Égésveszély – újabb Toyota visszahívás

Most 6,5 millió Toyotát hívnak vissza tűzveszély miatt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Égési sérülést, tüzet okozhat 6,5 millió Toyota esetén az elektromos ablak kapcsolója. A Toyota újabb világméretű visszahívást kellett elrendeljen.


Nem kevesebb mint 6,5 millió Toyota esetén lehet probléma a vezetőoldali ablakemelő-kapcsolókkal. Illetve ennek is több mint a kétszeresével, 6,5 millió példány csupán a mostani visszahívásban szervizbe szólított autó, az elmúlt években már másik 7,5 milliót is berendeltek a Tokai Rika által szállított ablakemelő-kapcsolópanelek miatt. A több ablak gombját is tartalmazó panelekbe egyes források szerint rövidzárlatot okozó kenőzsír került, mások szerint pedig nem jutott elegendő a kenőanyagból. Utóbbiak szerint a beragadó kapcsolók, illetve az ablakemelő-motorok túlhevülése okozza a tüzet, míg előbbiek a rövidzárlatot okolják. A hiba forrása mindenképp az ablakemelő-kapcsoló, ami miatt egy autós már égési sérüléseket is szenvedett és több autó komolyan károsodott.
Elsősorban nem az európai modellek érintettek, de a visszahívásból azért nekünk is jut, az ugyanis Yaris, Corolla, Camry, RAV4, Highlander, Tundra, Sequoia és Scion xB modelleket szólít szervizbe. Az Egyesült Államok piacáról 2,7, Európából 1,2, míg Japánból 600 ezer példányt. A fennmaradó további 2 milliót a világ egyéb pontjain hívják vissza.
Hirdetés

A paneleket alapesetben csak ellenőrzik, szükség szerint cserélik, azzal együtt sem kell egy óránál hosszabb művelettel számolni - természetesen mindez ingyenesen megy a szakszervizekben. Arról egyelőre nincs információnk, hogy hazánkban hány autó érintett, a tulajdonosokat (akik itthon vásárolták autójukat, illetve jártak már autójukkal szakszervizben) a Toyota - szokás szerint - levélben fogja értesíteni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Én sem lettem volna a helyükben az biztos, hiszen sosem lehet tudni, hogyan reagál az ember az adott helyzetben.

    Magával a Toyotával kapcsolatban én a saját tapasztalataimban bízom. Azok nagyon jók, sőt minden várakozásomat felülmúlta, hiszen nem átlag autóról és igénybevételről van szó.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Olvass utána. Más autóban ilyen nem történt volna. Eleve a legtöbb autóban (a turbómotoros toyotákban is) van szervoféked míg a fenti esetben (szívómotoros Lexus) nincs (nzz utána a TC-nek volt egy tesztje ahol kipróbálták talán egy IQ-ban).

    Nagyon elmebeteg kombó ez, valszeg bármelyikünk ott maradt volna, mert ilyen szituban nem találod meg azt ami a monitor ülve siam kiút (Nbe tenni vagy 100 felett elkezdeni babrálni a szőnyeggel (eleve rájönni hogy az)).

    Akárhogy is a balesetet nem egy alkattrész okozta, hanem a Toyota hozzálláása egész autóinak konstrukciós kialakítása. Pont az a debil hülyeség amit itt pár ovis szajkóz nemgállás nélkül. A Toyoták igenis elromlanak (olvass utána a fórumokon), de ellentétben másokkal, a Toyota nem épít be biztonsági mechanizmusokat, hogy elhárítsa a legrosszabbat. Még egyszerűbben: beletörődik hogy TE mint tulaj meghallj, csak nehogy egy hibaüzenetet megjelenjen…

    Ha te ezek után bízol a márkában az a te hülyeséged…

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Ezek nem vádaskodások, hanem jellemzés rólad, kiskrapek. Tükröt tartottam eléd. Nem gondoltad tán, hogy szó nélkül hagyom az ökörségeidet??? Agyament.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Sajnálom a balesetben elhunytakat, de egy szőnyegbe beakadó gázpedál miatt meghalni elég gázos dolog.
    Szerintem kell hozzá egy kis tehetségtelenség és bénaság is.
    Én pl. nagyon gyorsan autózom, de nagyon ritkán nyomom tövig a gázpedált. Ugyanis a legtöbbször nincs is rá szükség.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Jól látod a dolgokat, de szegény pára -s a követői sem- úgysem látja át az egész helyzetet, képtelenek a perspektivikus szemléletű értelmezésre. Ez számukra a jó-és a rossz harca, stb….
    Ahogyan ezt sem tudja/tudják elfogadni, így a másképp gondolkodást sem. Lásd például a közmunkást (a nyúlszájú csipagyerekre gondolok), aki idő milliomos. Minden cikkhez hozzászól, s otrombán minősít, alázz, ha ellenvéleményt fogalmaznak meg.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    “csalást és a gyártási hibát”
    Szóval az unintended acceleration botrányt nem érzed súlyosabbnak mint a VW dízelbotrányát? Pedig ott bizonyítottan, a toyota miatt haltak meg emberek, a saját vevőik. Mindezt úgy eltussolva hogy nemcsak potenciálisan meghallhattál Lexus tulajként, de akár többszörös gyilkossá is válhattál…

    Amúgy ennél a visszahívásnál igaz, sima gyártási hiba ami bekövetkezhet a japánoknál is vagy a németeknél is. Csak itt egyes agyamosott népek azt szajkózzák évek óta hogy, ilyen nem történhet a Toyotával. Hovatovább az unintended acceleration botrány épp arról szólt, hogy a Toyota saját magát is behülyítette a szlogenjével és kiiktatta azokat a biztonsági mechanizmusokat, amelyek a hibás konstrukció és hibás alkatrész együttállásaként létrejövő gyilkos helyzetben megmentenék a sofőrt…

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Aki továbbra sem tudja megkülönböztetni a csalást és a gyártási hibát, az igen kevés sütnivalóval van megáldva(verve). Legfontosabb jellemzői:

    – hobbiszinten űzi, hogy minden cikknél napi szinten többször végigolvassa a kommenteket, és lesi, hogy kibe köthet bele
    – német autókról szóló írásoknál dicshimnuszokat zeng(miközben sose volt olyan kocsija), a távol-keleti autós cikkeknél pedig szüntelenül keresi a legapróbb fogódzót, ami alapján rásütheti az adott márkára a “szar” jelzőt, majd jót vigyorog, mert ez sikerélményt jelent neki
    – fórumtársait kinézetük miatt ócsárolja(legalábbis “elképzelt” kinézetük miatt), majd ha végképp vesztét érzi, pénzével kérkedik
    – nagy valószínűséggel több nicknév alatt írogat ide, és társaság híján magával diskurál

    Magadra ismertél, trollok trollja?:)

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Már megint csak fröcsögsz s300 alias 20 dioptria fiam, de konkrétumok még mindig nincsenek. Arról a az évi több ezer halálesetről légyszíves konkrét linkeket, melyek tudományos igényességgel igazolják, hogy csak és konkrétan a dízelfüsttől haláloztak el a betegek(persze nem érintve a gyárak szennyezéseit)…. . Arról az 57 esetről konkrétan van bizonyíték. Persze ezzel még nem védem a dízelek káros-anyag kibocsátását. “A koromdízelek” kapcsán mint már korábban említettem céges/haszon-üzem esetében nincs reális alternatívája, ezért ezt a nézetemet továbbra is tartom! S persze tegyük hozzá hogy a te esetedben az elmúlt időszakban egy kicsit megetettelek -mint egy jó szívű járókelő, egy kivert kóbor ebet- a dízelfüstős linkekkel és hozzászólásokkal. S erre te mint klasszikus ződike rögtön rá is haraptál azonnal, úgy ahogy elvártam tőled. Benyelted a horgot, fröcsögtél egy sort, mi pedig k@rva jól szórakoztunk a szolgáltatott műsorodon! 😀 Viszont magánvásárlóként sem vennék dízelt, mivel évi 10-15 ezer km-es futás mellett nem rentábilis a fenntartása, illetve jobban szeretem a benzinüzemet.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    A beszállítói minőségre gondoltam, szerintem más ügy a WV, nem kell ide keverni.
    Amúgy a nyomatékhatároló vagy a biztonsági relé kb fél Jen, de ekkora tételben még lehet annyi sem. Szóval a kulcsszó marad a “spórolás” 🙂

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Nem, nem mindig a spórolás. A fosvágennél pl. a tehetségtelenség a kapzsiság a sunyiság a suttyóság és a gonoszság egy nehezen meghatározható keveréke az ok.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    A nővérke is el tudja magyarázni neked, gyógyszerosztás után kérdezz rá nála a skizofrénia lényegére. Szoktatok saját magatokkal járni is vagy csak dumcsizok? LOL! 😉

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Érdekes, hogy a toyo saját minőségbiztosítási rendszere fedezi fel ezeket a hibákat és a lefektetett vállalati folyamataiknak megfelelően elrendelik a visszahívást és ki is javítják a hibákat ellenben a fosvágennel ahol lapulnak mint szar a fűben amíg csak lehet és mocskosul tagadnak mindent amíg csak lehet egészen addig amíg valaki kívülről a fejükre nem borítja a szaros bilit. És ez csak a mindenhol előforduló nem szándékos hibákra vonatkozik.
    A fosvágen viszont ezt egy új szintre emelte azzal, hogy szándékosan és tervezetten is konstruált olyan fosvágeneket amelyek egyrészről mocskosul csalnak az ellenőrzéseknél másrészről még mocskosabbul gyilkolják a környezetet amikor éppen úgy érzékelik, hogy nem mérik őket.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Annak idején ez volt a legszánalmasabb része a Yarisnak (vagizni a nem létező “AUT” funkcióval), nem hiszem el hogy még zárlatosra is csinálták.
    [url]http://autossagok.blog.hu/2015/10/21/toyota_visszahivas_ablak[/url]

    Szóval még ki sem hűltek a sajtóhírek, ott volt a Takata botrány, most pedig ez.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Semelyik gyártó felett nem kell pálcát törni.
    Még csak nem is a minőségbiztosítás a hibás feltétlenül, hiszen minden egyes alkatrészt nem tudnak leellenőrizni ilyen irdatlan darabszámok mellett.

    Valóban mindegyik gyártónál megy a fillérb…ás, éppen ezért buta az, aki
    – jó és rossz harcáról fecseg
    – gyűlöl bármilyen márkát és annak kedvelőjét
    – nemzeteket minősít 1-1 gyártói hiba, tévedés miatt
    – társait minősíti a kedvenceik miatt

    EL kell fogadni, hogy a tömeggyártás már csak ilyen. Becsúsznak hibák, s örüljünk annak, hogy ezt a gyártók ilyen rugalmasan kezelik.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Igen, nálatok idiótáéknál az 57 az pontosan megegyezik az évi több ezerrel. Ez az egyik legjobb mérce arra, hogy felismerjünk benneteket. A másik legjobb meg az, hogy titeket nem érint a koromdízel probléma, hiszen nincs ilyen a tulajdonotokban. A koromdízelek – amiknek amúgy eddig hatalmas nagy pártolója, támogatója, ajánlója és reklámozója voltál ROFLMAO! =))) – mérgesgázai ugyanis mindenki által közismerten úgy működnek, hogy megnézik, hogy a szembejövő személynek vajh van-é koromdízel a tulajdonában, ha van akkor jól megmérgzi ha viszont nincs akkor kecsesen kikerüli. Ígyhát én is megnyugtathatlak, hogy titeket ott az OPNI-ban nem érinthet ez a probléma, Napóleon bácsival együtt szépen menjetek ki a rácsosketbe játszani. LOL! 🙂

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Nem törnék pálcát a Toyota felett, mert ők csak közvetve felelősek a cikkben említett hiba miatt. A beszállító cég minőségbiztosítása a ludas. Bár ha a vevő, jelen esetben a Toyota fillérb*szása “kényszerítette” őket rá hogy minél kevesebből gyártsanak minőséget akkor érthető hogy hiba csúszott a gépezetbe.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    A Toyotának ez már a második több milliós visszahívása….! Az előző során 57 haláleset volt csak az USA-ban. Minden kioltott életért kár, még a hozzád hasonló idiótáké-ért is! A csaló koromdízeleket pedig hatóságilag kell szabályozni büntetni.
    Még jó hogy engem nem érint a “koromdízel” probléma, mivel benzines autóm van. 😀

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Persze, mert a kettő az ugyanolyan, egy elektromos kapcsoló ugyanúgy évente ezreket gyilkol le mint a csaló koromdízel mérgesgázai, legalábbis nálatok idótáéknál nincs különbség a kettő között.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Ezeknek a visszahívásoknak(úgy általában) a legfőbb oka a jó öreg Kína. Nyilván az alkatrészek többsége ott készül, de sajnos ezek minőséget a mai napig nem tudnak gyártani, ezért vannak ilyen esetek egyre gyakrabban, aminek neves gyártók is gyakran esnek áldozatául. Nem fenékig tejfel a világ legnagyobb és legértékesebb autógyártójának lenni.

  • 2017.10.28. at 11:59
    Permalink

    Wauxhall Zafirák égtek hamuvá,angliában,egymillió mazda benzinszivattyú gyulladással,gm autók ablaktörlői okozhatnak tűzet.Az elmúlt hét “hírei” amiről a Navigátor “[b]lemaradt[/b]“!Miért?

Vélemény, hozzászólás?