0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Négykerék-hajtásának 105. születésnapját ünnepli a Mercedes

105 éve kínál összkerék-hajtást a Mercedes

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Először 1907-ben kínáltak mind a négy sarkában hajtott kerékkel felszerelt autót.

Az első összkerekes 1907-ből, a DMG Dernburg-Wagen

Az első összkerekes 1907-ből, a DMG Dernburg-Wagen

Bár hagyományosan az Audit szoktuk egy lapon emlegetni az összkerék-hajtással, ősi német riválisa, a Mercedes már jóval korábban, 1907-ben kínált kiváló tapadást és kapaszkodást biztosító, mind a négy sarkában hajtott kerékkel felszerelt autót. A Daimler-Motoren Gesellschaft által piacra dobott Dernburg-Wagen a Daimler első négykerék-hajtású kocsija volt, ami annak tükrében, hogy korában még nem sok aszfaltos út várt az autósokra, igazán világmegváltó modell lehetett a sáros, kátyús utakon közlekedő sofőrök számára. Terepképességeit 32 cm-es hasmagassággal is erősítette, kerekei nem csak mindannyian hajtottak, de kormányzottak is voltak, forgatásukat pedig 35 lóerő teljesítményű, 6,8 literes négyhengeres motor biztosította. Nevét a német gyarmatokat akkoriban irányító Bernhard Dernburgról kapta, aki megjelenése után számtalan kilométert tett meg vele Afrika úttalan szavannáin.

Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára

Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára

Az évek során a Mercedes aztán rengeteget finomította az összkerék-hajtás rendszerét, és olyan legendás modellek születtek felhasználásával, mint a strapabíró Unimog teherautók, vagy épp a G-osztályos terepjáró. Az 1972-ben piacra dobott, "komoly terepképességekkel felvértezett, robusztus haszongépjármű", vagyis a G Merci felhasználási területe utólag sokat finomodott, előtérbe került a luxus és az elegancia, de esetében soha nem mondtak le a keményen terhelhető 4WD rendszer alkalmazásáról. Egyik legújabb megnyilvánulási formája az észvesztő teljesítménnyel bíró G65 AMG, melyben az olajsejkek szíve csücskének számító 6 literes biturbó V12-es dohog 612 lóerős teljesítménnyel és 1000 Nm-es nyomatékkal. Ha ezt Dernburg úr megélhette volna...

Bár a jelvény Mitsubishi, a haszonjárműveket gyártó FUSO 85%-ban a Daimler konszern tulajdona

Bár a jelvény Mitsubishi, a haszonjárműveket gyártó FUSO 85%-ban a Daimler konszern tulajdona

Ez is érdekes lehet:
 

Megmutatták végre a Maybach hatméteres óriás kupéját

Ilyen csodákra is el lehetne költeni egy rakás pénzt, ha a Maybach valóban piacra dobná ezt a...

Piaci körkép: automataváltós családi autók 1,79 millió forint alatt

A családi autó leginkább kényelmes kell legyen, annak pedig sokak számára alapfeltétele az automata...

Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen...

9-es sorozat lehet a Mercedes-Maybach vetélytársa

Nem logikus, mégis elképzelhető, hogy valóban egy újabb, méghozzá a 9-es sorozattal bővül a BMW...

600 lóerőre húzták fel a Golfot, nagyágyúkat gyepál a versenyen

Mondhatjuk olcsó versenyautónak, de ez annál sokkal több. Ezt hívják sleepernek, amikor a hétköznapi...

Szerdától a benzinért és a dízelért is többet fizetünk

Még tovább emeli az üzemanyagárakat a MOL. Szerdán a múlt héten látottaknál jelentősebben drágul...

Lexus RX 400h 2006 – használtteszt

11,5 éves az első hibrid SUV, mi pedig egy éppen tíz esztendős példányt kaparintottunk meg, hogy...

BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió...

Együtt próbáltuk a hazai vevőknek érdekes Toyota Priusokat

Látványosan elkezdte lefelé tolni a Toyota Prius III árait a IV-es érkezése, de még így is bőséggel...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

FB_share
Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Volkswagen Golf 1.4 TGI Bluemotion Comfortline DSG teszt

Egy Golf, ami a dízelnél is takarékosabb

Nem TDI, TGI az aktuálisan nálunk járt Golf, nem dízel, hanem CNG/benzines üzemű tehát. És igen, olcsóbb vele autózni, mint a dízellel.


BMW 440i Cabrio M Sport xDrive teszt

Betonhattyú - BMW 440i Cabrio

Ennél följebb már csak az M4 van, bepróbáltuk, milyen a második legerősebb benzines 4-es kabrió BMW. Nem annyira patyolat, mint amilyennek mutatja magát. Lehet ez jobb is, kevesebbért!


Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz E 220 d teszt

Alapdízel, mégsem a zöldséges autója - Mercedes E 220 d teszt Videó

Minden eddiginél fiatalosabb és nagyobb a legújabb, W213 gyári kóddal érkezett Mercedes E-osztály. Legkisebb dízelével is nagyon sokat tud már.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Ilyen nincs, és mégis van! Mercedes-Benz V-osztály teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal járt nálunk a Mercedes-Benz V-osztály.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

Nissan GT-R menetpróba a Slovakiaringen

Találkoztam Godzillával

4 órája – Újdonság

Megkóstoltattuk vele a szomszédok népszerű aszfaltját, egykedvűen zabálta fel a kanyarjait. Villámgyors, ordító hegyomlás a Nissan GT-R, a kormánya mögött viszont nagyon szelíd jószág.


Teszteli önvezető versenyautóját a Roborace

Biztosan erre kell tartania az autósportnak? Videó

15 órája – Sztori

Egy versenyautó pilóta nélkül? Értelmetlen! Idén mégis Formula-E betétfutam lesz a Roborace, a DevBot pedig az első önvezető versenyautók egyike.


Kétkerekűt is gyárt a Rimac, autójához hasonló stílusban

Horvát versenybicikli, más értelemben, a Rimactól Videó

17 órája – Sztori

Nem biztos, hogy jogosítvány nélkül kerekezhet vele bárki, de azért kerékpár a Rimac nem mindennapi e-bike-ja is, a Greyp.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY

Ár: 2.175.000 Ft

Évjárat: 1990 / 11

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY 290 GDT (Automata)

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁL...

Ár: 4.500.000 Ft

Évjárat: 1998 / 11

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY 290 GD

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁL...

Ár: 3.200.000 Ft

Évjárat: 1996 / 1

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!