Luxusok luxusa: bemutatkozott a Mercedes-Maybach S-osztály

Megvolt a Mercedes-Maybach S-osztály Los Angeles-i premierje

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Maybach márkanév feltámad, igaz nem önállóan, hanem a Mercedes csúcsmodelljeként. A Maybach S-osztály a Pullman individualista változata.


A Mercedes-Benz a kilencvenes években úgy gondolta, hogy az extra áron adott, felturbózott S-osztályok Maybach névvel nagy üzletet jelentenek majd. Az ötlet jó volt, de nem jött be a vevőknek. A Maybach végül kifújt és a legújabb S-osztályból csillaggal csinálták meg a sima hosszú változatot. Az egykori Maybach 62-t meg a leendő Pullman gigalimó váltja. Igen ám, de a Mercinél a hagyományos méretek között találtak egy piaci rést. A hosszú és az extra hosszú közé kitaláltak még egy méretosztályt. Nem sztreccslimó, de négy személynek vitán felül a legtöbb kényelmet adja a Mercedes-Maybach S-osztály.
Hirdetés


Az alap S 5,116 méter, tengelytávja 3,035 méter, míg a hosszított Lang kivitel 5,246 m hosszú és 3,165 m mérhető a két tengelye között. Még a Pullmanon innen, ezekre licitál rá a Maybach kivitel, ő 5,453 m hosszú és 3,365 méteres tengelytávja hosszabb, mint ez a régi Mini. A Maybach S-t a C-oszlopokat díszítő logóról lehet felismerni, és a ha már itt a hátsó fertályon járunk, akkor érdemes egy kicsit még elidőzni. A Maybach S-nek rövid a hátsó ajtaja, cserébe viszont a kisablak átkerült a C-oszlopra. Ilyet eddig S-en nem láttunk. Az exkluzív megoldás fokozza a régies hangulatot és a kivitel egésze is a legendás 600-as Landauletre emlékeztet, maga a modell is olyasmi szerepet tölt be a kínálatban. A személyes luxus csúcsa ez, nem a jobb repterekre és Amerikának szánt Pullman limó.

A külső szinte mellékes is, ha beülhetünk a Maybach S-be. A hátsó két fotel alapáron állítható és a hely akkora, hogy a háttámlát úgy dönthetjük, hogy közben nem kell előbbre állítani az ülést, a lábtér mindvégig bőséges marad. A motoros állítási lehetőségek száma szinte végtelen, az ülőlap dőlésszöge és helyzete is változtatható. Állítólag nagy hangsúlyt fektettek az akusztikai szigetelésre és a tömítések pontosságára, mindezt azért, hogy a luxuskategória egyik leghalkabb versenyzője lehessen a csúcskivitel.

Elsőként S 600-ként lehet rendelni, abban a V12-es duplaturbós 6,0 literes motor 530 lóerőt és 830 newtonmétert tud, de később az eggyel szolidabb S 500 is elérhető lesz. A leggyengébb verzió is benzines, az S 400 4MATIC 3,0 literes V6-osa csak 333 lóerős, de legalább jár mellé az összkerékhajtás. A Mercedes-Maybach S forgalmazása jövő februárban kezdődik, és a klasszikus felfogás szerint a Pullman bemutatása után is ő marad a sorozat igazi csúcsmodellje.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?