0 új cikk érkezett
0 új hozzászólás

Négykerék-hajtásának 105. születésnapját ünnepli a Mercedes

105 éve kínál összkerék-hajtást a Mercedes

·

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Először 1907-ben kínáltak mind a négy sarkában hajtott kerékkel felszerelt autót.

Az első összkerekes 1907-ből, a DMG Dernburg-Wagen

Az első összkerekes 1907-ből, a DMG Dernburg-Wagen

Bár hagyományosan az Audit szoktuk egy lapon emlegetni az összkerék-hajtással, ősi német riválisa, a Mercedes már jóval korábban, 1907-ben kínált kiváló tapadást és kapaszkodást biztosító, mind a négy sarkában hajtott kerékkel felszerelt autót. A Daimler-Motoren Gesellschaft által piacra dobott Dernburg-Wagen a Daimler első négykerék-hajtású kocsija volt, ami annak tükrében, hogy korában még nem sok aszfaltos út várt az autósokra, igazán világmegváltó modell lehetett a sáros, kátyús utakon közlekedő sofőrök számára. Terepképességeit 32 cm-es hasmagassággal is erősítette, kerekei nem csak mindannyian hajtottak, de kormányzottak is voltak, forgatásukat pedig 35 lóerő teljesítményű, 6,8 literes négyhengeres motor biztosította. Nevét a német gyarmatokat akkoriban irányító Bernhard Dernburgról kapta, aki megjelenése után számtalan kilométert tett meg vele Afrika úttalan szavannáin.

Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára

Az összkerék-hajtás továbbra is nélkülözhetetlen kiegészítő a nem épített utakon közlekedők számára

Az évek során a Mercedes aztán rengeteget finomította az összkerék-hajtás rendszerét, és olyan legendás modellek születtek felhasználásával, mint a strapabíró Unimog teherautók, vagy épp a G-osztályos terepjáró. Az 1972-ben piacra dobott, "komoly terepképességekkel felvértezett, robusztus haszongépjármű", vagyis a G Merci felhasználási területe utólag sokat finomodott, előtérbe került a luxus és az elegancia, de esetében soha nem mondtak le a keményen terhelhető 4WD rendszer alkalmazásáról. Egyik legújabb megnyilvánulási formája az észvesztő teljesítménnyel bíró G65 AMG, melyben az olajsejkek szíve csücskének számító 6 literes biturbó V12-es dohog 612 lóerős teljesítménnyel és 1000 Nm-es nyomatékkal. Ha ezt Dernburg úr megélhette volna...

Bár a jelvény Mitsubishi, a haszonjárműveket gyártó FUSO 85%-ban a Daimler konszern tulajdona

Bár a jelvény Mitsubishi, a haszonjárműveket gyártó FUSO 85%-ban a Daimler konszern tulajdona

Ez is érdekes lehet:
 

Túl rizikósnak tűnik a használtautó-vásárlás? Segítünk, hogy ne legyen az!

A használt autó nem csak olcsóbb, jelentősen rizikósabb is, mint az új. Vásárláskor ezért nem...

Most már tényleg szinte mindent tudunk az új Alfa Romeo Giulia kínálatáról

Nyáron már hazánkban is piacon lesz a rég várt Alfa Romeo Giulia. Szinte minden adatát közzétette...

A kiszámíthatóságáról híres Uber ezúttal meglepetést okozott

Toyota egyterű helyett Bugatti Veyronnal érkezett az uberes sofőr. Bár az autó részint sárga...

Szerdától még többe kerül a benzin és a gázolaj is

Míg múlt héten egységesen emelkedtek az üzemanyagárak, most szerdán a benziné a jelentősebb ártöbblet...

SEAT Ibiza 1.4 16V Reference Cool, 2004 - használtteszt

Még 100 ezer kilométert sem futott, pedig már csaknem 12 éves? Egy kisautónál igaz is lehet...

Az is sokba kerülhet, ha nem lesz dugódíj Budapesten

Állítólag további néhány évig tolódhat a fővárosi dugódíj bevezetése, annak ugyanis túl nagy...

Tűzpróba: Fire Stryker impulzus-oltó

Hivatalos nevén tűzoltófáklya a Fire Stryker impulzus-oltó. Biztonságos körülmények között, de...

Oroszországból kötötték el az egyetlen Lada XRAY-t

Kicsit groteszk, de a hírek szerint a gyárból lopták el a Lada egyetlen példányban létező XRAY...

Spekulációs képen a következő generációs Dacia Duster

Gyári képen még nem, olasz dizájnerek elképzelése szerint azonban már látható a Dacia Duster...
 
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
Hirdetés

A cikk galériája

Küldés e-mailben

Tetszett a cikk?

Iratkozzon fel hírfigyelőnkre! 
(Mi ez?)Ne maradjon le a legfrissebb autós hírekről, bemutatókról, tesztekről, benzinár-változásokról! Írja ide e-mail címét, és a fontos hírekről értesítjük.

(E hírfigyelőről bármikor leiratkozhat a küldött levél alján lévő linkkel. Az adatvédelmi elveket maximálisan tiszteljük, a címet nem adjuk ki harmadik félnek.)
Jogi nyilatkozat* Hozzájárulok ahhoz, hogy a Használtautó Kft. részemre közvetlen megkeresés módszerével a saját, illetve harmadik személyek áruira és szolgáltatásaira vonatkozó reklámot közöljön (pl. promóciós célú elektronikus levelet, hírlevelet, vagy reklámot tartalmazó elektronikus levelet küldjön) és a fentiekben ebből a célból megadott adataimat kezelje és felhasználja.
A Használtautó Kft. a megadott személyes adatokat bizalmasan kezeli és harmadik fél számára nem adja át. A reklám közléséhez, illetve a személyes adatok kezeléséhez megadott hozzájárulás visszavonásig érvényes.
A hozzájárulás bármikor korlátozás és indokolás nélkül, ingyenesen visszavonható.
Feliratkozom

Új hozzászólás írása

Hozzászólás *
 (BBCode formázások engedélyezettek) A következő BBCode formázások engedélyezettek:
[url=http://www.pelda.hu] Link neve[/url]
[b]félkövér[/b]
[i]dőlt[/i]
[u]aláhúzott[/u]
egyéb más BBCode és HTML kód használata nem megengedett.

F
D
A
URL

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Friss tesztek

Lexus IS 200t F Sport Top teszt

Bűnbe visz! Lexus IS 200t teszt

Legtöbb vevőjének hibridet ad el a Lexus. Nekik nem feltétlenül lesz jó a 200t turbómotorja. Aki viszont bármi másból ül át, az imádni fogja.


Porsche 718 Boxster S menetpróba

Mennyire Porsche a Boxster új négyhengerese?

A Porsche középmotoros, turbós négyhengeressel felvértezett 718-asát próbáltuk, abból is az erősebb, 350 lóerős Boxster S-t hajtottuk.


Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.

Még több teszt
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1iZW56

Hirdetés

MERCEDES-BENZ tesztek

Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Tömör gyönyör - Mercedes-Benz C 250 Coupé teszt

Új generációjába lépett a Mercedes-Benz C-osztály kupé változata is. Igazi hódító köntösben, 211 lóerős turbós benzinesével vallattuk.


Mercedes-Benz ML 350 BlueTEC teszt

Drága búcsú - Mercedes ML 350 BlueTEC teszt

Olyan Mercedes ML járt nálunk, amiben szinte minden volt, akár a búcsúban. Csak az extrák ára 11,5 millió forintot tett ki.


Mercedes-Benz CLS 220 BlueTEC teszt

A dizájnerek kedvence - Mercedes CLS teszt

Elődjét a cég fődizájnere stílusikonnak tekinti, ehhez képest ma "olcsó" alapváltozatban is kapható. Így felszerelve viszont már 23 millió.


Mercedes-Benz B 200 Automata teszt

Hogy ez mennyivel jobb autó lett! Mercedes-Benz B 200 teszt

Csak egy frissítést kapott a három évvel ezelőtt megjelent Mercedes B-osztály, ám nagyon sokat fejlődött. Egy baja van csak: nem a mi autónk.


Mercedes-Benz V 250 BlueTEC teszt

Ilyen nincs, és mégis van! Mercedes-Benz V-osztály teszt

Legerősebb, 250 BlueTEC jelölésű motorjával és a bevezetéskori gazdag Edition 1 ellátmánnyal járt nálunk a Mercedes-Benz V-osztály.


Még több MERCEDES-BENZ teszt

Címlapon


Friss cikkek

SSGTI Trackday - Kakucs Ring

Így csapatnak a suzukisok - Kakucson jártunk

17 órája – Sztori

Előkerültek a slick gumik, ordítottak a GTI motorok, az aszfaltot karcolták a 15-ös kerekek. Ilyen pályanap csakis Magyarországon létezhet.


SsangYong XLV menetpróba

TomTom, nemtom – itt a hosszú Tivoli

2 napja – Újdonság

Madridban mutatkozott be a SsangYong Tivoli hosszú változata, az XLV. 1.6 dízel és benzines motorokkal is próbáltuk a koreai crossovert.


Sokan sokféleképpen értelmezik a Tesla önvezető üzemmódját. Pedig van még mit javítani rajta

Mire jó egy Tesla, és mely autók szoftverei a legproblémásabbak?

2 napja – Sztori

Legoptimistább becsléseikben is 2020-at jelölik meg a témában legelőrébb járó autógyártók az önvezető autó piacra dobásának. Nem véletlenül. Mégis vannak, akik ezt mintha nem hinnék el.


Kapcsolódó tartalom


Használtautó.hu

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY 300 GD STEYER-DAMLER-PUCH 300 GDN

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁL...

Ár: 2.500.000 Ft

Évjárat: 1989 / 12

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY

Ár: 2.299.000 Ft

Évjárat: 1990 / 11

Kivitel: Terepjáró

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁLY 300 GD

MERCEDES-BENZ G-OSZTÁL...

Ár: 4.990.000 Ft

Évjárat: 1988

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Kövess minket a Facebookon is!