Patra szálltak a kínai villanyosok

Megérkeztek Európába az első kínai elektromos autók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nincs mese, egyre közelednek a kínai autók, ráadásul a legfejlettebb technikával. Az első ötven darabos csapat már meg is érkezett Kínából Nagy-Britanniába.

A európai kontinenstől az első szállítmány kínai elektromos autót már csak az választja el, hogy egyelőre csak jobbkormányos kivitelben gördültek le az e6-osok a teherhajó fedélzetéről a southamptoni kikötőben.
A több mint ötven BYD e6 tisztán elektromos hajtású kocsit céges flottában tesztelik az elkövetkező hónapokban. Ha beválnak, tömeges megrendelések következhetnek. Számos taxivállalat (például a londoni Greentomatocars) és autókölcsönző is érdeklődik a japán, amerikai és európai konnektoros autóknál olcsóbb és az európai szabványoknak teljesen megfelelő termékek iránt. Ázsiában nagy sikerrel futnak ezek az autók, már több mint 14 millió kilométert tettek meg összesen.
Hirdetés

A BYD a leggyorsabban növekedő kínai autóvállalat, amely már a Mercedes-Benzzel is szövetségre lépett egy Kínában Denza néven forgalmazott közös villanyautó gyártására. Az Angliába exportált, 100 lóerős e6 elektromos kocsi a leghosszabb hatótávú villanyos autó Nagy-Britanniában, teljes töltöttséggel akár 300 kilométert is megtehet. A BYD előnye, hogy a cég gyártja a világon a legtöbb tölthető akkumulátort az autóipar és a távközlési-elektronikai ipar számára. Az autóiparba 2003-ban törtek be, 2008-ban a milliárdos Warren Buffet is kedvet kapott a céghez, 232 millió dolláros befektetéssel a BYD 9,89 százalékos tulajdonosa lett. A BYD Kínában elektromos teherautókat és villanyhajtású buszokat is gyárt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Nagyon érdekes a kínai helyzet, tavaly vettem egy garnitúra kínai gumit, konkrétan ezt: [url]http://olcsogumi.sop.hu/linglong./termek_katalogus_tesztek-oldal/gumi_-csoport/linglong-marka/green_max_hp_010-model/ [/url]
    Csak szuperlativuszokban tudok beszélni róla, fogyasztás C, tapadás B, csendes. Neten rendeltem, helyi gumis rakta fel, nem akart hinni a szemének, a gumik 5-15gramm közötti súlyokat kért. Az árát nem is mondom, egy helyben vett Michelin ára volt a garnitúra. A webáruház ügyfélszolgálatosa nagyon készséges volt, és felvilágosított, hogy kínaiból is három verizó készül mint mindenből, pérmium, közép szintű, és gagyi. Ez a prémium, de más néven kapható Magyarországon a közép változat is ugyanebből, a gagyit nem hozzák, az inkább Oroszországba meg Afrikába megy. A kereslet egyáltalán nem csökken a kínai árukra, de egyre többször van hiány belőlük, mert a belső piac is nagyon fejlődik. Egyre kevésbé szorulnak ránk, és dollár alapú Eurónkra, euró alapú forintunkra. Szerintem hamarosan meg fogjuk élni, hogy már csak pult alól lehet majd hozzájutni az olcsó és jó minőségű kínai cuccokhoz.

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    4 éve vettem két kínai érintőképernyős tévés független, wifi-s, igaz csak java-t futtató csodatelót…mai napig működnek, de most már a szintén kínai 3.5 colos, androidos, gyárilag magyar menüs szintén kínai csodából van kettő.Nem csalódtam bennük, 1Ghz-es proci, külön grafikus chip, gps, 3.5 colos kijelző, dual sim, kártyafüggetlen..(nincs semmilyen buzi hűség a szolgáltatónál, sőt! simán át akartam vinni a számom egy másikhoz, erre kaptam olyan kedvezményeket amik nincsenek sehol feltüntetve, külön megegyezés volt, csak maradjak náluk továbbra is hűség nélkül)…ja az ára közvetítői díjjal, postaköltséggel, 1 év garival (vissza kellene küldeni Hong-Kongba, persze küldje a halál ennyiért), pótakksival, gagyi head szettel 25 ezer volt darabja…Körül lehetne nézni hogy tavaly augusztusban ezért a pénzért milyen tudású telót és milyen feltételekkel lehetett kapni Magyarországon…
    Szóval nem mindd gagyi ami kínai..:D

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Van igazság abban amit mondassz. Attól, hogy kínai, még nem biztos, hogy rossz. De az a helyzet, hogy az embernek az ingatlanja után a második legértékesebb tulajdona az autója (legalábbis normális helyzetben). Egy farmert, vagy polót én is simán megveszek a kínai boltban, mert ha silány minőség maximum bukok 1-2 ezer forintot, és legközelebb jobban meggondolom, hogy veszek-e valamit abban a boltban. De egy autónál sokkal nagyobb a kockázat. Jelenleg nem vennék kínait, de ha 10 év múlva megkérdeznek, és addigra valamelyik márka bizonyít, akkor lehet, hogy nem mondok nemet.
    Olyan ez, mint hogy a Samsung és a Goldstar lesajnált kóreai márkák voltak, akinek volt pénze Sonyra, meg Panasonicra, az azt vett, nem kóreait. Ma meg az ember előbb megveszi a Samsungot és a Goldstarból lett LG-t, mint bármelyik más márkát.
    Egyébként a kínaiak csináltak jó tévét is. A Hisense kínai tévé, de régebben Magyarországon gyártották, hogy EU-s gyártás legyen. Leginkább a németekhez vitték, nálunk néha lehetett kapni a Metroban, érdekessége az volt, hogy az volt az egyetlen tévé, amire 5 év volt a garancia. Mostanában kicsit eltűntek, már nem is gyártatnak nálunk.
    Szóval majd meglátjuk azt a kínai autót, de szerintem még várjunk vele, mint ahogy a villamos autóval is.

  • 2017.10.30. at 02:17
    Permalink

    Látom ledegradáló vélemények vannak a kínai termékekről. Ez ma már nem igazán helytálló. Igaz meg lehet érteni ezeket a véleményeket is, mivel hozzánk csak a hitványak jutottak el tőlük, de ez nem jelenti azt, hogy jó minőségű kínai termék nem létezik.
    Csak nehogy úgy járjunk ezzel is, mint az 1970-es években a japán autókkal, amikor is egy jobban sikerült példányt az európai autógyárak egy fölényes mosollyal elintéztek, aztán láthatjuk mi lett belőle.

Vélemény, hozzászólás?