Elkezdődött a Hungaroring felújítása

Megöregedett a Hungaroring, új burkolatot kap

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megkezdődött a Hungaroring aszfaltjának felmarása, új burkolatot és rázókövet kap a Forma1-es pálya.


Két hónapja még F1-es autók száguldottak rajta, most munkagépek marják az aszfaltot – a héten elkezdődtek a felújítási munkálatok a Hungaroringen. Téligumitesztünkön így ezúttal nem fogunk tudni a célegyenesben vészfékezni, de nem kell aggódni, a teszt emiatt azért nem fog elmaradni. A Hungaroring közleménye szerint az újraaszfaltozás az első, de elengedhetetlen – sőt egyenesen kötelező – lépés a felújítás folyamatában. Első lépésként felmarják a 4381 méteres aszfaltcsík felső, úgynevezett kopórétegét (ez 3-5 centiméternyi aszfaltot jelent) és kicserélik a rázóköveket.
„A mérési munkálatok már a múlt héten elkezdődtek, az elmúlt két napban pedig a munkagépek is megindultak a boxutcában és a pályacsíkon – nyilatkozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. – Az újraaszfaltozás a felújítás kötelező lépése, hiszen az aszfalt nagy része 30 éves, egyszerűen muszáj lecserélni. Ha az időjárás is engedi, az aszfaltozással még a tél beállta előtt végzünk, és tavasszal már csak az utómunkálatokra lesz szükség, de ha hirtelen hidegre fordul az időjárás, tavasszal akkor is be tudjuk fejezni munkát. Az április 24-ei túraautó-világbajnoki futam lesz az első nemzetközi verseny az új aszfalton, amelyet természetesen már korábban szeretnénk tesztelni.”

Gyulay Zsolt azt is elárulta, hogy a tervek szerint a felmart aszfaltot újrahasznosítják: a Hungaroringen belüli utak és a környékbeli települések úthálózatának javítására. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kérésére két kanyarba, a négyesbe és a tizenegyesbe speciális, dupla szélességű, kísérleti rázókő kerül majd, ami a rázókő-műfű kombinációt váltja ki, és nem csupán a Forma1-es versenyzőknek, hanem például a motorosoknak is kedvez. A hungaroringi munkálatok során – amelyet a Swietelsky Magyarország Kft. végez el – először a rázóköveket és a szegélyköveket cserélik ki, azután marják fel a teljes pályacsíkot és aszfaltozzák újra a kopóréteget.
Hirdetés
Miben különbözik egy versenypálya aszfaltja mondjuk egy autópálya aszfaltjától? Lényegében ugyanaz az aszfalt, csak sokkal szigorúbb előírások és normák vonatkoznak rá a szemcseméretet, illetve a felület hullámosságát illetően. Mindez azt jelenti, hogy a lehető legjobb minőségű, válogatott alapanyagokból összeállított, prémium kopóréteg kerül a pályacsíkra. A bedolgozás körülményei azok, amelyekben igazán különbözik ez az aszfaltozás a többitől: jóval több munkagéppel dolgoznak egyszerre annak érdekében, hogy a felület a lehető legegyenletesebb legyen, hogy utóbb ne lehessen látni például, hogy hány sávból tevődik össze az aszfalt a célegyenesben.
Érdekesség, hogy az újraaszfaltozási munkálatok során 2300 köbméter aszfaltot, 3970 méternyi szegélyt, 7500 darab vízelvezető szegélyt, 2400 darab rázókő-elemet használnak fel. Ezen felül 52 ezer négyzetméteren füvesítenek, 1680 négyzetméteren festik le a burkolatot és 3852 méteren a szegélykövet, 213 méter hosszan építenek gumifalat és 454 méteren szalagkorlátot – a felújítás első lépésének összköltsége pedig előreláthatólag több mint 500 millió forintra rúg majd.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?