Japánban már több helyen tölthetünk, mint tankolhatunk

Mérföldkő Japánban: náluk már több a villanyautó-töltő, mint a benzinkút

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A villanyautók elterjedésének egyik legfőbb gátja (a vételáron túl) a töltőhálózat kiépítetlensége, na persze nem Japánban.


Egy újabb dolog, amiben Japán az élen jár: náluk már több a villanyautó-töltő, mint a benzinkút. A Nissan által végzett felmérés szerint az ázsiai szigetországban 35 ezer benzinkút működik, miközben 40 ezerre nőtt a elektromos töltőállomások száma. Igaz, utóbbiak többsége magántulajdonban van, de ez semmit sem változtat azon, hogy azoknál is tölthetők az autók. Ha ugyanis megteheti a villanyautós, jellemzően saját otthonában, saját töltőjével táplálja autóját, leginkább éjszaka, a hálózati terhelés szempontjából völgyidőszakban. A e-töltőállomások gyarapodásának természetesen lendületet adott az, hogy a japán kormány támogatást nyújt az elektromos vagy hibrid gépkocsik vásárlásához, így a zsúfolt szigetország a villanyautózásban is messze a világ átlaga előtt jár.

A piacnövekedés ösztönzésének fontos eleme a töltőinfrastruktúra fejlesztése.

Mivel az elektromos töltés olcsóbb, a potenciális vásárlók félresöprik félelmüket attól, hogy távol otthonuktól nem fogják tudni felöltetni autójukat - emelte ki Joseph G Petert, a Nissan pénzügyi igazgatója. Hogy a töltési idő se legyen probléma, Japánban 6469 ultragyorstöltő működik a CHAdeMO csatlakozóval rendelkező elektromos autók számára. Európában 3028, az Egyesült Államokban 1686 ilyen típusú ultragyorstöltő van.
Hirdetés
A töltők száma persze becsapós: a nyilvántartásba vett e-töltők többségét magángarázsokban szerelték fel, és csupán egyetlen gépkocsi-tulajdonos használja őket. Megjegyezzük: közvetetten bármely konnektor lehet villanyautó-töltő. Iparági szakemberek előrejelzése szerint az egyetlen használót kiszolgáló töltőállomások hamarosan a múlté lesznek az Airbnbhez hasonló szolgáltatás révén, amely lehetővé teszi, hogy a magántulajdonosok más gépkocsivezetőkkel megosszák töltőállomásuk használatát. Így aztán egyre kevésbé lesz fajsúlyos a hatótáv kérdése, ez pedig a villanyautók árának csökkenéséhez és persze gyorsuló terjedéséhez vezethet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?