Continental és Dunlop gumik győztek a német teszten

Melyik a legjobb téli gumi kisautóra?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Megjelent az év első téligumi-tesztje, melyet a német GTÜ műszaki felügyelet, az Europa Autoclub és az osztrák ARBÖ autóklub készített. Német abroncsok nyertek.


A kisautók beszerzési és fenntartási költsége alacsonyabb, mint a nagyoké, gyakran használtan és gyakran első autóként jutnak hozzá leendő birtokosaik. A felszereltségre és az esetleges kiegészítőkre is kevesebbet költenek, így gumikra is. Gumin azonban nem érdemes spórolni, főleg akkor, ha leesett az első hó. A német GTÜ műszaki felügyelet, az Europa Autoclub és az osztrák autóklub (ARBÖ) közös tesztjén a kisautókra való 185/60 R15-ös méretű, prémiumkategóriás téli gumikat tesztelt.
A kisebb méretű gumiknál is égető probléma a nedves úton tapadás és a gördülési ellenállás, valamint a hóban haladás és a száraz úton hatékony kapaszkodás szempontjából együttes jó eredmény elérése. Az elmúlt évek tesztjei bebizonyították, hogy a prémiumkategóriás nagyméretű autókra tervezett abroncsok jó tulajdonságait a kisebb méretek, sőt az eggyel, vagy kettővel lejjebb pozicionált középkategóriás gumik is megkapták. Ezt bizonyítja a legfrissebb német téligumi-teszt is. A tavaly saját téligumi-tesztünkön is remekelő Continental TS 850 abroncs jó eredményt ért el hóban, vizes úton és szárazon is. Környezetvédelmi kritériumokban, mint gördülési ellenállás és elhaladási zaj, a Continental abroncsa messze megelőzte versenytársait. A TS 850 garnitúrányi ára Németországban 324 euró (97 ezer forint), második legdrágább a tesztben szereplők közül.
Hirdetés

Szintén a különösen ajánlott minősítést kapta a nedves úton és a környezetvédelmi kritériumok területén a Continentaltól elmaradó, de hóban kiválóan teljesítő, az idei szezonra átdolgozott Dunlop Winter Response 2. A szett ára 10 euróval (3000 forint) marad el a Continentalétól. Az összehasonlítás legdrágábbja, a Michelin Alpin A4 (346 euró, azaz 103 ezer forint) a nagyobb zajterhelés és a gyenge vizes eredmény miatt csak a harmadik helyet szerezte meg a GTÜ tesztjén és csak az ajánlott minősítést érte el.
Hogy nem a legdrágább a legjobb, a Firestone Winterhawk 3 is bizonyítja. A 266 eurós áron (79 ezer forint) kapható abroncs a hóban tapasztalt gyengeségét azzal ellensúlyozza, hogy a többi kritériumnak maradéktalanul megfelel. A Firestone a tesztben a negyedik hely mellett elhódította a legjobb árértékarány minősítést is. Az ötödik helyen szereplő Nokian WR D3, majd a továbbiakban következő Goodyear Ultra Grip 8, Pirelli Winter Snowcontrol 3 és a Vredestein Snowtrac 3T csak az ajánlott minősítést érdemelte. A teszt leggyengébb eredményét a Fulda Montero 3 gyűjtötte be, amely feltételesen ajánlott minősítéssel zárta a megmérettetést.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 23:04
    Permalink

    Eszembe sem jutna ilyet felrakni. Ismerősnek van Goodride, vizen saját bevallása szerint is elég gyengén teljesít. Száraz aszfalton ritkán vérzik el egy gumi. Általában akkor kezdődnek a gondok, ha elered az eső.
    Egyébként meg bármikor előbb hiszek egy mért eredményeken alapuló tesztnek, mint valaki subjektív megítélésének, főleg akkor, ha úgy dícsér valamit, hogy nem próbálta ki a határait. Ezért nem értem, hogy az ismerőseidnek miért kellett volna bármi különbséget észrevenni. Nem az a baj a kínai gumival, hogy tojás alakú vagy ráz. Normál közlekedésben a gumi képességeinek töredékét használjuk ki. A gond akkor van, ha ki kell használni a gumi teljes tapadását.

  • 2017.10.29. at 23:04
    Permalink

    Nem tudok veled egyet érteni. Volt már olcsó kínai gumid, vagy csak teszten találkoztál vele? Nekem van, évek óta van és lesz is. Sok ember vezette már az autót, ha mutatom, milyen gumival autókáztunk először megdöbbennek, majd elismeréssel szólnak, hogy bizony nem vettek észre semmi külömbséget. Mint ahogy én se. Főleg éjszaka erdős részen vezetek, hetente 1x elémugrik valami erdei jószág. Mégse volt még problémám. Vezetni tudni kell.

    Még egy szomorú, de pont idevágó történet: Napokban halt szörnyet egy ismerős friss Dunlop nyári gumijaival. Lesodródott az útról. Ott, ahol én naponta járok…kínaival. Borzasztóan sajnálom Őt, de vezetni tudni kell…

  • 2017.10.29. at 23:04
    Permalink

    Nem az számít, hogy olcsó vagy drága a gumi. Az olcsó nem azt jelenti, hogy rossz. A drága nem azt jelenti, hogy jó. Az európában forgalmazatott gumi abroncsok mindegyike kell, hogy kapjon olyan jelölést, hogy E4, E8, E.. stb. Ezt azt jelenti, hogy átment az uniós bla-bla ellenőrzéseken és megfelel minden követelménynek. Ezek a követelmények olyan szigorúak manapság és olyan kicsi tól-ig mozgás teret enged a gumigyártónak (pl:gumikeveréke, mennyi gumi vagy műgumi, mennyi szilikon legyen benne, a karkasz milyen és hány soros acélból legyen stb.), hogy kevés különbség van a gumik között. Persze valamennyi van, mert kell a piaci versengés, de egy átlagos autóra átlagos sofőr átlagos gépjárműhasználatra ne azt nézze, hogy mi a guminak a neve hanem azt, hogy mennyi pénze van. (új gumi) Ha 40.000ft-ja van rá ne vegyen 60.000ft-ért gumit, hogy egy hónapig koplaljon mert annyival nem ér többet. Szinte csak a márka névért fizet többet.

  • 2017.10.29. at 23:04
    Permalink

    Nem érdemes spórolni a gumin. Ami a fékbetétet illeti, közel sem biztos, hogy a gyári a legjobb. 60.000 km-nél megdöbbenésemre az egyik fékezésnél furcsa hang jön elő, vasig kopott a gyári fékbetét. Rendkívül olcsót vásároltam helyette. Azért volt olcsó, mert túl szorosan illeszkedett a fémrésze a féknyeregben. Külön kellett illeszteni, ami + 2 órával megnyújtotta a beépítési időt. Az így vásárolt betéttel rendkívül jó a fékhatás, azonkívül elmentem vele eddig 80.000 km-t, és még mindig 50%-osak. A gyári meg…

  • 2017.10.29. at 23:04
    Permalink

    A gumi a legfontosabb alkatrésze a kocsinak, természetesen egy jó lengéscsillapító párossal, és ha már itt tartunk, akkor a fékbetétből se a legolcsóbbat kell venni.
    malkolmcole az a fajta ember aki könnyen bele csúszik a másikba, mert “ő úgy se megy gyorsan”, csak amikor baj van, akkor az olcsó alkatrészek meg bosszulják magukat.
    Egy jó közép kategóriával nem lehet mellé lőni, szerintem.

  • 2017.10.29. at 23:04
    Permalink

    Nem tudok veled egyet érteni. Az ember a biztonságán ne spóroljon, vagy legalábbis ne annyira, hogy a legolcsóbb hulladékot veszi meg. Minimum egy neves középkategóriás gumit illik venni, ha az ember biztonságban akarja tudni magát, családját és közlekedő társait.
    Ahogy más termékeknél is, a gumiknál is többnyire igaz, hogy az ár arányban áll a minőséggel. A drágább gumi fejlesztésébe nagy valószínűséggel több fejlesztési időt és pénzt öltek, ráadásul ezek a gyártók hatalmas tudással rendelkeznek, mivel évtizedek óta ezzel foglalkoznak.
    Gondolom a boltban sem minden kajából a legolcsóbb, ehetetlen, adalékokból összerakott vackot veszed.
    A legjobban azt vetem meg, mikor valaki az amúgy is vékony, kis méretű gumiból (ami már a mérete miatt is kevésbé tapad) is a bóvlit veszi, ahol kb. 10-ezer Ft-tal lenne drágább egy minőségi gumi.

  • 2017.10.29. at 23:04
    Permalink

    Így igaz! Ferrarival, legjobb gumival is lehet rövidebb a féktáv, meg akár John Deer traktorral is. Ahogy az időjáráshoz is igazítani kell a vezetési stílusod, úgy a gumihoz is tudod. Persze amenyire lehetséges figyelembe lehet/kell venni a tesztek eredményeit, mert nagyjából követik a valóságot. Mégis mérget ne vegyél a kötelezően feltűntetendő értékekre sem. Takarékosság szempontjából F-es gumi helyett vettem E-st, ugyanolyan körülmények, 700 km feletti teszt szakasz, ugyanaz a 4,98-as fogyasztás. Tehát vegyél az olcsóbb középkategóriásból a legjobbat/legszimpatikusabbat!!! A másik ugyanilyen, -szervo -klima autóm kevesebbet fogyasztott, miután 155-ös R13-as Michelint lecseréltem 165-ös R14-es Fuldára (Az igaz, hogy mivel ennél vakon voltam (kéz alól vásárolt) váltó és motorolajat is cseréltem, az utóbbit 5w-40re), s így az egy éves átlagom 4,67!!! Tehát, a jelzett külömbségek minimálisak. Többet veszthetsz, ha nem figyelsz oda a keréknyomásra!!! Még egy. Ha kevesebbet használod az autót, ne foglalkozz vele, hogy mennyire kopik az abroncs, mert egy Michlent esetleg nem használsz el, de ki fog repedezni, különösen, ha nincs garázsod!

  • 2017.10.29. at 23:04
    Permalink

    Én a józan eszemnek hiszek ezért nem veszem meg a legolcsóbbat, igaz a legdrágábbat sem. Bőven találni a középmezőnyben is remek gumikat.
    A legolcsóbb gumihoz még egy gondolat: elég ha csak néhány méterrel rosszabb a féktávja adott szituációban és máris otthagytad az árkülönbözet sokszorosát (neadjisten személyi sérülést okoztál). Ebből a megközelítésből talán látszódik, hogy korántsem biztos, hogy jól jár az, aki rád hallgat.

Vélemény, hozzászólás?