A GVH megtévesztés miatt 40 millióra büntette a Citroënt

Megtévesztette a Citroën a vevőket? A megbüntetett importőr bírósághoz fordul

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A GVH a fogyasztók megtévesztése miatt 40 millió forintos bírsággal sújtotta a honi Citroën-képviseletet. Az importőr vitatja a döntést.


Az Autócsere Programot népszerűsítő hirdetéseiben - az elérhető kedvezmények feltételeivel kapcsolatban - megtévesztette a fogyasztókat, ezért a Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forintra bírságolta a Citroën Hungária Kft-t - közölte a GVH hétfőn az MTI-vel.
Hirdetés

A Citroën Hungária Kft. 2012. december 1. és 2013. november 5. között különböző kommunikációs eszközökön arról tájékoztatta a fogyasztókat, hogy az Autócsere Program keretében kedvezményhez juthatnak. (Az öreg gépkocsi leadásával, akár a meghirdetett legalacsonyabb áron és 4 éves kiterjesztett garanciával vásárolhattak egyes Citroën típusú gépjárműveket.) A GVH megállapította, hogy a hirdetésekben nem minden esetben tájékoztatták a fogyasztókat arról, hogy a régi autójuk leadása mellett elengedhetetlenül szükséges az is, hogy az új gépkocsit a Citroën Autócsere Finanszírozás igénybevételével szerezzék meg - csak ekkor illette meg a vásárlót a legalacsonyabb ár és a kiterjesztett garancia.
Egyes kommunikációs eszközökön pedig a vásárlást jelölte meg a kedvezmények igénybevételének feltételeként a cég, miközben a valóságban csak lízing esetén voltak elérhetőek az ígért kedvezmények. Ha a fogyasztó - a régi gépkocsijának leadása mellett - készpénzzel kívánta az új gépkocsi árát kiegyenlíteni, akkor csak 300 ezer forinttal magasabb áron tudta a többletgaranciát megszerezni. A GVH súlyosító körülménynek minősítette azt, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat - a hosszú ideig tartó kampánynak köszönhetően - a fogyasztók igen széles körét érte el.
A Citroën vitatja a GVH döntését
A Citroën Hungária Kft. mind tartalmában, mind a bírság mértékében elfogadhatatlannak tartja a GVH határozatát, amely szerint megtévesztette volna fogyasztóit. Az importőr álláspontja szerint a program hirdetése egyértelműen megjelölte, hogy a legalacsonyabb ár Citroën Autócsere Finanszírozás igénybevételével érhető el. Ugyanakkor sem a hirdetéssel, sem az Autócsere Programmal kapcsolatban egyetlenegy fogyasztói panasz sem érkezett a Citroën Hungáriához. Így nem megtévesztették a fogyasztókat – ahogyan GVH közleménye kiemeli –, hanem az Autócsere Programra alkalmazott hirdetés legfeljebb alkalmas lehetett a fogyasztó megtévesztésére - tudatja közleményében a Citroën Hungária hozzátéve, hogy az eljárást a GVH hivatalból indította, s hogy minden fogyasztó teljes körű és részletes tájékoztatást kapott a hirdetésekben, a honlapon, valamint a márkakereskedésekben. A tájékoztatás megfelelt mind a magyar, mind az európai uniós joggyakorlatnak. Egyetlen fogyasztót sem ért kár, miközben a kezdeményezés jelentős környezetvédelmi hatásaként több mint 300 öreg autó került kivonásra.
A GVH úgy tekintette - eddigi nagy értékű, hosszabb használatra szánt árukra vonatkozó gyakorlatával ellentétesen, - hogy a gépjármű megszerzése iránti ügyleti döntés már a hirdetés alapján kialakulhat. A GVH határozatában nem vette figyelembe, hogy a gépjármű minden háztartás életében a második legfontosabb beruházás, amelyet hosszas mérlegelés előz meg a fogyasztó részéről, ezért a kiválasztási és szerződéskötési folyamat átlagosan több mint két hétig tart - áll a Citroën kommünikéjében. A Citroën Hungária Kft-nél elfogadhatatlannak tartják azt is, hogy a pénzügyi lízing formájában történő tulajdonszerzést a GVH nem tekinti vásárlásnak. A tartalmi álláspont különbözősége mellett eltúlzottnak tartják a bírság mértékét, amely ugyancsak eltér a megelőző évek gyakorlatától, jóval magasabb annál. Mindezek miatt a Citroën Hungária Kft. bírósághoz fordul jogorvoslatért.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 06:22
    Permalink

    Nagyon helyes, hogy végre valaki megbüntette őket!
    Majd két évtizede átverik a magyar vásárlókat a hulladékaikkal!
    Remélem előkerülnek azok az átvert vásárlók is, akiknek eladták a gyártási hibás autókat!

    Érdemes elolvasni: [url]http://goo.gl/QpmIgQ[/url]

  • 2017.10.29. at 06:22
    Permalink

    Szerintem pedig félre vezetőek ezek a hirdetések, és tisztességtelenek, ugyanis hogy lehet, hogy csak akkor van kedvezmény ha egy drága finanszírozást választ az ügyfél? Úgy hogy a kedvezményt kifizeti az ügyfél a kamatban. és az importőr megkapja jutalékban. Ezt a gyakorlatot nem csak a Citroen alkalmazza, hanem a Renault is és a Fiat is. Az ügyfelet erről nem tájékoztatják, nem tudja miért reklamálna, pedig átverik!

  • 2017.10.29. at 06:22
    Permalink

    Valahogy úgy érzem, hogy a hivatal túlbuzgó módon intézkedik, vagy egyszerűen csak nagyon kell a bevétel. Én is láttam ezeket a hirdetéseket és szerintem a finanszírozási programban való részvétel szerepelt a szövegben. Az is nagyon érdekes, hogy senki nem tett feljelentést, nyilván mert senki nem érezte úgy, hogy kár érte.

Vélemény, hozzászólás?