Kína számára nem csupán egyedi modellt, külön almárkát is hoz a Kia, a Horki - kevéssé meglepő módon - egy szedánnal debütált Sanghajban
Szemből Jaguar-, hátulról Infiniti-vonásokat mutat a Horki első, gyártásba talán soha nem kerülő koncepciómodellje
Szombaton sajtónapjával, vasárnap a nagyközönség számára is megnyílt a Sanghaji Autószalon. Kína számára a legtöbb autómárka szedánokat mutat, ha másként nem, legalább koncepcióként. Sorra jönnek a hírek a leginkább belpiacos négyajtósokról, így nem meglepő, hogy a Kia is vitt egyet. Az viszont már említésre méltó, hogy a koreai márka nem csupán egy új négyajtóst, hanem önálló, kifejezetten a kínai vevők számára pozicionált és finomhangolt autómárkát is bemutatott, a Horkit, melynek modelljeit a Dongfeng Yueda Kia kínai alvállalat fogja gyártani.
Első modelljük, illetve annak előfutára, a DYK (Dongfeng Yueda Kia) egy
Cerato/Forte alapú, már-már jaguaros hűtőmaszkot villantó szedán, de azt leszögezik, hogy annak vonásai egyáltalán nem biztos, hogy vissza fognak köszönni a Horki később bejelentendő modellpalettájának bármelyik tagján.
Olyan, amilyen a legtöbb mai, Kína számára rajzolt modell:
négyajtós és dinamikus hatású
A Horki márkanévből a Kia sajtóközleménye szerint a Hor Kínát, míg a "Ki" tag a vezetést jelöli, együtt pedig a két tag az autózás harmóniájára utal. Az új márka legkorábban 2015 második felében jelenhet majd meg a kínai piacon, a modellpaletta pedig alternatív hajtású, legnagyobb valószínűséggel hibrid, talán kizárólag elektromos hajtású verziót is ígér.