Átrendeződik a kínai piac, régi márka szűnik meg, újakat alapítanak

Márka zsonglőrködés Kínában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megszűnik a Geely, de csak autómárkaként, a Chery is megkezdte az osztódást. A Nissan saját almárkát alapít Kínában.

Nagyjából egy évvel ezelőtt indult a nagy márkalapítási hullám Kínában, miután az összes autógyártóban valamilyen szinten tulajdonos állam bejelentette, hogy a versenyképesség növelése miatt sokkal kevesebb számú autógyártó létezését tartaná kívánatosnak. Azóta rengeteg összeolvadás történt, igaz ebből Európában nem sokat érzékeltünk, mivel általában a kis helyi teherautó-gyártók csatlakoztak az iparág nagy neveihez. Ezek aztán elkezdtek almárkákat alapítani, hogy a fúziókat követően se legyen kisebb a választék. A Geely a legelőrehaladottabb ezen a téren, a Gleagle, Emgrand és Shanghai Englon almárkák 2012-tl teljesen átveszik az uralmat, a Geely megszűnik. De csak autómárkaként, a konszern neve továbbra is ez lesz.
A Chery se marad le sokkal vetélytársától, a haszonjárműveit már régóta Karry néven kínáló cég nemrég Riich és Reely néven alakított prémium- illetve SUV és buszlimuzin almárkát. Most jelentették be a legújabbat, a Chevoo márka a környezetbarát autókat fogja jelenteni. Ezek után már nem sok kell ahhoz, hogy érzékeny búcsút vegyünk vegyünk a Chery márkanévtől. Mindeközben a Nissan se akar hátrányba kerülni, a japánok Venucia néven fogják piacra dobni kínai fejlesztésű/gyártású autóikat. A Dongfeng 2012-re készül el az első autóval, addigra az országos viszonteladói hálózat is feláll. Venucia néven különösen praktikus és jó minőségű autókat akarnak kínálni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?