Meddig marad életképes a benzin és dízel hajtás?

Milyen változások érkeznek a jövő hajtási rendszereinél?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Bosch egy közleményt adott ki arról, hogy ők hogy látják és mire törekednek az elkövetkező években a belsőégésű motorok jövőjét illetően.


A jövő szempontjából a leginkább megoldásra váró feladat a károsanyag-kibocsátás mértékének csökkentése, melyet a szabályozás tízéves távlatban az Európai Unió területén, az Egyesült Államokban és Kínában is jelentősen korlátozni fog. Például az EU országaiban 2021-től egy átlagos új autó által kilométerenként kibocsátott szén-dioxid maximumát 95 grammban határozzák meg, ami a jelenlegi benzines és dízelmotorok átlagos fejlettségi szintjét figyelembe véve szinte teljesíthetetlenül alacsony értéknek tűnik.
Hirdetés

A közvetlen benzinbefecskendezéses motoroknál elsősorban a részecske-kibocsátás csökkentése áll a középpontban. Emellett a benzines rendszerek befecskendezési nyomásának 200-ról 350 bar-ra emelésével a részecskék kibocsátása jelentősen tovább csökkenthető – különösen a magas terhelési tartományok környékén és dinamikus motorműködés mellett.

A dízelmotorok terén a Bosch jó esélyt lát arra, hogy a kipufogórendszerek további fejlesztése – ezen belül is többek között a kipufogógáz utókezelés –, és a szennyező anyagot eltároló katalizátorok széles körű alkalmazása az egyik legkritikusabb nitrogén-oxid kibocsátás akár 80 százalékos csökkentését eredményezheti.
Mindezt összevetve a Bosch szerint a benzinmotorok esetében, az alsóközép-kategóriában 85, a dízelmotoroknál akár 70 gramm alá is szorítható a kilométerenkénti kritikus károsanyag-kibocsátási érték.
A benzines és dízel technológia az elkövetkező években és a 2020 utáni időszakban is megőrzi vezető szerepét a járművek meghajtása terén, de a globális környezetvédelmi kihívásokra megoldást nyújtva alapvető „áthangszerelésen” mennek keresztül a fosszilis energiákat felhasználó hajtási rendszerek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 15:52
    Permalink

    Amennyi pénzt beleölnek abba, hogy pár százalékokat nyerjenek még a diesel/otto motorok hatásfokán, abból világverő akkukat készíthetnének az elektromos autókhoz, hiszen a hajtás már megoldott, a belsőégésű motorokkal képtelenség olyan hatásfokot elérni, mint az elektromossal, ahol az egyetlen gyenge pont az akku.

  • 2017.10.28. at 15:52
    Permalink

    Igen ez egy vicc, ennek van piaca, a Bosch meg a hozzá hasonlók megmondják lehet meg csiszolni a dugattyús elavult technikát. Kicsit ez olyan bort iszik vizet prédikál stílus mint a Kicsiturbo troll és hasonszőrű társai. Villannyal kombinálják, amiben lassan már a Toyota sem hisz hosszú távon (hybrid technika), még egy ugrás a Mazda motorok felé turbomániás pénznyelő helyett, de gyakorlatilag elér arra a szintre 5-10 éven belül a technika hogy a tisztán villany hajtást olcsóbban előállítani fenntartani lehet kisebb vagy nulla károsanyag kibocsátással.
    A Bosch és hasonszőrű társai, az autógyártók ebből élnek hogy úgy reklámozzák az átmenetet mintha a legmodernebb technika lenne, amit a toyota már megtett a hondával karöltve, ők a hidrogénnel próbálnak nem kamu szinten szerencsét.
    Valójában a tiszta villany mellett ez lehet a jövő, sőt a japánok hidrogénje rég kész van, csak a buta emberi tudatlan fejek főként az elavult technikás németmánia tartja vissza a fejlődést.
    Ez lenne a technika: kipufogógáz sokszoros kezelése, különböző adalékokkal, nagynyomás égig emelése benzin 350-450 bától már nem kormol, dízel 3500bár meg ki tudja?
    Ezt isteníti kis Kempelen meg a haverok, így eteti be őket a média, és sajnos ezt a szintet képviseli a tudatlan emberek jelentős része is.
    A Bosch megmondta az önvezető autó a távolabbi jövő, hisz ő szállítja a Teslába az elektronikát.
    A Google meg már rengeteg különböző helyszínen letesztelte a sajátját, hozzájuk képest kitűnő osztályzattal.
    Nagy kamu ez az autóipar ami Európába folyik az állítólagos német dominanciával ami nagy kamu.
    A Jaguar Land Rover nem jön ide mert olcsóbb rövidtávon az osztrák Magna, hosszabb távon a cseh- szlovák fél és nem bérekbe hanem adókba, mert bérekbe drágább. Ami várható volt és épp most jelentették be a szájhősök fröcsögésének ellenére:
    Kína drágább lett a VW számára, jön Cseh-szlovák gyárakba.
    Kamueurópa lemaradóban van mint a borravaló, Magyarország nevű Német filléres csicska meg még inkább.

Vélemény, hozzászólás?