Hűha! Azt mondják, 321-et megy a legerősebb Alfa Giulia

Még nem hivatalosan, de állítólag 321 km/óra a legerősebb Alfa Giulia végsebessége

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tudjuk, hogy 3,9 másodperc alatt éri el az új olasz csúcsfegyver a 100 km/órát, de eddig a végsebessége titok volt. A 321 km/óra szép adat.


Az új Alfa Romeo Giuliától egyszer már leesett az állunk, most meg megint hüledezhetünk. A bemutatóját rögtön a legerősebb kiadással ünnepelte a gyártó. A V6-os, 510 lóerős turbómotorral hajtott Quadrifoglio Verde 3,9 másodperc alatt ugrik százra, de a többi műszaki adatáról még nincs hivatalos információ. Az olasz AlVolante viszont leközölte, hogy 321 km/óra a mágikus szám - számmisztikailag sem rossz az adat. Állítólag a kocsi az utolsó tesztjein az olasz Nardo versenypályán ennyivel tudott menni. Még mindig tesztelik a Nürburgringen, és csak ezután teszik közzé a hivatalos végsebességét.
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 15:42
    Permalink

    Mihaszna bejegyzések- ez pont magadra vonatkozik.
    A bejegyzéseid is mihasznák ahogy te is az vagy.
    Itt épp a közlekedésbiztonsági kérdéskörben szólsz le másokat alpári módon.

  • 2017.10.28. at 15:42
    Permalink

    Ez így is van, a mazsikra kell a legjobban odafigyelni, mert ahogy írod is náluk nem lehet tudni mit reagálnak mire, de sok mazsi futkos gyorsan gyors autókkal és sajna nem tudják felmérni a saját képességeiket, az autóét meg méginkább nem. Nekem anno azt mondta egy barátom faterja, aki oktató volt, hogy ha az első 100e km problémamentesen lefutott akkor már kezdhetek bízni magamban de még mindig lasz mit tanulnom és az a tanulás addig tart míg abba nem hagyom a vezetést végleg. Hát így a 30 év után teljesen igaza volt mert napi szinten újabb marhaságokkal találkozom kint a forgalomban.

  • 2017.10.28. at 15:42
    Permalink

    Nem mindig az vezet jól, akivel nem történik baleset, sőt, inkább a mazsolák okozzák közvetve a bajokat, a kiszámíthatatlanságukkal. Én jobban szeretem azokat, akik elhúznak, akár gyors hajtással, mint az akadályozókat, akik mikor előznéd őket, neki lépnek. Sajnos sok ilyen van!

  • 2017.10.28. at 15:42
    Permalink

    Látom diszlexiás vagy, próbáld újra olvasni, ha kell többször amiket leírtam és rájössz szinte engem ismételsz itt: “Hibázni bárki képes. Még te is”, bár más szavakkal. Ha úgy sem jut el ahová kellene kérj segítséget! Amugy a parkolás is a közlekedés kultúra része, ha ezt nem tudod akkor még mit nem?
    Ha vagy annyi idős mint a jogsim akkor már jó, ha fel tudsz annyi km-t mutatni baleset nélkül mint én az mégjobb, bár kötve hiszem, még ha nem is szoktál gyorsabban menni mint szabad. Kevesen vagyunk ilyen szerencsés helyzetben szerintem. Elhiheted ha mindenki aki vezet csak feleannyira tudna vezetni mint én, vagy jobban, (nem én vagyok a legjobb, mielőtt ebbe is belekötnél! ) akkor próbáld meg a matekot és számold ki statisztikailag hány baleset történne. Menni fog? 🙂

  • 2017.10.28. at 15:42
    Permalink

    esztelen kempelen

    Látom mindig kényszert érzel a találó neved bizonyítására.
    Ha sokat járnál országúton, akkor tapasztalnád, hogy az átlag 100-110-zel halad óra szerint.
    Én elismerve 130-140-nel.
    Mikor beérek egy vonatozó társaságot, akkor visszakapcsolva és odalépve egy jól belátható egyenes szakaszon simán felgyorsulok 170-180-ra, de csak azért, hogy mielőbb befejezzem az előzést. Utána visszaállok a saját tempómra. Természetesen árgus szemekkel nézem az előzendők legkisebb mozdulatait is, nehogy valamelyik előzésbe kezdjen mikor én előzöm őket. Emiatt már teljesen le szoktam húzódni a bal szélre. Nem is volt eddig gondom, annak ellenére, hogy már jöttek ki így elém.

    Te lődörögsz az úton az állítólag 300 lovas autóddal kb. 100-zal, előzni képtelen vagy, mert sem tehetséged sem tapasztalatod nincs a témában, de okoskodsz és osztod az észt.
    Persze igazad van abban, hogy a nagy sebesség magában hordozza a balesetveszélyt, hiszen nehezebb más hibáját korrigálni, sőt én is tévedhetek, de amit a mostani bejegyzéseddel művelsz az szánalmas és nevetséges.
    Ezzel is csak megerősíted, hogy egy szerencsétlen balfék vagy, aki figyelemre vágyik és okos akar lenni, de esztelen, mint a neve is mutatja. 🙂

  • 2017.10.28. at 15:42
    Permalink

    Gunar!

    Mindig is csodáltam az olyan tökéletes és tévedhetetlen sofőröket, mint te is gondolod magadról. Jó sokra emlékeztetnek fejfák, ami a kisebbik gond. A nagyobbik az, hogy ezek sokszor ölnek is. leginkább ártatlanokat.
    Légy szerény, alázatos. Ne miattam, magad miatt.

    Hibázni bárki képes. Még te is. Egy pillanatig se gondold, hogy nem így van.

    (Parkolás stb. nem ide tartozik, megint majszolsz.)

  • 2017.10.28. at 15:42
    Permalink

    Encore, a baj az, hogy megint félrebeszélsz. Az, hogy velem mi a gondod, nem közlekedésbiztonsági kérdés. Ha majd olyat vélsz felfedezni, akkor szólj. 😀

    Szóval kérlek s javaslom, hogy beszéljünk az autókról, autózásról, közlekedésről. Kritikádat is abban a témakörben fogalmazd meg akárkit illetően is.

  • 2017.10.28. at 15:42
    Permalink

    Tisztelt Szerkesztőség!
    Én is szeretnék felszólalni az ilyen bagoly mondja verébnek stílusú emberek ellen.
    Kempelen írta nektek:
    Ti tényleg nem érzitek a felelősségeteket a közlekedési kultúra alakításában? Ha már csodálatos anyanyelvünk fölött éberen őrködtök,, akkor az ilyen veszélyes, káros, mihaszna bejegyzések fölött miért lapítotok, mint sz.r a fűben?…
    Ez az ember kezdte más kommentelők véleményének ócsárolását, a kultúrált vélemények kinyilatkoztatását kultúrálatlan stílusú válaszaival zavarja.
    Én is kikeltem már magamból miatta, többször is, és elhatároztam nem hagyom.
    Szeretném több kommentelő társammal egyetemben ha saját belátásotok szerint az írott szabályotokon felül a mást alázó stílusú írások kizárását, törlését.
    Túl sok az olyan legfőképp Kempelen által generált komment ami sért még így látatlanban is embereket.
    Tudom én is generálok ilyeneket, de kizárólag az ő negatív stílusára reagálva, és az olyan cikkekre amik jelentősen túlzóan kiemelnek saját véleményeket, rövidtávú tapasztalatokat, amit én és velem sokan együtt nem osztunk pláne nem hosszútávú tapasztalatként.
    Én is abbahagyom ha más is, és a cikkek sem szólnak túlzóan olyan autóipari gyártókról, személyekről akik megosztják valójában a közvéleményt.
    Üdv: Encore

  • 2017.10.28. at 15:42
    Permalink

    Az hát, Te csak tudod! Nem is tudom ki dugja a fejét a homokba? 30év és jóval 1millió km után, amit nem kamionon vagy lassú járműveken hajtottam, de Europa városaiban és az azokat összekötő különböző utakon, rendszerint a kiírt tempó felett, ja és balesetmentesen, engedd már meg hogy igen kijelentem ez nem szerencse, persze az is kell hozzá mert senki nem hibátlan és akkor van rá szükség, hogy ott legyen ez a faktor is, csak hát nem kellene arra támaszkodni, ergo igen ritkán hibázhat az ember ha “siet” !
    Neked komplett hülyeség én így élem az életem és elmúltam 50 ! A közlekedési kültúrába sok más is tartozik, pl hogyan parkolsz, az ajtók rányitása, az agresszív vezetési stílus ami nem keverendő a gyorssal, meg lehetne sokat még felsorolni, ezekben jobban el vagyunk maradva a legtöbb EU ország sofőrjeitől.
    Nem feltétlen a vezetési tudásban, szokásban, mert a német is behúzott nyakkal kihajt eléd a pályára pici lassítás helyett, mert akkor mögötted lenne ahol van hely bőven, (volt rá többször is precedens sajna).
    Persze ezzel én sem akarom buzdítani azokat akik friss jogsival pár km-rel be tudnak ülni egy gyors autóba, hogy nyomják neki ami kifér a csövön, mert az valóban felelőtlenség! Én csak arról írtam vannak akik gyorsak és tudják mit csinálnak, ha ez neked komplett hülyeség hát sajnálom, akkor sem fogok másként vezetni, mert ehhez vagyok szokva, ilyen a ritmusom, másként nem is érzem jól magam az autóban! Na ezért vagyok kiakadva akik pl télen kijönnek a hóba jégbe és mennek max 20-30 -cal, mert akkor ne tartson föl másokat, menjen tömegközlekedéssel.

  • 2017.10.28. at 15:42
    Permalink

    Kedves Balázs!

    Ezt kértem. Ezt írjátok le. Szabályt szegni szándékosan nem vagány! Sokszor, sokaknak. A mi közös felelősségünk ez, amiben a ti szerepetek megkérdőjelezhetetlen.
    Nem moderálást kértem, hanem ezt!

    Köszönöm, hogy megtetted és olvasóként, a közlekedés ügyéért és az utánunk jövőkért aggódóan el is várom ezt.
    Üdvözöllek.

  • 2017.10.28. at 15:42
    Permalink

    Ha a 180-as tempón vagy kiakadva, hát aki nem tud vezetni és sajnos egyre több olyan van az úton, aki nem is tudhatom hogyan kapott jogsit, bár sejtéseim azért vannak :), az ennél jóval kisebb tempónál is ölhet, sőt a város (Bp) is tele van ilyen potenciális “gyilkosjelölt”-ekkel sajnos, látom őket és kerülgetem napi szinten.
    Aki meg tud és ott a rutin is az ha akar hát menjen, mert az már bekalkulálja az úton lófráló barmokat is, akik mint a városban is tükör nélkül váltanak sávot, stb, a legtöbb ilyen odafigyeléssel kibökhető és az idézettnek annyiban igaza van, hogy egy nagy autóban nagy motorral pl 166 3.0 V6, fel sem túnik és 160-180-nal poroszkál az illető és itt az előbb írtam a “fel sem tűnik” jelzőt mert ezzel van a baj, hogy nem is veszi észre, pedig sokszorosan kellene figyelnie és sok másra is mint a többiek tempója mellett, mint a sakkban, tudni kell jóval előre mit készül tenni a másik aki akik előtte vannak és számítani rá, hogy az be is következhet, mert állítom lehet látni ha az ember nem csak néz, hanem lát is, tud is. Sokat lehetne erről írni, de nem ez itt a téma.
    Hanem az új és villámgyors nagy Alfa.

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    Kedves Kempelen!

    Egyáltalán nem ciki a válasz. Azt hiszem az Autonavigátor.hu cikkeiből világosan látszik, hogy nem vagyunk hívei sem az értelmetlen gyorshajtásnak, sem a közúti veszélyeztetésnek. Éppen amiatt, mert abszolút felelősséget érzünk a közlekedési kultúránk iránt. Emiatt foglalkozunk rendszeren biztonsággal, vezetéstechnikával és morális kérdésekkel is.
    Ami a moderálást illeti, az idézett komment esetében is az oldal felhasználási feltételei az irányadóak. Mivel sértőt nem találtunk benne, így nem moderáltuk.

    Az autók és a közlekedés közös ügyünk és egyben szórakozásunk. Azt tudjuk tenni, hogy ismét leírjuk, hogy nem helyes 180-nal előzni az országúton.

    Üdvözlettel:

    Hollósy Balázs

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    [i]“Országúton egy komolyabb előzésnél pikk pakk felgyorsul az ember 180-ra.”[/i]

    T. Szerkesztők!
    Nem álszentség, de ha az anyázásért moderáltok (egyébként jogosan), akkor az ilyen idióta véleményekre miért nem reagáltok? Úgy értem, hogy soha.
    Komolyan nézni, olvasni kell az ilyen kreténeket? Ti tényleg nem érzitek a felelősségeteket a közlekedési kultúra alakításában? Ha már csodálatos anyanyelvünk fölött éberen őrködtök,, akkor az ilyen veszélyes, káros, mihaszna bejegyzések fölött miért lapítotok, mint sz.r a fűben?

    Komolyan kérdezem, válaszolhattok privát is. Nem az idézett tulokkal van most gondom, mert elég baj neki önnön maga, hanem a jelenséggel. Szándékosan írok nyilvánosan, ha nektek ciki itt a válasz, akkor dobjátok át emailen.
    Kösz!

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    Volt 2006 végi is bár mivel alig változott a külső és sok volt a meghibásodás a V6-os benzineseknél, ez lett szegény 166 veszte, pedig ha rendesen kijavították volna 2003 végén a hibáit is akkor elérhettek volna jobb eladásokat is. Sajna utód eddig sehol, erre az újra is ugye a 159 utódjaként kerül a bélyeg, hát azért kíváncsian várom mekkora és milyen lesz.

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    Eddig rendben, csak mint írtam a 156 után a 159 lényeges méret növekedésen ment át, ami közelebb vitte a 166-hoz mint az elődhöz, addig a 75-155-156 alig változott méretben. Pont ezért írtam hogy mivel annyira nem tudjuk még mekkora lesz az új és milyen felszereltséget kap alapból, hát ennyiből nehéz lenne pontosat tudni, de amibe ilyen motort tesz az alfa abban azért kell legyen minden jó. Akár még a felső kategóriába is léphet.

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    Ne vitatkozzatok már! Szép is, gyors is, az árát meg valószínűleg megkérik a hasonló tudású autókhoz hasonlóan. Ha lenne rá zsém, megvenném. Mindegy, hogy mekkora, mert gyönyörű.

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    Annyi kiegészítéssel, hogy a 159 egyúttal nyugdíjazta a 166ost is (műszaki platform híján, nem jött utód). Ha marad az eredeti vezetés (Kalbfel,, vagy legalább Meo) akkor szerintem az új Ghibli alapján lett volna 169es is, de az is egy viszonlyag új platform, miközben a 166ost kivezetteék 2005 körül.

    Ami viszont tény, a Visconti óta még gondolati síkon sem játszottak el egy felsőközepes Alfa gondolatával. Kérdés hogy mennyivel növelte volna meg az eladásokat (a csúcson 27e fogyott a 166osból), és nem vitt volna el vevőket a drágább Ghiblitől.

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    Meg az olaszoknál is szoktak a pályákon sprintelgetni a ferkók és hasonló társaik, bár nem tudom mennyire illendő arra felé, de mellettem ahányszor ott jártam, mindig repkedtek ezek a nem olcsó sportolók! 🙂

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    Ember ültél Te már 156-osban??? Ha az váltotta volna a 166-ost akkor biztosan nem a 75-öst igaz?
    Az ami a 156-ost váltotta az lett a 159. a 164 után jött a 166 és a mai napig nincsen utód, csak voltak híresztelések! De mint írtam a 159 majdnem azonos külméreteiben mint a 166, a 7-es mellett állt mikor néztem és hosszra szinte eggyezett, de a leírás szerint igen van eltérés a 7-es javára. Azért az E39-nél jobb benne a hely, a futóműve pedig agyonveri egy szerpentinen. Persze ki mit szeret!

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    Németországban mások a dimenziók. Ha nem megy a 160 akkor illik lehúzódni a szélső sávba és igazodni a kamionok által diktált tempóhoz. Egyébként a mindent szabad szakaszokon is irányadó a 130, és ha történik valami akkor vizsgálják hogy a nagy sebesség mennyire játszott közre.

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    166 az ötös bimmer mérete volt (E39). A 159 mind a 156, mind a 166ost váltotta.

    A Ghibli rokonság arra utal hogy nem lesz apró a Giulia.

    Formailag viszont hiányzik a a formai átgondoltság. Belehánytak mindent amit lehetett kívül-belül egyaránt.

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    Nem hinném, hogy a mi kis országunk lenne a fő célpontja a csúcs verziónak, a németeknél pedig lehet még gyorsan menni. Amugy ha betartod a kötelezőt mindig akkor nem is kellene csak egy méretes de lassú autót venned. A kompakt méret honnan jött, mert nem találtam a hosszáról-szélességéről-magasságáról adatokat sehol, ergo ha tartja magát az alfa az eddigi trendhez, akkor nagyobb lesz mint az elődje, a 159 pedig alig kisebb mint a 166, az meg a BMW 7-esnek a méreteit éri el kb. ( púpos seggű utáni szériából)
    A tucat forma pedig hát ha körülnézel a felső kategóriában, melyikre nem igaz és azok még drágábbak!
    Én a 180 cm-mel ültem kíváncsiságból a “sport limókban” hátul és nem volt nagy élvezet, ebben talán el is lehet rendesen férni, persze ez olyan mint a pudding!
    Ja még a sebességhatárokra annyit, hogy sosem tartom be mindig gyorsabban vezetek, mert úgy esik jól és a 30 év alatt nem kaptam 1db fotót sem, volt olyan, hogy utánam jött anno a rendőr hová is száguldok, mire rákérdeztem mivel is tudná ezt dokumentálni és itt tárgytalanná vált a beszélgetés folytatása. Tudom már ott a sok kamera a verdáikban, de még mindig megér egy próbát a rákérdezés, hogy szemmel mérte-e be a tempót. 🙂

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    [i]akkor mi értelme van 321 km/h nak egy majdnem kompakt méretű autóval ? Vajon ki fog ennyivel menni és hol ????[/i]

    Az M3-as BMW-vel, az Impreza WRX STi-vel ki megy 250-nel és hol? Egyébként ha volt már valaha az életben autód, akkor te is tudod jól, hogy először sosem a végsebességet nézzük, hanem a gyorsulást, mert napi szinten az a lényeg. És mivel Alfa és a V6-os is olasz, aki ezt veszi, rádió helyett a motor duruzsoló koncertjét fogja hallgatni elsősorban és letojja a végsebességet, az csak egy érdekes adat.

    Amúgy a 159-est is támadták 10 éve, csak épp a túl extravagáns formája miatt. Nekem az is, ez is tetszik, ez is magán hordozza az összes jellegzetes Alfa-vonást, a hosszú orr-rész pedig összetéveszthetetlenné teszi bármivel is. Ha jellegtelen, mondj legalább egy olyan típust, amely ilyen arányokkal, ilyen hosszú, felfelé domorodó motorháztetővel és szinte már-már csapott csomagtartóval rendelkezik! Vagy egyáltalán, egy gyártót, amelyik ennyire tudja a négyajtós kupé-formát úgy, hogy nem áldozza fel a sportosság árán a használható méretű hátsó ablakokat, mint pl. a németek…

    Arról pedig már nem az Alfa tehet, hogy számtalan jellegzetes formai megoldást amit ők követtek el először, az elmúlt években más autógyárak is átvettek.

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    50 – 90 -100 -130 ezek a sebesség határok e felett tök mindegy mennyivel mész kapod a csekket ” 30.000 -300.000 ft ig … akkor mi értelme van 321 km/h nak egy majdnem kompakt méretű autóval ? Vajon ki fog ennyivel menni és hol ????

    Egyébként valóban kár érte , hogy ilyen jellegtelen autó lett és még mindig azt mondom , hogy azt a pénzt amit ennek a fejlesztésére elköltöttek azt fordították volna a dizájn csiszolgatására és kihozhattak volna valami igazán ütős formát … mint anno a 159-es.

    Így van egy olyan autó ami jó drága lesz és kihasználhatatlanul gyors ráadásul jellegtelen tucat forma … sok értelme van .

  • 2017.10.28. at 15:43
    Permalink

    Húhaaaa …. most akkor hová sz@rjak . Kíváncsi lennék rá mennyire stabil ez a közepes méretű sedan ekkora sebességnél … inkább töltöttek volna még pár munkaórát a rajzasztalnál és jobban nézne ki és esetleg menjen csak 250-et …elvégre úgy is tök mind1 130 felett hogy mennyivel megy .

Vélemény, hozzászólás?