Mely autók motorja a legmegbízhatóbb?

Német etalonok kullognak a motorhibás toplistán

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A legmegbízhatóbb és a legmegbízhatatlanabb motorokról közölt toplistát a brit Warranty Direct biztosító. A Honda-tulajokat látják legritkábban a szerelők.


Az autók motorjainak megbízhatósági indexét mutató listát közel 50 ezer hibabejelentés alapján állította fel a brit Warranty Direct biztosító. A legtöbb hibával a már becsődölt MG Rover tulajdonosai mérgelődtek a szervizekben, míg a túlvégen a Honda büszkélkedhet a felmérés szerinti legjobb motoroknak köszönhetően.
Hirdetés

Top10 legkevésbé megbízható motor
Helyezés Márka Hibaszázalék Hibaarány
1. MG Rover 7,88 1:13
2. Audi 3,71 1:27
3. Mini 2,51 1:40
4. Saab 2,49 1:40
5. Vauxhall 2,46 1:41
6. Peugeot 2,26 1:44
7. BMW 2,20 1:45
8. Renault 2,13 1:46
9. Volkswagen 1,91 1:52
10. Mitsubishi 1,70 1:59

A Rover a minden tizenharmadik autójával volt gond adattal messze a legrosszabb (volt), de az Audi és a BMW-féle Mini is szégyenkezhet az alulról második és harmadik hely okán. Sőt, a BMW és a Volkswagen is ott sunnyog a legkevésbé megbízható motorokat gyártók élmezőnyében...
Top10 leginkább megbízható motor
Helyezés Márka Hibaszázalék Hibaarány
1. Honda 0,29 1:344
2. Toyota 0,58 1:171
3. Mercedes 0,84 1:119
4. Volvo 0,90 1:111
5. Jaguar 0,98 1:103
6. Lexus 0,99 1:101
7. Fiat 1,17 1:85
8. Ford 1,25 1:80
9. Nissan 1,32 1:76
10. Land Rover 1,38 1:72

Míg az előző felsorolásban a Mitsubishi-motorok hibaaránya csalódásszámba ment, a legjobbak között már nem annyira meglepő a japánok fölénye. Élen a Honda (a tanulmány alapján kétszer megbízhatóbban a megbízhatóságáról híres Toyotánál). A németek becsületét a Mercedes és a Ford mentegeti, ugyanakkor a Fiat szereplése/fejlődése sokak számára valószínűleg hihetetlen.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    Szerintem sem mindegy, hogy hogyan üzemeltetünk egy autót. Van olyan ember, aki csak 2-3 évente viszi kötelező szervizre, közben meg kihajtja a belét. Az ilyen autó – legyen akár milyen prémium – eléggé rontja a statisztikát.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    haddam: “másrészt ha vesz vki autót akkor vmi normálisabb autót vesz aki generációk óta autót gyárt nem pedig vmi japán csodabogarat.”

    s3000: “A Japánok mellesleg több generáció óta gyártanak autókat, így még magadnak is ellent mondtál.”

    haddam: “hol mondok magamnak ellent?”

    Ennél szájbarágósabban nem lehet elmagyarázni, ha így sem érted, akkor tanulj meg olvasni.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    Ez a felmérés egy dologra jó… Akik eddig köpködték az europai autógyártást azok most kaptak ürügyet is rá.

    Köszönjük autonavigator a nagy büdös semmit.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    “Természetesen ezeket is szét lehet hajtani” – írtad. No, ebben van az igazság. Bármilyen autó az, ha “nem normális” a vezetője szétesik alatta.. Én ismerek olyan Honda Accord tulajokat, ahol az egyiknek sikerült kihajtani a “belét”, a másikban pedig már kb. 350 000 km van és még semmi baja nem volt **a motornak**. Igaz ez a BMW, Mercire is egyébként.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    Vicces? Nem poénkodtam pedig. Az, hogy kiemeltem kettőt ami statisztikák szerint is meg vásárlók szerint is megéri a pénzét japánok közül, hol mondok magamnak ellent? És ha már személyeskedésről van szó, neked meg ki kellene mozdulni a világba és nem az internet előtt ülnöd. szelavi

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    Több mint vicces amit írsz. A Japánok mellesleg több generáció óta gyártanak autókat, így még magadnak is ellent mondtál.
    A megbízhatósági – ill. bármilyen más – statisztika meg nem arról szól, hogy 1 embernek milyen tapasztalata van, hanem arról, olyan sok ember tapasztalata van összegyűjtve amiből már kellően kis hibával lehet következtetni a teljes állomány jellemzőire. Ezt kellene egyszer felfognod és máris sokkal érthetőbbé fog válni a világ számodra. 🙂

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    A Honda motorgyártásban mindig is az élen volt, minőségben, technikában és darabszámban is. A megbízhatóságot annak köszönhetik, hogy ritkán ill keveset változtatnak a konstrukción, pl a civicecnél 88-tól 2005ig a kostrukció alig változott, csak finomízások voltak. Az új 1.8ast nem ismerem, de sztem az is SOHC blokk(egyvezértengelyes). Az Accordokban is ilyen blokkok voltak. Nekem is volt(van) Civicem, 200+e km.rel semmi baja a motornak, nem eszi az olajat, és fulltiszta belül(mondjuk LPG-s volt). A családban nemrég vettünk egy 16 éves Civicet, 1.5ös. mint a doxa úgy jár a motorja, és a fogyasztása is gyári, 183e bevallott km-rel. Ennek viszont full fekete volt belül a motorja, de ez sem eszi az olajat, legalábbis 2e km alatt nem tűnt fel. A Hondánál sosem voltak gyári konstrukciós motorhibák, mint pl a Toyotánál a vvti olajfogyasztás.
    Természetesen ezeket is szét lehet hajtani, és lehet találni hibás darabokat, ez egyértelmű. De ez minden típusnál így van.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    hát igen az újabbak már tuti, rengeteget kell költeni rájuk :/ és hiába kedvenc márka nálam, de látom menyi a nyüg egy használt bömössel és jó szót találtál rá átok, vagy ahogy anyám szokta mondani: cifra nyomorúság 😀 a régebbiekkel nem voltak gondok, nem nagyon vettem észre, h rohangáltak volna szervizbe vele ( egészen 2003-as évjáratig amikor is bejöttek az x5-ös modellek és ahonnan elkezdődtek az elektronikai problémák) a miénkkel sem volt baj, ha kellett bele alkatrész az is megfizethető volt pl. vízcső is amikor megrepedt az után gyártott 8-9000 ft a bontott is a körüli volt, a gyári meg 11000 ft, akkor egyértelmű volt, h szinte egy áron fut az összes alkatrésze, nem csak a vízcső, de rengeteg alkatrésze is ahogy katalógusban néztük, de sztem azért nevezték “családbarátnak” az e46-osokat, mert tényleg halandó embernek lett kitalálva tágas (én majdnem 180 cm vagyok elől hátul elfértem benne) és megbízható mai napig járkálnak ilyen kocsik, és mai napig megnézik őket. és érdekes 12 év alatt nem kezdett el rohadni sehol sem!! szóval én azt a típust visszasírom, de tuti, hogy ha odakerül a sor, h autót vegyek nagyon megfogom gondolni, h egyáltalán új generációs BMW-t vegyek, mert szó szerint megfizethetetlen a gyári alkatrész az után gyártott meg a bontott annyit ér mint egy kalap… és vigyázni kell vele :/ de Audi, VW is kizárva mert ott is átlagon felül van már a hibaszázalékuk.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    igen, kinek a pap kinek a paplan 😀 viszont japánok között a Toyota és a Nissan ami megéri a pénzét. Régebben én is Honda párti voltam, míg meg nem jelentek a futurisztikus kinézetű civicek azóta a márka meghalt és ezt a bp.-i szervizesek is aláírják, hogy jóval nehezebb szerelni macerásabb szerkezetűek, viszont a régebbi Civicek még a gömbölyű hátú ill a nindzsa orrú még megbízható volt, csak sajnos nagyon sok tönkre lett téve (mint már említettem, kilyukad a blokk stb) mondjuk lehet így kellett volna kezdenem az előző kommentem, hogy az újabbak már nem annyira jók, deee manapság azt is kell mondani, hogy melyik autó MÉG megbízható? melyikre kell kevesebbet költeni? a Fordot én is szeretem, kipróbálnék szívesen egy ST-t vagy egy RS Focust, vhogy elbírná a valagam

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    Az SX4 valójában olasz formatervezés. Csak olaszországban nem SX4 néven megy hanem sedici néven több mint valószínű japán benzinmotorral és multijet dízellel. Itthon meg az SX4 szintén japán benzinmotorral és francia és olasz dízellel kapható. 1.6DDIS =1.6HDI 2.0DDIS= 2.0multijet

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    A japánok miért is csodabogarak? Semmivel nem rosszabbak, mint a német, amerikai stb. gyártók autói. A globalizációról már nem is beszélve, ahol szinte már alig akad önállóan gyártó autógyár.
    Nemrég olyan statisztikát olvastam valahol, ahol a BMW elől volt, máskor a Toyota, Mazda (itt nem is szerepel), Honda van az élen.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    nem a kezdőbetű csak maga az, h milyen tudás áll mögötte. van tapasztalatom Volvoban, Merciben, BMW-nem is. A volvo már régóta megbízható motorokkal gyárt autókat a merci is, BMW is, tény, h szervizigényesebb de akkor is jóval megbízhatóbb, mint a Honda… rengeteg olyan Hondát csináltunk aminek kilyukadt a blokkja, akár civic, jazz, accord egyre megy, gondolom akkor is megbízhatóbb, h túl pörgeti valaki és hopp kilyukad 180-190 km/h-nál vagy 6000 rpm-nél a blokk. másrészt ha vesz vki autót akkor vmi normálisabb autót vesz aki generációk óta autót gyárt nem pedig vmi japán csodabogarat.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    IROB-nak van igaza. Ha a németek csinálják a felmérést, tuti hogy az elsö 10-ben 9 német márka van.

    A BMW pedig tényleg kacat. Én mondjuk a Mercit is a megbízhatatlanok közé sorolnám. Csak az ismerösi körömben van 2 Merci (1 Vito meg egy E-osztály), aminek a motorvezérlése felmondta a szolgálatot. Félmillió alatt nem javítják.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    [i]“na persze! nekem ne magyarázza meg senki, h egy olyan autó ami arra lett kitalálva, h hülye gyerek pörgesse megbízhatóbb, mint egy Volvo vagy egy Mercedes vagy akár a Jaguar!!!!”[/i]

    Miért mi befolyásolja a megbízhatóságot jobban, hogy milyen betűvel kezdődik a gyártó neve? 🙂

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    A végfelhasználók túlnyomó többségét az érdekli leginkább, hogy a lehető legkevesebb fennakadással tudja használni a járgányát. Nem érdekli hogy hány alkatrész van benne, hogy milyen megoldásokat alkalmaznak benne és így tovább, hanem az számít hogy lesz-e vele nyűgje vagy sem.
    Ebből a szempontból megfelelő a statisztika és nagy átlagban azt hozza amit egyébként is szoktak tapasztalni az emberek.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    a 10 megbízhatatlanabb motorral viszont nagyjából egyet értek, bár a mini-t a BMW után írnám, mivel egy a motorgyártója. nekünk kezdetben volt egy e46-os 316i-k nagyon szerettem, szerettük 2000-res évjáratú volt. 12 év alatt annyi hiba volt vele, h 2x lemerült az aksi, venni kellett bele egy vízcsövet, no meg természetesen izzó cserék fékbetétek, meg asszem 1x féktárcsacsere kompletten meg a bal hátsó rugó, most van egy 530D-k E60-as több kint 1 éve, és ezalatt az idő alatt már fékcsere, automata váltó probléma, gázolajproblémák (mert nem mindegy milyet tankolsz bele), gumik, vízcsövek, meg számos apróság amit írhatnék reggelig… szal ahogy haladnak a korral úgy spórolják ki belőlük az anyagot tök mindegy, h egy kocsi 30 milla vagy 5-6 milla :/ szomorú igazság és minden “prémium” autóra is igaz.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    na persze! nekem ne magyarázza meg senki, h egy olyan autó ami arra lett kitalálva, h hülye gyerek pörgesse megbízhatóbb, mint egy Volvo vagy egy Mercedes vagy akár a Jaguar!!!! ez egy nagy f@szság sztem a helyes sorrend így lenne: Volvo, Mercedes, Jaguar, Land Rover, Lexus-Toyota, Ford, Nissan, Honda, Fiat. Ez az egész felmérés értelmetlen…

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    Elég érdekes egy lista ez, de leginkább nem jó semmire. Összehasonlítani egyes motorkat lehet, nem autótípusokat. Egy-egy márka autóiban sok motor található, és elég nagy ökörség egyként tekinteni egy ezres turbó benzinesre és egy háromezres dízelre csak azért mert azonos gyártó kocsijában vannak. Ráadásul sok kocsi vannak azonos motorok (pl. VW-Skoda-Seat-Audi vagy Peugeot – Citroen vagy Renault – Nissan). És akkor még nem is beszéltünk a kooperációban készülő kocsikról, pl. Suzukiban a dízelmotort a Fiat szállítja. És hova számoljuk pl. a Fiat Sedicit? Ami valójában egy Suzuki SX4. stb. stb. stb.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    Szerintem sem mond sokat ez a statisztika. Egy prémium dízel autóba kerül évente soktízezer km, amik nagy, komplex, sok-sok alkatrészből álló motorok. Ennél jó esélyjel megbízhatóbb lesz egy 4 hengeres kompakt autó, ami fele annyira komplex és modern, és amúgy is kevesebb alkatrészből áll, ráadásul valószínűleg jóval kevesebbet használják. Az, hogy minden apró motorral kapcsolatos hibát belevesznek, még tovább rontja a dolgot, mert akár filléres alkatrészek hibája is leronthatja egy márka értékelését, míg lehet, hogy más márkából kevesebb a meghibásodás, csak éppen az általában kikönyöklő hajtókar.

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    Akkor is, egy csoda Audi ne romoljon el! Aztán 13 millás áron mit kap a vásárló egy ronda műszerfalat, meg egy szar motort!

    A következő felmérést egy Német biztosító végzi, és mindenki megnyugodhat, az Audi lesz a legmegbízhatóbb autó!

  • 2017.10.30. at 08:14
    Permalink

    Ez elég érdekesre sikeredett. Tehát ugyanaz a motor egy lexusban nagyobb valószínűséggel hibásodik meg, mint egy toyotában. Renault nissan szintén ez a helyzet. Ha nissanban van az 1.5 dci abban nem romlik el, de a renultban igen. Nekem kicsit idiótának tűnik ez a felmérés. A cikkben egyébként nem derül ki, hogy mennyit futottak a motorok, milyen idősek, milyen használat mellett lett meghibásodás. Értelmetlen olyan motorokat vizsgálgatni, amiket különbőzőképpen használtak: az egyik lehet hogy általában 5-6000-es fordulat között dolgozott a legtöbbet, a másik meg csak 2-3000-es között. Az egyik lehet hogy még csak 78.000 ment, a másik meg 178.000. Lehet hogy egy 2-3 éveseket hasonlít 12-13 évesekkel. Hiányos ez a felmérés, nem is kicsit. Ennyi erővel a Warranty Direct hasonlítsa már össze az F1-es motorokat (kb 18-19.000 rpm) egy szívódízellel. Na, melyik bírja tovább?

Vélemény, hozzászólás?