Már nem elég olcsó a Kia, ezért almárkát kreál Kína számára

Nekünk nem, de Kínának fontos lehet a Horki, a Kia legújabb márkája

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kínára szabott szedánt mutatni a Sanghaji Autószalonon szinte kötelező mutatvány, a Kia azonban nem csupán utóbbit teljesíti, hanem egy új, kifejezetten a kínai piacnak szánt autómárkát is bevezet.

Szombaton sajtónapjával, vasárnap a nagyközönség számára is megnyílt a Sanghaji Autószalon. Kína számára a legtöbb autómárka szedánokat mutat, ha másként nem, legalább koncepcióként. Sorra jönnek a hírek a leginkább belpiacos négyajtósokról, így nem meglepő, hogy a Kia is vitt egyet. Az viszont már említésre méltó, hogy a koreai márka nem csupán egy új négyajtóst, hanem önálló, kifejezetten a kínai vevők számára pozicionált és finomhangolt autómárkát is bemutatott, a Horkit, melynek modelljeit a Dongfeng Yueda Kia kínai alvállalat fogja gyártani.
Hirdetés

Első modelljük, illetve annak előfutára, a DYK (Dongfeng Yueda Kia) egy Cerato/Forte alapú, már-már jaguaros hűtőmaszkot villantó szedán, de azt leszögezik, hogy annak vonásai egyáltalán nem biztos, hogy vissza fognak köszönni a Horki később bejelentendő modellpalettájának bármelyik tagján. A Horki márkanévből a Kia sajtóközleménye szerint a Hor Kínát, míg a "Ki" tag a vezetést jelöli, együtt pedig a két tag az autózás harmóniájára utal. Az új márka legkorábban 2015 második felében jelenhet majd meg a kínai piacon, a modellpaletta pedig alternatív hajtású, legnagyobb valószínűséggel hibrid, talán kizárólag elektromos hajtású verziót is ígér.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?