15 ezer autóját hívja vissza a Renault

Még el sem adott autóit szólítja szervizbe a Renault

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Franciaországban véletlenszerű emissziós vizsgálatokba kezdtek a hatóságok, a Renault-nál is kiderült egy beállítási probléma.


Mintegy 15 ezer, még át sem adott Captur modelljét kell szervizbe szólítsa a Renault, miután a Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányát követően Franciaországban a kormány kezdeményezésére elvégzett véletlenszerű tesztelések megállapították, hogy a dCi motorok szén-dioxid- és a nitrogén-oxid kibocsátásának szintje meghaladja az engedélyezett értéket - jelentette be Ségolene Royal francia környezetvédelmi miniszter. A Renault megerősítette, hogy 15 ezer gépkocsinál hibát észleltek, ezért visszahívják őket, ám azt is közölte, hogy a folyamat már november elején megkezdődött. "Júliusban észleltük, hogy beállítási hiba történt. A hibát kijavítottuk szeptember elején és a járművek visszahívása folyamatban van" - mondta Gaspar Gascon Abellan, az autógyár motorfejlesztési igazgatója. Kiemelte, hogy a probléma csak a Captur Franciaországban, illetve Európában forgalmazott, de még eladás előtt álló 110 lóerős dízelváltozatát érinti. "Az új autóknak meg kell felelniük a normáknak" - hangsúlyozta a miniszter, aki szerint "a dolgokat gyorsan meg lehet oldani, mert a motorok rendes beállításához egy fél nap elég". A miniszter meglehetősen optimista, mert az autónkénti fél napos munka elképesztő leterheltséget jelenthet majd a szervizeknek.
Hirdetés
A Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányát követően Franciaországban a kormány kezdeményezésére szeptember végén kezdődtek véletlenszerű tesztelések az országban forgalmazott valamennyi márkájú gépkocsiból mintegy százon, hogy ellenőrizzék, betartják-e a környezetvédelmi előírásokat. A teszteket végző független bizottság múlt héten közölte, hogy a Renault esetében a vizsgálatok különösen rossz eredményekkel zárultak, de csalást lehetővé tévő szoftverekkel egyik jármű sem volt felszerelve. Vélhetően ezt vizsgálta az autógyártó néhány telephelyén múlt héten tartott házkutatás is.
A Renault ígéretet tett arra, hogy "technikai tervet" dolgoz ki annak érdekében, hogy a járműveinek károsanyag-kibocsátása valós körülmények között is az engedélyezett értékek alatt maradjon. Ugyanakkor azt is közölte, hogy a Captur esete egyedi, és a többi típus kibocsátása nem haladja meg az engedélyezett értékeket.
Forrás: MTI
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 09:05
    Permalink

    Igen, jogos – ez egy rendhagyó visszahívás. Az újautó-szalonokból hívják őket vissza, hogy végrehajtsák a javítást. Mindezt még az előtt, hogy a tulaj egyáltalán beleülhetett volna.

    Saját magával került ellentmondásba a cikk – a “még el sem adott” és a “még át sem adott” nem ugyanaz:)

  • 2017.10.28. at 09:05
    Permalink

    A legjobb, hogy visszahívják a még el sem adott autókat. Ez miért visszahívás? Eladás előtt megcsinálják a módosítást a márkaszervizben és kész. Szerintem ilyen számtalanszor történik, hogy eladás előtt még sok közben előjött problémát orvosolnak amiről a vevő kb sosem fog tudni. Pont mint a visszahívások nagy részekor is, amit egyszerűen orvosolnak a kötelező szervizek alkalmával a legtöbb esetben.

Vélemény, hozzászólás?