0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Négykerék-hajtásának 105. születésnapját ünnepli a Mercedes

105 éve kínál összkerék-hajtást a Mercedes

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Először 1907-ben kínáltak mind a négy sarkában hajtott kerékkel felszerelt autót.

Az első összkerekes 1907-ből, a DMG Dernburg-Wagen

Az első összkerekes 1907-ből, a DMG Dernburg-Wagen

Bár hagyományosan az Audit szoktuk egy lapon emlegetni az összkerék-hajtással, ősi német riválisa, a Mercedes már jóval korábban, 1907-ben kínált kiváló tapadást és kapaszkodást biztosító, mind a négy sarkában hajtott kerékkel felszerelt autót. A Daimler-Motoren Gesellschaft által piacra dobott Dernburg-Wagen a Daimler első négykerék-hajtású kocsija volt, ami annak tükrében, hogy korában még nem sok aszfaltos út várt az autósokra, igazán világmegváltó modell lehetett a sáros, kátyús utakon közlekedő sofőrök számára. Terepképességeit 32 cm-es hasmagassággal is erősítette, kerekei nem csak mindannyian hajtottak, de kormányzottak is voltak, forgatásukat pedig 35 lóerő teljesítményű, 6,8 literes négyhengeres motor biztosította. Nevét a német gyarmatokat akkoriban irányító Bernhard Dernburgról kapta, aki megjelenése után számtalan kilométert tett meg vele Afrika úttalan szavannáin.

Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára

Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára

Az évek során a Mercedes aztán rengeteget finomította az összkerék-hajtás rendszerét, és olyan legendás modellek születtek felhasználásával, mint a strapabíró Unimog teherautók, vagy épp a G-osztályos terepjáró. Az 1972-ben piacra dobott, "komoly terepképességekkel felvértezett, robusztus haszongépjármű", vagyis a G Merci felhasználási területe utólag sokat finomodott, előtérbe került a luxus és az elegancia, de esetében soha nem mondtak le a keményen terhelhető 4WD rendszer alkalmazásáról. Egyik legújabb megnyilvánulási formája az észvesztő teljesítménnyel bíró G65 AMG, melyben az olajsejkek szíve csücskének számító 6 literes biturbó V12-es dohog 612 lóerős teljesítménnyel és 1000 Nm-es nyomatékkal. Ha ezt Dernburg úr megélhette volna...

Bár a jelvény Mitsubishi, a haszonjárműveket gyártó FUSO 85%-ban a Daimler konszern tulajdona

Bár a jelvény Mitsubishi, a haszonjárműveket gyártó FUSO 85%-ban a Daimler konszern tulajdona

Ez is érdekes lehet:
 

Első találkozás: Nissan Pulsar

Vezetés majd később, tapogatni és szemlélni, ízlelni azonban már sikerült a teljesen új, a piacra...

Nyaralás lakóautóval, lakókocsival. Megéri?

Lakóautóval vagy lakókocsival nyaralva a szállásköltség zöme megspórolható, ám mégsem ez a legfőbb...

Egy hét és több mint 1500 kilométer után a vakon vett Toyota Prius

Bátor voltam. Kockáztattam, végletesen kicentizett időbeosztással hoztam el a látatlanul megvett...

Van, aki végig bírja nézni ezt a videót?

Biztos jó autó a Tesla Model S, de inkább fura. A Nordschleifén mindenképp. Videón a gyors köre...

BMW 316, 1986 - használtteszt

Még két év van addig, hogy veteránvizsgát kaphasson a próbált BMW 316. Addig pont fel lehet rá...

Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam...

Ford Mondeo 2.0 TDCi, 2007 - használtteszt

Hét év és 223 ezer kilométer után még mindig szolgál a próbált céges Ford Mondeo. Nem véletlenül...

Opel Astra 1.6 Turbo 170 Aut. teszt

Hű, mekkora kerekek! OPC meg Turbo felirat. Akkor ez most zorall sportkocsi? Nem. Inkább kényelmes...

Piaci körkép: youngtimerek kétmillió forintig

Húsz éve az utcákban nézegette, csodálta az NSZK sorozatban, vagy a gazdag nagybácsi járt haza...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Peugeot 3008 2.0 HDi teszt

Bucimanci ellenszer nélkül - Peugeot 3008 teszt

A Peugeot 3008 egy bátran ajánlható, kellemes autó. Nem vagyok crossover-hívő, mégsem akartam kiszállni belőle.


Opel Astra 1.6 Turbo 170 Aut. teszt

Norbi majd segít. Opel Astra 1.6 Turbo teszt

Hű, mekkora kerekek! OPC meg Turbo felirat. Akkor ez most zorall sportkocsi? Nem. Inkább kényelmes, kvázi luxusautó. Igen, egy Opel Astra.


BMW 428i Cabrio teszt

Talán túl tökéletes. BMW 428i Cabrio teszt

Megint nem volt típusjelzés, de nem az a lényeg, hogy hármasból négyes lett. A lényeg, hogy a BMW 428i Cabrio egy tökéletesnek tűnő autó.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz CLA 250 teszt

Finomáru. Mercedes-Benz CLA 250 teszt

Éppenséggel dízelként sem volt rossz, de benzinesként még jobb, még finomabb autó a kecskeméti gyártású Mercedes-Benz CLA.


Mercedes-Benz CLA 220 CDI teszt

Viszlát, unalom! Mercedes CLA teszt Videó

Hogy mennyire kupé, voltaképp sokadlagos. Hogy szűk hátul, szintén. Azt is megbocsátjuk neki, hogy 15 millióért csak manuális a klíma? Teszten a kecskeméti Mercedes CLA.


Mercedes A 200 CDI Blue Efficiency teszt

Egy korszaaaak vége - Mercedes A 200 CDI AMG Sport teszt

Ez az A-osztály már nem az az A-osztály. Agyő szendvicspadló, agyő bumfordiság, itt az új, dinamikus luxuskompakt.


Mercedes-Benz ML 250 BlueTEC 4MATIC teszt

Nyugalom, elég a négy henger: Mercedes ML teszt

Négyhengeres dízelmotorral próbáltuk a harmadik generációs Mercedes ML szabadidő-autót. Jól megy, elfogadhatóan fogyaszt, finom darab - bosszantó hibákkal.


Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic teszt

Összkerekes fapad közel 24 millióért - Mercedes CLS teszt

Pazar a kiállása, alapvetően a beltere sem hagy kívánnivalót maga után, valahogy mégsem veszi le az embert a lábáról. A CLS-t összkerekes dízelként igyekeztünk megszeretni.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

A Jaguar-Land Rover megvette az 543 autós James Hull kollekciót

A Jaguar bevásárolt saját történelméből

6 órája – Sztori

A Jaguarnak mostanában jól megy. Annyira, hogy az indiai tulajdonú márka nagy tételben bevásárolt saját történelméből.


Nagyot nőtt, kicsit Renault a Mercedes-Benz Vito

Elöl, hátul, elöl-hátul is hajthat az új Mercedes-Benz Vito

Tegnap – Haszonjármű

Míg a Vianóból V-osztály lett, a Vito maradt Vito, csak a személyszállító verziói kaptak új nevet. Nőtt és gazdagodott is a modell.


Ismét jöhet Astra Classic, de egyéb puskapor is van az Opel háza táján

Fapados márkája nem, olcsó autója viszont lesz az Opelnek

Tegnap – Sztori

Árérzékeny piac a miénk, ezért aztán hívószó nálunk az olcsó autó. Ha különálló fapados márkát nem is tervez az Opel, olcsó autókat igen.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY G 300 Turbo Dízel Station Wagon (Automata)

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁL...

Ár: 6.300.000 Ft

Évjárat: 2000 / 10

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY 290 GDT (Automata)

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁL...

Ár: 4.990.000 Ft

Évjárat: 1999 / 4

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY 250 GD Cabrio

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁL...

Ár: 3.750.000 Ft

Évjárat: 1992

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

Még több autó