Nyolcmilliótól kapható a legkisebb Audi SUV

Minden részletével bemutatkozott az Audi Q3

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem újdonság, hogy lefelé bővül az Audi szabadidőautók kínálata. A Q3 az első Audi SUV, melyhez nem Torsen differenciálműves összkerékhajtás jár.


Nem friss mutatvány az Auditól, hogy legkisebb szabadidőautóját Kínában, ezúttal a Sanghaji Autószalonon mutatja be, három éve is Kínában, Pekingben debütált a Q5. A Q3 részletes adatai azonban a szalon nyitása előtt felkerültek az Audi sajtóoldalára. A Q5-nél 24 centiméterrel rövidebb, 5-tel keskenyebb és 5,5-tel alacsonyabb, 4, 39x1,83x1,6 méter hosszú Q3 városban is könnyedén elviselhető méretűnek ígérkezik, hajtásláncából azonban a (nyilván a márka prémiumosságának megfelelően) hiányzik az igazi, zömében városi használathoz ajánlható alapváltozat. A Q3 teljes motorpalettája 2,0 literes, négyhengeres, természetesen mindegyik egység turbós, közvetlen befecskendezésű. Benzinesből 170 és 211, a dízelek 140 és 177 lóerősek. A belépőkhöz 6 fokozatú kézi, az erősebb verziókhoz 7 fokozatú, kormányról is kapcsolható 7 fokozatú DSG váltó jár. A 140 lóerős turbódízel csupán az első kerekeket forgatja, a többi motorhoz alapáras az összkerékhajtás, mely a Q3 esetében nem a nagyobb Audikból ismert Torsen differenciálműves, hanem hidraulikusan vezérelt lamellás kuplungos, azaz Haldex rendszerű. Ez, az A3-asból (természetesen némi fejlesztéssel) átemelt rendszer, csak az első kerekek tapadásvesztésekor küld nyomatékot a hátsóknak.
A legtakarékosabb Q3-as, azaz a fronthajtású belépő dízel vegyes fogyasztása mindössze 5,2 l/100 km. Ez a verzió a Németországban júniusban esedékes bevezetéstől 29 900 eurótól, azaz hajszálnyit 8 millió forint alatt lesz kapható. A Q3 alapellátmányában a legfontosabb kényelmi (légkondicionáló, elektromos ablakok, tükrök, MP3-CD-rádió) és biztonsági (ESP, 6 légzsák) felszerelések egyaránt meglesznek, opcióként a márkától ismert széles arzenál lesz elérhető, sok egyéb mellett akár 19 colos alufelnik, panorámatető, adaptív xenonfényszóró és lengéscsillapítórendszer, fedélzeti wifihálózat. A Q3 hazai megjelenése csak őszre várható.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?