450 km hatótávot ígér új villanyautóihoz a PSA

Mesés jellemzőkkel, többféle villanyautót is hoz a Peugeot-Citroën

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Öt évvel ezelőtt a PSA megelőzte a villanyautók kezdeti virágzását, a miniautó iOn/C-Zero páros után most új, sokkalta komolyabb modelleket ígér.


A 2011-ben piacra dobott, valójában Mitsubishi i-MiEV-et jelentő Peugeot iOn/Citroën C-Zero újkori, ma is 8,5 millió forintos árával valóban megmosolyogtató, de használtan már abszolút versenyképes, és el kell ismerni, a miniautók fejlődéstörténetileg igenis meghatározók voltak. A PSA most pedig új modellekkel is az kíván lenni a villanyautók körében. Ha igaz az ajánlatuk, akkor tarolhatnak majd a villanyautók piacán.
Innovációs napján a PSA több elektromos, illetve konnektoros hibrid modelljének érkezését jelezte. A Dongfenggel közösen fejlesztett e-CMP platformon az elkövetkezendő években több különböző (ötajtós, szedán és crossover) PSA villanyautó is jöhet. Az elsőt 2019-ben, 450 kilométeres hatótávval várhatjuk. Olyan gyors töltési módot fog kínálni, amivel 50 kWh-s lítium-ion akkumulátora is 80%-ig tölthető lesz 30 perc alatt, percenként 12 kilométernyi hatótávot fog ugyanis adni a gyorstöltő. A hatótáv és az akkumulátor-kapacitás ismeretében nem nehéz kiszámolni, hogy a 115 lóerős villanymotornak mindössze 9 kWh/100 km energiafogyasztást kalkulálnak. Összehasonlításul az iOn/C-Zero vonatkozó értéke is 10 kWh feletti.
Hirdetés

Nem csak villanyautót, konnektoros hibridet is tervez a közeljövőben a PSA. A Peugeot 308, Citroën C4 Picasso, illetve több egyéb modell által is alkalmazott EMP2 platformon crossover, illetve szabadidő-autó is várható plug in hybrid hajtáslánccal, nem titkoltan (a Peugeot 3008 esetén már látott) villanymotoros összkerékhajtással és 60 kilométeres emissziómentes hatótávval. Utóbbival a lehető leghatékonyabb városi üzemet ígéri a PSA a nem mellesleg utas- és csomagterével is kompromisszummentesnek mondott újdonságaihoz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 04:52
    Permalink

    Teljesen nem tud 100%-os hatásokkal visszatölteni sajnos, ott egy csomó energia elveszik még így is. Egy részét tudja csak “megmenteni”.
    Ami még érdekes lehet ezekkel a hatótávokkal amit megadnak, hogy milyen hőmérséklet mellett tudják mindezt. Lehet vannak olyan hőmérsékleti viszonyok ahol ez sokkal kevesebb. És akkor pl télen még a fűtést be sem kapcsolta az ember.

  • 2017.10.28. at 04:52
    Permalink

    Szerintem nem a varosi dugok olik meg az akksit, hisz a fekezesnel visszatolt. A klima meg az egyeb fogyaztok hasznalata. Ezek a zold autok az autopalyan nagysebesegnel merulnek gyorsabban, ott nincs visszatoltes sem.
    Mindazonaltal teljesen egyetertek veled, ezek varosba valok, es ki a rosseb akkar fel orakat tolteni autopalyan.
    Ez igy csak kompromisszum. Varosba valo annak aki meg tudja fizetni.

  • 2017.10.28. at 04:52
    Permalink

    Szerintem a legnagyobb baj ezekkel az autókkal nem a hatótávval van, hanem a gyötrelmesen lassú feltöltéssel. Ki a fene akar 300 kilométerenként fél órákat dekkolni a semmi közepén az autópályán, hogy mehessen tovább. Ezek maximum városba jók. De ott meg a sok indulás megállás miatt drasztikusan csökken a hatótáv.

Vélemény, hozzászólás?