0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Négykerék-hajtásának 105. születésnapját ünnepli a Mercedes

105 éve kínál összkerék-hajtást a Mercedes

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Először 1907-ben kínáltak mind a négy sarkában hajtott kerékkel felszerelt autót.

Az első összkerekes 1907-ből, a DMG Dernburg-Wagen

Az első összkerekes 1907-ből, a DMG Dernburg-Wagen

Bár hagyományosan az Audit szoktuk egy lapon emlegetni az összkerék-hajtással, ősi német riválisa, a Mercedes már jóval korábban, 1907-ben kínált kiváló tapadást és kapaszkodást biztosító, mind a négy sarkában hajtott kerékkel felszerelt autót. A Daimler-Motoren Gesellschaft által piacra dobott Dernburg-Wagen a Daimler első négykerék-hajtású kocsija volt, ami annak tükrében, hogy korában még nem sok aszfaltos út várt az autósokra, igazán világmegváltó modell lehetett a sáros, kátyús utakon közlekedő sofőrök számára. Terepképességeit 32 cm-es hasmagassággal is erősítette, kerekei nem csak mindannyian hajtottak, de kormányzottak is voltak, forgatásukat pedig 35 lóerő teljesítményű, 6,8 literes négyhengeres motor biztosította. Nevét a német gyarmatokat akkoriban irányító Bernhard Dernburgról kapta, aki megjelenése után számtalan kilométert tett meg vele Afrika úttalan szavannáin.

Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára

Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára

Az évek során a Mercedes aztán rengeteget finomította az összkerék-hajtás rendszerét, és olyan legendás modellek születtek felhasználásával, mint a strapabíró Unimog teherautók, vagy épp a G-osztályos terepjáró. Az 1972-ben piacra dobott, "komoly terepképességekkel felvértezett, robusztus haszongépjármű", vagyis a G Merci felhasználási területe utólag sokat finomodott, előtérbe került a luxus és az elegancia, de esetében soha nem mondtak le a keményen terhelhető 4WD rendszer alkalmazásáról. Egyik legújabb megnyilvánulási formája az észvesztő teljesítménnyel bíró G65 AMG, melyben az olajsejkek szíve csücskének számító 6 literes biturbó V12-es dohog 612 lóerős teljesítménnyel és 1000 Nm-es nyomatékkal. Ha ezt Dernburg úr megélhette volna...

Bár a jelvény Mitsubishi, a haszonjárműveket gyártó FUSO 85%-ban a Daimler konszern tulajdona

Bár a jelvény Mitsubishi, a haszonjárműveket gyártó FUSO 85%-ban a Daimler konszern tulajdona

Ez is érdekes lehet:
 

Piaci körkép: klímás ferdehátút akár családi autónak, 500 ezer forintig

A piaci átlagár harmadáért ki lehet már fogni egy jó ferdehátút. Klímásat, olcsót, akár első...

30 éve a Porsche 959-es Dakar-ralit és Le Mans-i 24 órás versenyt is nyert

A 959 volt az első összkerekes utcai Porsche, egyben kora leggyorsabb szériaautója. Már évek...

Először látható a SEAT első szabadidő-autója, az Aran

Lehet, direkt történt így, lehet, nem éppen ez volt a leleplezés kitervelt módja. Végül a SEAT...

Összehasonlító teszt: Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line vs. Mazda3 G120 Revolution

Két kompakt azonos teljesítménnyel. Csupán az a kérdés, hogy az 1,0 literes turbós, vagy a 2,0...

Szerdától jelentősen olcsóbb lesz a benzin, nem úgy a gázolaj

Csökken a gázolaj és a benzin közötti árkülönbség, utóbbi ugyanis jelentős ármérséklést kap a...

Kia cee'd 1.0 T-GDI GT Line teszt

Igazából nem sportos, háromhengeres és két kipufogóval kábít, de nem is ez a baj. A cee'd amúgy...

Jó 40 éve áttervezte a Porsche a Lada 2103-ast, így jött létre a VAZ-Porsche 2103

A '70-es években a Porsche átdolgozta a dupla kereklámpás 1500-as Ladát az akkor menő biztonsági...

Téligumiteszt 2015: rekordszámú abroncsot mértünk össze

Az Autónavigátor és a nonstopgumi téligumitesztje a legújabb csodaabroncsokat is próbára tette...

Használtteszt: BMW 550i Touring Steptronic, 2007

Ezüst kombi, kis keréken, előzékeny sofőrrel. Aztán, ha meg úgy kell, akkor a 367 lovas V8-assal...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

Kövess minket a Facebookon is!

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Összehasonlító teszt: Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line vs. Mazda3 G120 Revolution

Összevetés: 1,0 liter turbó, vagy 2,0 liter szívó?

Két kompakt azonos teljesítménnyel. Csupán az a kérdés, hogy az 1,0 literes turbós, vagy a 2,0 literes szívó bizonyul-e jobbnak? Utánajártunk!


BMW 730d xDrive teszt

Csak könnyedén! BMW 730d teszt Videó

Veszített súlyából a BMW 7-es sorozata a tavaly megjelent hatodik generációval. Már alapdízelével is kellően potens.


Kia cee'd 1.0 T-GDI GT Line teszt

Maradnék inkább a réginél - Kia cee'd GT Line teszt

Igazából nem sportos, háromhengeres és két kipufogóval kábít, de nem is ez a baj. A cee'd amúgy jó, de ez a verzió az ára miatt elvérzik.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz CLS 220 BlueTEC teszt

A dizájnerek kedvence - Mercedes CLS teszt

Elődjét a cég fődizájnere stílusikonnak tekinti, ehhez képest ma "olcsó" alapváltozatban is kapható. Így felszerelve viszont már 23 millió.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Ilyen nincs, és mégis van! Mercedes-Benz V-osztály teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal járt nálunk a Mercedes-Benz V-osztály.


Mercedes-Benz C 220 BlueTEC teszt

Drágán védd az életed! Mercedes C-osztály teszt Videó

Azt nem mondanám, hogy jobb a riválisainál, de az azért elég durva, mi mindent tud az új Mercedes C-osztály. Persze az ára sem hétköznapi.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Csaknem 150 autóst károsított meg egy bajai ügyintéző

Hatalmas sikkasztás vagyonszerzési illetékkel

15 órája – Sztori

Átvette a pénzt, felvette a munkadíjat, ám az államnak nem fizetett az a bajai ügyintéző, aki autók átíratását vállalta. Most viszont fizethet.


Itthon a Renault Talisman - meg merték mutatni az alapváltozatot is

Új lehetőség cégautósoknak: Renault Talisman 7,5 milliótól

Tegnap – Újdonság

A fotókon láthatónál is ütősebb forma, alapáron takarékos dízelmotor, korrekt ellátmány, mégis átlagár: ütős a Renault Talisman.


30 éve a Porsche 959-es Dakar-ralit és Le Mans-i 24 órás versenyt is nyert

Egy korszak végén a testét adta másokért: a Porsche 959

2 napja – Sztori

A 959 volt az első összkerekes utcai Porsche, egyben kora leggyorsabb szériaautója. Már évek óta ritka egzotikumnak számít, most 30 éves.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY 290 GD STEYR PUCH

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁL...

Ár: 3.200.000 Ft

Évjárat: 1996 / 12

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY

Ár: 4.000.000 Ft

Évjárat: 2014

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY G 300 D (GD)

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁL...

Ár: 3.950.000 Ft

Évjárat: 1991 / 7

Kivitel: terepjáró

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!