Metroszexuálisokat céloz a VW villanyautója

NILS: egyszemélyes villanyautó a VW-től

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Volkswagen elképzelése szerint 2030 körül a NILS-hez hasonló együléses villanyautókkal fogunk szaladgálni a városban.

2030-ban ilyen kis buggy járgányokkal fogunk közlekedni a városokban: legalábbis pillanatnyilag így gondolkodik a VW a városi közlekedés két évtizeddel későbbi jövőjéről.
Előrejelzéseik alapján húsz év múlva rendkívül speciális igények kielégítésére szakosodnak majd az autógyárak, és a NILS tökéletesen kielégíti majd az egyik ilyen célcsoport, az egyedülálló, magukra és környezetükre sokat adó városlakók, azaz divatos szóval a metroszexuálisok igényeit.
A 3040 mm hosszú, 1390 mm széles és 1200 mm magas NILS 500 mm-rel rövidebb, 250 mm-rel keskenyebb és 280 mm-rel alacsonyabb, mint a jelenleg legkisebb VW, a háromajtós Up. Kompakt méretei ellenére a NILS megfelel az összes érvényben lévő biztonsági előírásnak. Formáját meghatározza az F1-stílusban kilógó sárvédők alá szerelt 17 colos alumínium felni, szárnyas ajtóival a legszűkebb helyen sem kunszt a könnyű be-, illetve kiszállás, a farrészébe pedig még csomagtér is jutott az akkumulátorok felett.

A NILS hátsó kerekeit 34 lóerős villanymotor hajtja, melyet “viszonylag olcsó” 5,3 kWh-s lítium-ion akkumulátorok táplálnak, maximális hatótávja pedig 64 km. 0-ról 100 km/h-ra 11 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig autópályára is alkalmas: 130 km/h. Az akkumulátor két óra alatt tölthető fel teljesen: kicsit azért még nyújthatnának a hatótávon, hogy legalább egy balatoni út ne tartson három órát a fehérvári “tankolást” is beleszámítva.
Az 500 kg-nál könnyebb NILS-be szükségtelen a szervokormány, és a VW állítja, hogy alacsony tömegének, kormányzásának és kettős keresztlengőkaros felfüggesztéseinek köszönhetően olyan vezetni, mint egy sportautót. Bár a cég állítja, hogy a NILS-t teljesen függetlenül fejlesztették a valamivel nagyobb, kétszemélyes Audi Urban Concepttől, azért nehéz elképzelni, hogy a cégcsoporton belül egyszerre két márka is ennyire hasonló jellegű járművel rukkoljon elő.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?