Miért szerénykedik az új ML Merci?

Nincs V8-as motor az ML-osztályhoz!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Erre sem mertünk volna gondolni, hogy a Mercedesnél kihagyják az új ML-osztály kínálatából a presztízsértékű V8-as motort. Pedig éppen ez történt!


Hogy ki és mit gondol az előzetesen kiszivárgott anyagokról, amely esetek az utóbbi években gombamód elszaporodtak, annak elemzésébe most nem mennénk bele, ellenben máris ki tudjuk egészíteni az új Mercedes-Benz ML-osztállyal kapcsolatos információkat. Felesleges hangsúlyozni, hogy eme váltás rendkívül fontos a sváboknak, hiszen a BMW X5, az Audi Q7 és az egyre több japán konkurens ellen pályán maradni nem gyerekjáték - hogy ebben mennyit hoz majd a konyhára a formaterv, még nem tudni, de a motorokkal gondban lehetnek Stuttgartban. A környezetvédelmi előírásoknak való megfelelés - leginkább a szén-dioxid kibocsátás értékének leszorítása - egyre inkább keresztbe tesz azoknak a nagy hengerűrtartalmú, nyolchengeres erőforrásoknak, amelyek igazán illenek ezekhez a nagy autókhoz. Persze, a vélhetően legnagyobb érdeklődésre számító változatok megvannak, dízel és benzines fronton is, ám ettől függetlenül furcsa és jelzésértékű, hogy a V8-assal hajtott ML 500-nak bealkonyult, viszont van helyette ML 250 - négyhengeres dízellel.

A még a Jeep Grand Cherokee platformját használó ML-osztály forgalmazása háromféle motorral veszi majd kezdetét, kivétel nélkül 4MATIC összkerékhajtással és hétfokozatú automata sebességváltóval. A belépő szint tehát az ML 250 Bluetec, a négyhengeres, dupla turbós, a C- és az E-osztályból ismerős dízellel. A 204 lóerő, valamint az 500 Nm forgatónyomaték mindenképpen elegendőnek tűnik a cirka kéttonnás SUV mozgatásához, csak ugye, a négy cilinder nem éppen presztízsértékű egy ilyen tekintélyes megjelenésű, drága kocsiban. Hogy szó ne érhesse a ház elejét, rendelhető lesz az ML 350 Bluetec is, amelyben már 3,0 literes, V6-os dízel ketyeg 258 lóerővel, és hab a tortán a szintén V6-os, de már 3,5 literes benzines, az ML 350 BlueEfficiency, amely 306 lóerő leadására képes. Úgy hírlik, a későbbiekben hibrid és AMG kivitel is terítékre kerül.

Mercedes-Benzről lévén szó, az opcionális kiegészítők listája szinte végtelen hosszúságú, az AIRMATIC légrugózástól kezdve az offroad csomagokon át a kényelmi és biztonsági tartozékok arzenáljáig bezárólag gyakorlatilag minden rendelkezésre áll.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?