Sebességrekordokat döntött, kupéként is jöhet a Mazda6

Mazda6 sebességrekord: 24 óra 221 km/órás átlagtempóval, dízelmotorral

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nemrégiben gázolajos sebességrekordot döntött a Mazda6, most pedig itt a hír, hogy kupéként is jön a formás középkategóriás.

Rákapcsolt a Mazda, a világ legkisebb, 14:1 kompressziójú Skyactiv-D dízelmotorjával, pontosabban annak erősebbik, 175 lóerős kivitelével szerelt Mazda6-osok 24 órás átlagtartó futamon sebességrekordot állítottak fel. A három indított autó közül a leggyorsabb 221,072 km/órával teljesített. Az eddigi gázolajos rekord 209,824 km/óra volt. Mindegyik autó felállított valamilyen részrekordot, de az összesített eredmény kapcsán is mindössze 0,89 km/órás különbség volt a három hatos között. A 24 óra alatt több mint 5300 kilométert futó autókat hét európai országból érkező 23 profi sofőr 1,5 órás etapokban vezette. Autóversenyzők, márkafanatikusok és újságírók egyaránt voltak a csapatban.
Hirdetés

Mostantól a Mazda6 számít a 2,0-2,5 literes kategória leggyorsabb gázolajosának. Nem ez az első versenypályás alakítása, 2013 közepén Indianapolisban az első dízel személyautóként nyert futamot - nem csak ott, hanem az egész Egyesült Államokban.
A sebességrekord mellett a modell kapcsán felröppent, állítólag gyári bennfentestől származó, de a márka által meg nem erősített hír, hogy a Mazda6-ból két éven belül, azaz 2016-ban kupét is érkezhet. Az Auto Express információi szerint szemből a sorozat többi tagjához hasonló, de sportosabb lökhárítót hordó lesz a kupé, melynek alakja akár a Shinari tanulmánytól is származhat. Az viszont még mindig kérdés, hogy vajon kétajtós kupét, vagy a Volkswagen CC-hez hasonló kupélimuzint terveznek-e.
A motorpaletta vélhetően a Mazda6-ból már ismert lesz: 2,0 literes 145 és 165 lóerős, valamint 2,5 literes 192 lovas Skyactiv-G benzines, meg persze a 2,2 literes, 150 és 175 lóerős Skyactiv-D dízelmotorok várhatók, kézi és automata váltókkal, a márka presztízsét felfelé húzva. Persze ne felejtsük el, hiába tűnik úgy, hogy igenis lenne helye a "Mazda6 CC-nek", érkezését a gyár egyelőre nem erősítette meg.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 00:52
    Permalink

    Ez a gran coupe irány divatos. A CC-vel is jót dobott a VW, teljesen érthető, ha a Mazda is meglovagolja. Talán még nem késő. Amúgy vannak szép hagyományai a márkánál ennek a vonalnak, úgyhogy a magam részéről kíváncsian várom.

Vélemény, hozzászólás?