Németországban sem fogy az elektromos autó

Merkel asszony tovább fújja a villanylufit

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A német kancellár tartja magát ahhoz a korábbi álmához, hogy 2020-ban 1 millió elektromos autó susogjon a német utakon. Az eddigi eladások alapján ez persze sületlenség.

Az autóipari közelmúlt, jelen és jövő legnagyobb kérdése, hogy teret nyerhetnek-e a tisztán elektromos meghajtású kocsik, avagy megmaradnak azon a szinten, hogy igen-igen, jó dolog a környezetvédelem, jó lenne megúszni a drága benzin vagy gázolaj tankolását, de a hatótáv és a töltési lehetőségek száma alacsony, az ár magas, a kormánytámogatás és a fogyasztói bizalom meg (tisztelet a kivételnek) zéróközeli, és így csupán néhány cég vásárol/bérel/használ villanyverdákat jellemzően PR-célból.
Nos, Angela Merkel mindenesetre tovább fújja a 2010-es lufit, amely szerint 2020-ban már 1 millió elektromos autó susogna a német utakon. "Ambiciózusak a céljaink, és jó eséllyel el is érhetjük őket" - mondta a kancellár egy hétfői berlini kormánymegbeszélésén. Viszont a számok nem igazán támasztják alá a töretlen optimizmusát (hogy finoman fogalmazzunk), hiszen idén januárban alig 7000, egészen pontosan 7114 elektromos autó volt forgalomban a 43,4 milliós német piacon. És hibridestül is csak 72 109...
Hirdetés
A Business Week riportja alapján az elektromos autók átlagáron 10 ezer euróval, majd' 3 millió forinttal drágábbak a belsőégésű motorral szerelteknél, ergo abszolút érthető, hogy a - különben tehetős - németek sem állnak értük sorba. "Kizárólag akkor fognak többen elektromos autót venni, ha olcsóbbak lesznek, s javul az infrastruktúra" - jelentette ki Siim Kallas, az Európai Unió közlekedési biztosa. Mint elhangzott, a kormánytámogatás hiánya sem segíti a elterjedésüket, mert míg Nagy-Britanniában, Franciaországban vagy például Norvégiában jelentős kedvezmények vehetők igénybe, Németországban (vagy akár Magyarországon) nem jár extra jogosultság az EV-tulajdonosoknak.
Egy Roland Berger-tanulmány szerint 2015-re 1,1 millió villanyautót és konnektorról tölthető hibridet fognak készíteni és talán értékesíteni is - világszerte. Németország ebből 205 ezret tudhat majd magáénak, amivel harmadik lehet Japán (283 ezer) és az USA (267 ezer) mögött. Többen is szajkózzák, hogy a gyártók nagy erőkkel fejlesztik elektromos flottájukat, a BMW, a Daimler és a Volkswagen összesen 16 új elektromos vagy hibrid modellt igyekszik bemutatni 2014 végéig. Vagy nem? Friss hír, hogy az Audi például elismerte, nem lesz szériaautó az R8 e-tron típusból, a VW pedig vélhetően csak lízingre adja majd az XL1-et.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 02:53
    Permalink

    [i]“Tudom, hogy sokan erre azt mondják, hogy de városi autónak, közelről napi bejárásra tökéletes. Ez is csak féligazság. Pl. a feleségem is napi kb. 20-30 km-t megy (munkahely, óvoda, bolt), de évente azért 5-10 alkalommal előfordul, hogy ő is megy többszáz km-t, vagy volt már olyan, hogy a másik kocsival valami gond volt, és az övé “ugrottbe” helyette.”[/i]

    A városi autó definíciójához semmi köze sincs a feleséged több 100 km-t meghaladó útjaihoz, úgyhogy nem, nem féligazság, hanem teljes.

  • 2017.10.30. at 02:53
    Permalink

    Merkel asszony – ha valóban így gondolja – valahol érthető is. Hiszen ha agyon támogatja pl. a japán autókat, azzal német munkahelyeket veszít el.

    Amúgy meg nekem akkor sem kellene, ha lenne rajt támogatás. Mit kezdjek egy olyan kocsival, amivel nem lehet elmenni Pestről Szombathelyre, mert örülni kell, ha Győrig elmegy (autópályán 110-zel cammogav klíma nélkül esetleg).
    Tudom, hogy sokan erre azt mondják, hogy de városi autónak, közelről napi bejárásra tökéletes. Ez is csak féligazság. Pl. a feleségem is napi kb. 20-30 km-t megy (munkahely, óvoda, bolt), de évente azért 5-10 alkalommal előfordul, hogy ő is megy többszáz km-t, vagy volt már olyan, hogy a másik kocsival valami gond volt, és az övé “ugrottbe” helyette. Nem látom értelmét, hogy vegyek egy olyan kocsit, amit csak kompromisszumokkal tudok használni, még akkor sem, ha – jelenleg még – olcsóbb az üzemeltetése. Ha elmenne 4-500 km-t és 10 perc lenne a töltés, akkor lenne értelme. Akkor már csak az lenne a kérdés, hogy az akksik meddig bírnák, és mennyi lenne a csere.

  • 2017.10.30. at 02:53
    Permalink

    Inkább a földgázos technikát kellene nyomni.
    Földgázt bármilyen bomlástermékből elő lehet állítani, olcsóbban mint az alkoholt – biogázként is ismert.

Vélemény, hozzászólás?