Egy újabb autó gyártása kezdődött meg hazánkban

Megkezdődött az új Audi A3 Cabriolet sorozatgyártása az Audi Hungariánál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Új modell, az Audi A3 Cabriolet gyártása indult meg Győrött. A négyüléses kabriót teljes mértékben az Audi Hungaria gyártja.

Jó eséllyel minden idők legmodernebb magyar autója az, amelynek gyártása a héten indult el az Audi Hungariánál. Az új modell könnyűszerkezetes (MQB platformos) építésével, új motorjaival és vezetői segédrendszereivel kategóriája élvonalát képviseli, részletes információk a modellről szóló anyagunkban olvashatók róla.
„Az új Audi A3 Cabriolet sorozatgyártása egy következő lépés ahhoz, hogy gyártásunkat évi 125 000 autóra növeljük. Vásárlóinkat prémium minőségű termékekkel győzzük meg nap mint nap. Mindez rugalmas és nagy szaktudással rendelkező csapatunknak köszönhető“ – mondta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója.
Az Audi A3 Limousine mellett az Audi A3 Cabriolet is az Audi új autógyárában készül. Az Audi TT Coupé és TT Roadster következő generációját is itt gyártják majd. Az Audi összesen több mint 900 millió eurót fordított az építkezésre és a berendezésekre.
„Ezzel a modellel az Audi egy újdonsággal jelenik meg a prémiumkompakt osztályban. Az Audi Hungariát hatékony munkafolyamatok és kiváló infrastruktúra jellemzik, valamint magasan képzett munkatársak, akik a modell elődjének összeszerelése során jól kamatoztatható tapasztalatokat gyűjtöttek“ – nyilatkozta Gerd Walker, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatója.
Hirdetés

Az Audi A3 Cabriolet - az A3 család legújabb tagjaként - tavasszal érkezik az európai piacokra, itthon sem lesz korábban kapható. Az Audi Hungariánál a modell elődjéből 2007 és 2013 között mintegy 62 900 darabot szereltek össze az akkor még az ingolstadti gyárral közös gyártási folyamat keretében. Az új A3 Cabriolet számai már kizárólag az Audi Hungaria keblét duzzaszthatják majd, hiszen ez a modell már teljes mértékben magyar gyártású. A történelem első teljes mértékben magyar nagyszériás kabriója.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Vannak kevesen akik belelátnak a leglényegesebb struktúrákba, azokat összefüggéseiben értékelik, működési mechanizmusával, hatásaival együtt. Olyan formátumú emberekről van szó, akik ezt megtehetik, “odaférnek”, emellett életüket megszállottan, szinte hobbikéknt ennek tanulmányozására, kutatására áldozzák. Függetlenek anyagilag, vagyis nem fűződnek személyes érdekeik a hallgatáshoz, a tömegek félrevezetéséhez, hülyítéséhez. Az ilyen emberek munkáiból sokat lehet tanulni. Persze ettől nem leszünk sem boldogabbak, sem eredményesebbek, csak legfeljebb tisztábban látunk dolgokat, következményeket. Látjuk mi van a háttérben, értjük mi miért történik és mi a következmény. Még ilyen körülmények között is egy egyszerű halandónak a tárgyhoz való affinitás kell, és sok óra rááldozott idő, az önálló tárgyilagos véleményformáláshoz.
    A felhozott példáidat tapasztaljuk.
    Szóval ezeket az Audikat nem magunknak gyártjuk. 🙂

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Szerintem lehet mondani milliardokat,GDP-t,meg a franc tudja mit szerintem mindnyajan picik
    vagyunk ahhoz hogy belelassunk a rendszerbe,aki meg belelat nem fogja elitelni
    hisz neki abbol van a megelhetese,azt mar nem erdeklik ezen dolgok.
    Morzsakat elhintenek az elemzoknek,meg aki a net sotet sarkaiban is matat ezutan.
    En abban bizom aki hiteles szamomra,es azt hiszem el ami szamomra felfoghato
    vagy megtapasztaltam.
    Regebben a haverokkal azon viccelodtunk ha valakinek nincs munkaja
    mara mindez termeszetes lett,meg azis ha kulfoldre megy.
    Megszunik 500munkahely majd lessz 100.
    Es azzal a 100emberrel akarjak 500munkajat elvegezni
    Aki vallalkozast akar azt 500%al lehuzzak a terhekkel
    es csoda hogy csalnak,jo vannak akik tulzasba viszik.
    A foldmuveles meg a masik resze…
    De mindegy ez nem az a poszt ahol errol kell vitazni az Audi is kap eleg segitseget
    hogy adjon is erte valamit minthogy sok mas ceg is.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Én csak arra céloztam, hogy jól mutat az évről évre nagyobb GDP (már amikor az) de sosem éri el az infláció mértékét, az államadósság növekedése viszont bőven meghaladja még a kettőt együtt is. Innentől hiába turkálunk a makro mutatókban, kozmetikázni meg hitegetni mondjuk jól lehet velük.
    Az Audi meg kapott annyi kedvezményt, hogy bőven megérte felhúzni azt a kisebb várost Győr mellett. De nem csak ők, majd minden multi aki ide jött brutális adókedvezményeket kapott évekig és most is, csak azt nem reklámozzák úgy mint a “kimenő” támogatásokat az egyetemnek, ami a töredéke ennek:)

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Ez az ami a jelenlegi pénzrendszernek a rákfenéje. Államkötvény=pénzszivattyú. Nem államkötvényt kellene az államnak kibocsátani kamatfizetésre az adóbevétele fejében, hanem pénzt. Mindjárt megtakarítaná a kamatot. Persze tudom, fehérhollók nem lehetünk, ebbe a rendszerbe léptünk be, olyan kalappal köszönünk, amilyen van.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Bakker, megveszi a földet. Beruház. Idehoz egy csomó tudást, szakembert kitanít és betanít minden szinten,

    Fizeti a rezsit, a beszálíltókat akik szintén esetleg az Audi miatt jöttek ide.

    Finanszírozza a színvonalas egyetemi mérnöki képzést Győrött,

    Szerinted lead valami adót és aztán 99%-ot elvisz?

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Megtévesztő trükkök ezreiből áll az egész. Ugyanúgy mint a bankhitel nyújtás. Ott is a hitelfelvevő nemlétező pénzt vesz fel, aminek 98%-a nincs is meg a hitelnyújtónál, 2% tartalékráta esetén. Aztán a hitelfelvevő a nem létező pénz után is fizeti a kamatot…

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Szerintem a megmagyarázhatalan 2008as 230as HUF/EUR árfolyam az egyik fő oka hogy még mindig akkora xarban vagyunk.

    Pedig az mennyire erős volt húúúú

    Ez így elsőre viccesnek tűnik de a kontrolláltan gyenge forint adott esetben érdeke is lehet az országnak ha a fundamentumok rendben vannak.

    A gond az amikor a bizalom megrendül.

    Ami érdekes hogy brutális kamatvágások mennek folyamatosan, és még nem dőlt be az államkötvénypiac.

    Itt csak az a kérdés hogy a MNB vak vagy vakmerő.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Az, hogy a költségvetésnek fizet belőle adót O.K. És utána? Kiviszi az országból a többit. Nem forgatja be. Akkor annyi… Ezért csalóka, ezért nem mutatja az országra ható reális folyamatokat, de ezt már az előbb mondtam.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Lehet döngetni a mellünket, hogy van nálunk Audi gyár. O.K. A kifogás ott szokott kezdődni, ami megint helytálló, hogy kevés ehhez a termékhez a magyar hozzáadott érték. Túlnyomórészt segéd-betanított munka. Tehát a profit nem Mo-ot segíti. Arról meg nem is beszélve, hogy még ennek ellenére is közpénzből, ill. adókedvezményekkel dotálja az állam. Annak a néhány embernek aki ott dolgozik persze jó, mert van munkája, de az ország összességében vajmi keveset profitál belőle. Ilyen feltételekkel az itt lévő autógyárak együttese sem fog bennünket soha kihúzni a bajból.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    De könyörgöm akkor mi? A GDP az amit a magyar emberek megtermelnek. A GDP ami a magyar költségvetésnek termel bevételt.

    Pont ez mutatja a valóságos folyamatokat.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Akkor most mondok neked egy vicceset. Valamikor a 2000es évek elején olvastam hogy Magyarország egyik legnagyobb vállalata egy darab fiókirodával rendelkezett valahol Magyarországon. Ellenben a teljes észk-amerikai bevétele után ide adózótt.

    Bizony akkoriban még nem érte meg Szlovákiába emigrálni adók miatt és még 2005 körül is mi happoltuk el a nyugati európai szállítmányozás teljes részét.

    Ahogy az Audi sem azért gyártja itt ezt a bő 100.000 A3 cabriót mert izzadság nélkül el tudja sózni a virágzó magyar autópiacon.

    Kivesszük a részünket a gloabilázicóból. Van amit vesztünk van amit nyerünk de meglepne ha nettő veszteségesek lennénk ekkora gyárakkal.

    És lehet hogy te pont letojod hogy van akinek jó,de hidd el, ha ezek elmennének akkor nemcsak az alkalazottaknak de mindenkin ek kevesebb pénze lenne.

    Írt valaki ezt a mrahságot a MAGgal.

    Valaki mwgénnézte mér hogy mi volt ez? Fogtak egy osztráklicencet és tőke híján kézzel szerelték össze.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    GDP-n keresztül nem szerencsés vizsgálni, mert az nem mutatja az országra ható valóságos folyamatokat, mivel nincs benne az, mennyi marad belőle az országban, meg hogy miket számolnak bele.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Hosszú téma az egész, sok száz oldalt felemésztő információhalmaz a hozzá tartozó összefüggésekkel együtt, tehát nem ide való. Az offshore egy nemzetközi cég kimutatása, a világ országairól, és a kutatásban Mo-ág is benne van, ránk ennyi offshore esik a cég kimutatása szerint. Ezek kutatott, következtetett adatok, mert nyilván mindenki igyekszik eltagadni. Amennyiben téves adat, akkor az a világ többi vizsgált országaira is az.
    Nem hiszem, hogy elszámolták volna magukat.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Ezek az államháztartás adatai. Amikről beszéltél, forintkötvényekről, az a felsorolt makró adatokat, vagyis az adósságszintet nem változtatja meg, attól még az annyi, az arány a mérték nem változott. Napjainkban jobb ha úgy mondjuk 20.000 milliárd Ft. az államadósság. Nem a köztévéből, és kereskedelmi csatornákról kell tájékozódni, hanem független forrásból.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Nem tudom ezeket honnan veszed. De szerintem a pont 90es évek vége felé állt be az a trend, hogy az ország egyre inkább saját kötvénypiacon finanszírozott, Nem mintha az IMF hitel egy tragédia lenne, csak ők szeretik megnézni hogy a csődbe ment adós (mert az IMF hitel kb a csődeljárásnak felel meg) mire költi a neki adott hitelt. Sőt a politikai és projektkötött a fejlesztési hitelekkel (Világbank EBRD) is ez a helyzet.

    Szal olyan 98-2005ig pont az volt a trend hogy saját forintkötvényekkel (és egyre csökkenő kamatokkal),ha valaki emlékszik még erre a 90es évekből. Nem lehet hogy ebből vontál ki valami jól hangzó de teljesen irreális következtetést?

    Emlékszik még valaki nagyhangú miniszzerelnökünkre aki büszkén mondta hogy az EBRD hitel már ne pálya mert a magyar államkötvny (számunkra) jöbb feltételekkel jön ki?

    Hát nem beszélt mellé, ha stílus sajna mellé is ment.

    De nem kicsit elkalandoztunk…

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Nem erre gondoltam, hanem a következőkre:
    1989 után a magyar nemzet közös vagyonát beolvasztották a nemzetközi pénzügyi közösség globális részvényvagyonába. Mo-ág így a világhatalomra került államok feletti magánhatalom, a szupergazdag bankárokból álló pénzkartell tartományává vált. Ez olyan pénzviszonyokat kényszerített az országra, ami miatt a magyar nemzet jövedelme teljes mértékben kiáramlik az országból.
    2010-ben Mo-ág 2.321 milliárd Forint, azaz 11,6 milliárd $ adósságszolgálatot teljesített.
    2012-ben 5.600 milliárd Ft-ot.
    1990-ben a rendszerváltás idején 22 milliárd $ volt a magyar nemzet adóssága, miután az 1973 óta felvett 1 milliárd $ tényleges forrásbevonásért 1989-ig kifizettünk 11 milliárd $ kamatot.
    Több mint 20 év óta adósságszolgálatra fordítottunk 30.000 milliárd Ft-ot, vagyis 162 milliárd $-t. Mégis a magyar társadalmat sújtó adósság napjainkra 135 milliárd $-ra növekedett.
    Közben ez időszak alatt kisíboltak 240 milliárd $-t az országból offshore-ba. Arról már volt szó, hogy a nemzeti vagyon is eltűnt. Nem túlontúl sok ez így egyszerre? Mindjárt megvan a magyarázat miért állunk úgy ahogy.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Vidi: ez nem siker kérdése. Volt pár nagy küzdelem az életemben volt amit megnyertem volt amit elbuktam.

    A makrogazdasági adatok az nekem afféle hobbi, és időről időre utánaszoktam nézni.

    A kommentedből úgy tűnik hogy még nem kerestél utána hogy pl hogy alakultak az ország makrgazdasági mutatói az általad említett időszakban.

    Az a 97-2006os konvergenciaidőszak megvan amikor minden évben 4-5%kal nőtt a GDP, vagy ha mondjuk tettél egy sétát Budapesten, mindig volt egy városrész amit teljesen felújítottak/újjáépítettek? Ingatlanpiaci boom? 100.000-200.000es éves újatuóeladás (és a vége felé már nem az elavult öreg Stiftekkel)?

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Igen, egyetértek. Zöld kolléga sikeresnek érzi magát, nyilván meg is dolgozott érte, hangoztatja is, az eredményért elismerés jár neki, de ez még nem az ország! El kell tudni vonatkoztatni magunktól, és tárgyilagos szemmel, kellő semlegességgel és tárgyilagos információval nézni a jelen állapotokat, szépen visszaelemezve az elmúlt 25-30 év gazdasági, pénzügyi, és sok más egyéb mutatóit, folyamatait. Ez esetben kapunk reális képet.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Szerintem még korai megmondani hogy a fény az alagút vége vagy a vonat. Van egy láthatóan javuló trend de aki ismeri történelmet az tudja hogy mi mindig hirtelen kapjuk be a pofont.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Nyilván ez idő és önéletrajz, illetve a kitűzött álommeló kérdése is.

    Ha pályakezdő vagy talán nem csoportfőnöknek kell pályázni.

    Láttam már pár érdekes sztorit a környezetemben fiatal korom ellenére.

    Én pl úgy kerültem egy nagyon jó helyre frissdiplomás kezdőként hogy kifejezetten egy rövid távú szerződést kértem. Még ők lepődtek meg amikor kiderült hogy komolyan gondoltam a 3 hónap utáni váltást. De ez még a fellendülés idején volt, és akkoriban kevesebb lehetőség révén kevesebb is elég volt.

    De az alatt a pár hónap alatt kivételes embereket ismertem meg, de valahogy ez a szitu végigkisért.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Lehet de nem mindegy hogy egy Opel kadett D/E a szegények autója vagy egy Trabant.

    Egy jó példával élve olye ez mintha mi még mindig Daewoo Esperoval járnánk,

    A Samara most futott ki és csak azért mert a Renault bedobta a Logant mint megváltó megoldást.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Lám mire elég az angol minimálbér? 🙂
    [i]“a sulibol kilepve kapasbol azt kaptam hogy nincs 20-30ev tapasztalatom”[/i]
    Ha meg 30 év tapasztalattal rendelkezel, az a baj, hogy már öreg vagy, azért nem kellesz.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    En nem sokat eltem abban a korban de az ismerosok azt mondjak elhetobb volt
    ami kellett meglett,es mostansag…Nekem leginkabb ez szamit,kozel 7ev tanulas es
    par vegzetseggel a sulibol kilepve kapasbol azt kaptam hogy nincs 20-30ev tapasztalatom
    nem kellek sehova,ahova nagynehezen bekerultem volna ott annyit adtak volna hogy…
    Tesco lett belole,igaz minimalber de bejelentve.Otthon gyakoroltam a szakmam dehat
    0bol igy kitorni hogy se garazs se semmi elegge…cinkes
    Es szerintem az se jo hogy a melos keresi a minimalt,neha meg eveken at halgatja hogy
    semmit nem er,mikozben 20eve ott van.Erre jon 1csodas manager megkapja a havi kozel
    6szamjegyes fizut ez se fer.
    Es hogy jonnek ide a nagy gyarak,ja es mi aron?Azt nem nezi senkisem.
    Jo par evente mindig nagy nevvaltas sok csere-bere…
    Pedig nekunk is volt gazdasagunk gyarak amiket lehetett volna fejleszteni,foldek
    a foldmuveleshez csakhat van aki jobban fizet.
    Ezert jottem en ki itt is minimalt keresem 2en elunk belole,igaz a keritest
    nem kolbaszbol fuzzuk de megvan ami kell tudunk felre rakni,haza menni,autot fentartani,
    gondolkozni a cserejen…Es a cegnel koszon a fonok ha gond van meghalgat…

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Kempi kolléga, látom szórakozol.
    1, Kétségtelen, van még olyan kihalóban lévő szokás Mo-on, de egyre kisebb mértékben, hogy “illik” sportot űzni a rossz anyagi helyzetre való hivatkozásból, akkor is, ha az nem egészen úgy van. Sose tudtam megérteni, nem tartozom közéjük.
    2, Attól függ mit értesz “nyomorult” alatt az USA-ban. Ha azt nézed, mit kaphatsz ott cserében a munkádért, akkor az átlag magyar nagyon rossz helyzetben van az átlag USA polgárral szemben. A megélhetési költségek globál azonosak, a munkádért kapható javak meg kb. 3-szorosa a magyarénak.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Azt, hogy mikor, ki élt éppen jobban, nem lehet egyértelműen kijelenteni. Az emlékezet társadalmilag korlátozott (fél év).
    Amit ma páran visszasírnak az ellen ugyanazok akkor lázadtak. Pont ugyanazok. Mert akkor zavarta őket, hogy nem lehet WC papírt kapni. Lehet, hogy ma már nem is szarnak, vagy szeretik ujjal kitörölni?

    Ennyi autó nem volt 20 éve.
    Ennyi lapos TV sem volt 20 éve.
    Ennyi parlagon heverő föld sem volt 20 éve.

    Egyetértek veled. Szövegelni és nyekeregni szeretnek honfitársain. Amikor ez ilyen menőmanók korlátoltságával párosul, akkor kell bedobni a napalmot. A kontraszelekció majd megoldja.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Vidi kolléga, a magyarok döntő többsége mindig is kifosztottnak fogja magát érezni. Akkor is, ha félmillió Ft. lenne holnaptól a nettó átlag.
    Makrogazdasági vonalon kisebbek az eredmények, de ha megnézed az USA makro adatait, akkor rögtön beledőlsz a késedbe. És ott tényleg arányaiban is sokkal több a nyomorult, mint nálunk.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Hogy az autós témánál maradjunk, nem indulhatunk ki abból, hogy mikkel jártunk az átkosban 30 évvel ezelőtt. A technika fejlődik, ezáltal pl. az autót 30 évvel ezelőtt körülvevő szinte misztikus állapot megszűnik, vagyis az egyetemes technikai fejlődés leamortizálja magát az autót is a korábbi időszakhoz képest.
    Érdekes példa erre pl. a Budapest Bamako rally. Többen úgy kalkuláltak, vásároltak autót, azzal indultak útnak, majd a célbaérés után eladják autójukat, és repülővel indulnak haza. Hiába volt szegény a nép, alig érdekelte őket az autó, nagyon kis pénzért alig alig kelt el egy egy autó, nem kapkodtak érte. Viszont az alsó neműt, szó szerint még a sz@ros gatyát is baromi drágán képesek voltak megvenni, szinte leszedték az emberről. :-))

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Hajlamosak vagyunk a pesszimizmusra de még rosszabb amikor lebízzuk magunkat…

    Szerintem annyira nem tragikus a helyzetünk mint sokan gondolják (bár kétség kívül rossz, ráadásul pár éve nem ezt vártuk), viszont a fő gond szerintem az hogy könnyen ronthatunk a helyzetünkön, ha hagyjuk magunkat elhülyíteni.

    És innen már tényleg nem az autós téma dominálna.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Hozzákezdhetnék itt sorolni adatok tömkelegét az ország makrogazdasági helyzetéről, annak alakulásról, jelenlegi mutatóiról, nagyon szívesen megtenném, de ez nem az a fórum.
    Amit az autókról (25-30 évvel ezelőtti motorizáltságunkról) felsoroltál, abban igazad van. Viszont az életet, életszínvonalat, ha autós szemüvegen keresztül nézzük, aszerint ítéljük meg helyzetünket, megtévesztő végeredményt kapunk.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Konkrétan melyik makrogazdasági adatra gondolsz? Csak szólok hogy eddig nagyon mikro vonalon érveltél. Szakmunkás ismerőseimen sem azt látom hogy a totál nihil önti el őket.

    De tény nem ugyanaz a stabilitás és nyugalom veszi őket körül mint egy átlag német sorstársat, de hogy rosszabb lenne nekik mint lett volna 25 éve ezt biztos meg tudom cáfolni.

    Persze nem a legújabb csilivili audikkal járnak csak 10 éves Fabiákkal/Polókkal (ahogy nyugaton sem). De hogy jobb lenne az az idiőszak amikor 25 éves Fiatok licencei még presztízst jelentettek és 5 évet kellett várni rájuk (ennek megfelelően a használtak drágábbak voltak, mint a listaár!), beleszólásod színbe vagy akár bármilyen felszereltségi szint nem volt. És erről a Ladáról is sokan csak álmodoztak. Nem azért szenvedtek ultraxar kisfiatokban és Trabantokban mert nem volt türelmük a Ladát kivárni.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Ha utánanézel az ország makrogazdasági adatainak az utóbbi 25 évben, azok nem azt mutatják, amiről beszélsz. Túl kell látni magadon. Hiába érzed magad sikeresnek, ha közben meg 6 millió magát kifosztottnak érző ember vesz körül, a hozzá tartozó kedvezőtlen mentalitással, mérgezett légkörrel. Az a te életedet is tönkreteszi…

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Szerintem inkább te ne papolj itt nekem külföldre menetelről mert bejártam ezt az utat is.

    Ne hidd hogy jobb volt 25 éve a csóróknak, csak nem irigykedhettek gazdagabbra mert nem volt mire költeni.

    Aki akar az még mindig talál munkát. van ismerős aki nyugdíj előtt próbálja összekaparni az utolsó éveit elég rossz kártyákkal, és nem munkanélküli.

    Amit írsz az egy ostoba hangulatkeltés. Nem fogok azon vitatkozni veled hogy rosszabban élünk mint 6 éve. De az vitathatatlan hogy úgy 2008ig folyamatos volt a javulás.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Ezeket ne nekem papold, hanem annak a legalább 6 millió embernek, akik egyik napról a másikra élnek, és azon fiatalok százezreinek, akik munka nélkül tengődnek, életük teljesen kilátástalan, hiába van képzettségük, és kénytelenek elhagyni hazájukat, hogy egyáltalán élhessenek.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Igazad van. Ott volt pl a sok ehetetlen élelmiszeripari hulladék (persze erre csak az jött rá aki 90előtt hozzájutott mondjuk egy Toblerone csokihoz). Alig találtál olyan (nem turistáknak szánt) éttermet amelyik ne valami csontos zsíros cipőtalpat panírozott volna be.

    Ott volt a debil hiánygazdaság, amikor neked kellett könyörögni a boltosnak hogy eladjon valamit. vagy mellette a megtűrt feketegazdaság, viszont csak másodállással tudtad kifizetni a maszek zöldségest meg a boltost hogy nézzen be a pult alá. Ismerős valamelyik?

    Egy darab állami TV csatorna, hétfői adásszünettel. Rémlik valami?

    Egy bepunnyadt társadalom ahol a nulla hatékonyságú vállalatokban a középvezetők ugyanannyit kerestek mint egy egész életében a tökét vakaró segédmunkás,

    Ehhez képest ezeket a hőn áhíított termékeket itt nálunk termelik meg. Magyar földön ruháznak be, magyar emebrek képeznek ki. Nem csak driodokat, mérnököket, egyetemi tanárokat, marketingeseket (mondjuk ehhez nem kell gyárat alapítani), egyáltalán beleláthatnak abba hogy mi a lóxartól lett olyan hihetetlenül tré Magyarország a 80as évekre.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Magyarország elmúlt 25 éve a 10 millió lakosára vetítve közel sem sikertörténet, ahogy itt előadod. Az autó az csak egy tárgy, egy cserélhető holmi, ami közel sem az életminőség legfrekventáltabb eleme.

  • 2017.10.29. at 21:43
    Permalink

    Azért vicces hogy még ebbe is beletud kötni a magyar virtus…

    Ettől függetlenül ez egy újabb nagyszerű hír. Itt a fene nagy jódolgunkban alig emlékszik bárki arra hogy 25 éve mekkora trutyiban voltunk és álmodni sem mertünk arról hogy a mennyi szuper termék készül nálunk.

    A klasse, CLA, TT A3 cabrio. Motorgyártás összeszerelés, fejlesztés európai színvonalú gyakorlati oktatás minden szinten.

Vélemény, hozzászólás?