéria kecsessége, LED-es hangulatfény világítja a 12,3 colos központi kijelzőjével teljesen egyedi műszerfal által meghatározott belteret. A hátsó utasokat az első fejtámaszokba épített táblaszámítógépek szórakoztathatják, alap, hogy nem csak utóbbiak, a zsebkészülékek is kaphatnak internetet az autótól. Az ülések hűthetők, fűthetők lehetnek, s a szellőzőpontok nem csak ülésenként, egyenként is szabályozhatók. Az utastérbe nem juthat akármilyen levegő, a szellőzőrendszer nem csak azonosítja a kellemetlen szagokat, hanem ionizációs légtisztítójával hatástalanítani is igyekszik azokat, hogy belül semmiképp se legyenek érezhetőek. A külvilág kellemetlenségeit, például az úthibákat a futómű is előrelátóan kívánja kiszűrni, az utat pásztázó kamera jelei szerint is adaptív a felfüggesztés, s természetesen az utasvédelmi rendszer is jövőbe tekintő, Pre Safe bélyeges.
Az új S-osztály májusban már piacra is lép, az S 550 4Matic októberben, míg a dupla turbós, 5,5 literes V8-ast, azaz 550 lóerőt és 800 Newtonméter nyomatékot adó S 63 AMG 4Matic novemberben várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?