Ötéves vadonatúj Lexus LFA-t valaki?

Nem fogyott el az összes Lexus LFA, még mindig van belőle Amerikában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Emlékszünk a Lexus 2010-es szupersportautójára? Mi még javában hüledeztünk és tátott szájjal néztük, mikor a gyártását már be is fejezték, de mégsem kelt el mind.


Ugye mindenki jól emlékszik a Lexus utóbbi időkből való legnagyobb dobására, az LFA sportkocsira? A 2000-es évek eleje óta reszelgetett projektből 2009-re készült el a végleges modell a 2010-es modellévre, és már akkor nagyon szigorúan álltak hozzá a japánok. 500 darab, nem több, ennyi készül majd belőle, két évvel később be is fejezték a gyártást. Az 500 példányba belesűrítettek egy 50 darabos Nürburgring különkiadást, de az LFA már önmagában is valódi szupersportautó, és még mindig van belőle olyan, amit sosem helyeztek forgalomba.
Hirdetés

Felfoghatatlan, de az 560 lóerős, Yamaha által hangolt V10-es szívómotorral szerelt Lexusból 12 példányt a mai napig őriznek szerte Amerikában a kereskedők. Pontos sorsuk nem ismert, de egy felmérést követően kiderült, hogy az import és forgalomba helyezett autók száma nem egyezik. Tavaly 6 vadonatúj LFA-t helyeztek forgalomba, idén további egyet, tehát valaki még a közel utódnak számító LC érkezése után is inkább erre vágyik. Az LFA rendelhetőségét egy időben leállították, mivel túl nagy volt rá a kereslet és féltek, hogy nem lesz elég, úgy tűnik, ez a visszájára fordult. Az LC-vel most teljesen más a helyzet, nincs gyártási limit és az eddig érkezett megrendelés is sokszorosa annak, mint amivel évente terveztek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 15:51
    Permalink

    annyira szuperjólsikerült,szuperjólnézki, hogy még mindig van abból a pár száz db-ból :D:D igazi sikertörténet, maradjanak a corollánál, mindenki jobban jár.

  • 2017.10.27. at 15:51
    Permalink

    Látványos autó de nem egy Aventador szintje hatásvadászatban. Presztízsben pedig végképp. Árban pedig teljesen elszállt. Nem lep meg hogy maradt pár raktáron.

    Az LC egyáltalán nem közeli utód, az LFA egy szupersportkocsi (kis jóindulattal az Aventador, gyakorlatban inkább egy SLS alternatívának), míg az LC egy luxus GT (lásd S kupé, 6er BMW) szerintem fog vevőket elcsalogatni a GTR vevőktől is, bár az kicsit tűz és jég (az igazság kedvért vezetni mondjuk se GTR-t se LC vezettem még csak üléspróbát vettem, az LC belseje pedig jóféle).

Vélemény, hozzászólás?