Minden tizedik autós nyáron is téli gumit használ

Nyáron is veszélyes a nem megfelelő gumiabroncs, mégsem ad rá mindenki

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Minden tizedik magyar autós nyáron is téli gumit használ, mert túl drágának tartja lecserélni azt - derül ki a Goodyear felméréséből.

Gumiteszt-partnerünkkel a nonstopgumival mi eddig csak telente ellenőriztük rajtaütésszerűen, egy-egy bevásárlóközponti parkolóban, hogy az autósok vajon az évszaknak megfelelő abroncsokkal közlekednek-e, ám most a Goodyear nyáron vizsgálta a hazai autósok "gumiviselését". Az abroncsgyártó szerint tévhit, hogy az autósok spórolhatnak azzal, hogy nyáron is téli gumit használnak, mivel az gyorsabban kopik és az autó is többet fogyaszt. A téli gumiabroncs 7 Celsius-fok alatti hőmérsékleten nyújt optimális teljesítményt, mivel lágyabb keverék, mint a nyári gumi anyaga - fejti ki a cég a közleményben, hozzátéve: a téli gumiabroncson több tapadó él található, ezek növelik a gördülési ellenállást, így használatával többet fogyaszt a gépkocsi. A nem megfelelő abroncs használata esetén hosszabb a fékút is - figyelmeztet a közleményben a cég, s saját gumitesztjeink alapján mi is elsősorban erre hívjuk fel a figyelmet! A vizes úton való megcsúszás esélye is nő téli gumi használata esetén, mivel annak bordázata nem vezeti el megfelelően a vizet.
Egy átlagos, évi 10 ezer kilométert vezető autós akár egy vagy két abroncsot is tudna vásárolni abból az összegből, amennyivel többet költ a benzinre amiatt, mert nem az évszaknak megfelelő gumival jár - írja a Goodyear. Fontos továbbá említeni azt is, hogy nyáron a téli gumi fokozottan kopik, akár meg is sülhet, akár már egy nyár alatt is teljesen elveszítheti téli előnyös tulajdonságait.
Hirdetés
A gyártó a nyár közepén végzett több mint kétezer autósra kiterjedő kutatást Budapesten, Győrben és Debrecenben arról, hogy hányan járnak nyáron is téli gumival, illetve hányan cserélték le abroncsaikat nyárira. Az eredmény hasonló lett, mint a nonstopgumi.hu csapatával közös Téligumi Kommandóé: minden tizedik autós nem az évszaknak megfelelő abroncsot használja. Ez sem jó eredmény, az elmúlt években tapasztaltnál azonban már jobb. Aki kíváncsi arra, hogy mit tud nyáron egy jó téli gumi, az nézze meg legutóbbi nyárigumi-tesztünket, a nyári abroncs téli képességeiről pedig téligumi-tesztünk regél.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Ha eszerint nézzük:
    [i]“Egy iparágról nem lehet úgy véleményt alkotnod, ahogy teszed…mert buta alakok abból téves következtetéseket vonnak, vonhatnak le.” [/i]
    Tehát a dologhoz ilyen oldalról közelítve igazat adok, mivel világjelenség az, hogy egyre fogy az olyan mélyebb műszaki és fizikai ismeretekkel rendelkezők száma, akik önálló kreatív felismerésre képesek műszaki-fizikai ismereteik alapján a gyakorlatban.
    Rá kívántam véleményemmel mutatni arra, hogy habár amiről a cikk szól az igaz és helytálló, de ez a helyzet, vagyis a biztonság nem ilyen egyszerű, nem ilyen egytényezős jelenség, ahogy itt elő van vezetve, azaz ráfogunk mindent a gumira. Ez ennél sokkal összetettebb, vagyis a valóságban ebbe még belejátszik legalább 30 más, fizikai, és nem fizikai tényező, és így alkot a biztonság kérdése egy egységes egészet. Tehát nem korrekt az a megközelítés, hogy ebből az arzenálból kiemelünk 1tényezőt, a gumit, azt túlhangsúlyozzuk, a többit meg elhallgatjuk. Ez műszakilag, és azon túl is meglehetősen egyoldalú, amivel nem értek egyet. Hozzászólásomnak ez volt a mondanivalója.
    Ugyanez vonatkozik egy későbbi bejegyzésedre is, ahol minősítesz embereket kellő alap nélkül, belinkelve egy tragikus esetet. Arra a cikkre is az mondható, habár műszakilag igaz amit írnak, de összességében mégis pánikkeltés és marketing a műszaki antitalentumok számára.
    [i]“Nézz utána a dolgoknak, esetleg helyezkedj el a szakmában, szerezz tapasztalatokat, és aztán visszatérünk a dologra.”[/i]
    Kössz, de nem vagyok szakmaidegen, azontúl elégedett vagyok a nyugdíjammal, + jelenleg is átlag feletti jövedelemadót fizetek az államkasszába.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Én nem magyarázok, hanem tényeket közöltem neked amikről eddig nem tudtál (és még mindig nem érted)!
    Amit leírtam, nem én találtam ki, hanem az a valóság!

    Miért vagy ennyire értetlen?

    A linkelt cikked pedig egyértelmű számomra! Nem az útviszonyoknak megfelelő sebesség megválasztása!
    + rutintalanság=sok halott

    Akármennyit magyarázol, hülyeséget írtál. Pont. :)) Az én apukám meg erősebb. Pont. :))

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Az ABS miatt gondoltad? Ebből is látszik, hogy neked nincs tapasztalatod! Az ABS ugyanis bizonyos helyzetekben megnöveli a fékutat! EZ TÉNY, le van írva!

    Okoska, keress rá a témára és olvass utána mielőtt butaságokat irkálnál és rossz következtetéseket vonsz le!

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    A nem tudsz vezetni konkrétan azt jelenti, amit írtam. Amit az ABS-ről írtál, az sajnos ezt támasztrja alá. Keresd vissza. Bruttó hülyeség a dolog.

    A köcsögözésért pedig nagyon szégyelld magad! Nem lettünk haverok.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Vidi!
    A vélemény és a hülyeség csak látszólag ugyanaz. A vélemény halmaz, bár nagyobb a hülyeség halmaznál, de sajnos van átfedés, erre világítottam rá, ezt nem vagy képes elfogadni.
    A tények makacs dolgok, már Hitlernél is megbeszéltük!

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Vidi!
    Nyugodj meg, kezded elveszíteni az önkontrollt. Vagdalkózol, miközben fogalmad sincs milyen messzire mész. Lehet, hogy fiatal vagyok, de az is lehet, hogy nem. lehet, hogy műszaki vagyok s az is lehet, hogy nem. Mit változtat a helyzeten, ha azt mondom, gépészmérnök vagyok, vgóagy ipari formatervező. El fogod ezt hinni? Nem. Úgyhogy kb. mindegy is. Egy valami biztos. A téma, amihez azt a butaságot hozzászóltad, sokkal komolyabb annál, semhogy ezen a szinten lerendezni véld.

    Egy iparágról nem lehet úgy véleményt alkotnod, ahogy teszed, dilettánsként, kinyilatkoztatva, hülyeséget érvelve. Nem lehet, mert egyszerűen ostoba és nem lehet azért sem, mert buta alakok abból téves következtetéseket vonnak, vonhatnak le. Nekem meg nem kell elmondanom, hogy mi, miért van úgy, ahogy, hiszen te magad is eléred az információkat, ráadásul a cikkben leírtakat is kétségbe vonod, miért ne tennéd ezt azzal, amit esetleg én írok? Nézz utána a dolgoknak, esetleg helyezkedj el a szakmában, szerezz tapasztalatokat, és aztán visszatérünk a dologra.

    Ismét mondom: béke Vidi, kár túlreagálnod a dolgokat!

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Egy fórum azért lenne, hogy elmondják a résztvevők észrevételeinket, alátámasszák azokat, lehetőleg minél mélyebben érveljenek mellette műszaki, fizikai stb. oldalról. Működik is ez olyan helyeken, ahol a társaságot meg tudják vagy akarják tisztítani a trolloktól, akik abban élik ki magukat, hogy inzultálják provokálják a többieket, mint önjelölt “igazlátók”. Megjelenik egy ilyen személy, borul minden, lekorlátozva az eredeti célt, mert innentől kezdve irányítottan halad minden a személyes konfliktusok felé. Van aki felveszi a kesztyűt, van aki “fülét-farkát behúzva” elsunnyog előle.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Egy fórum azért lenne, hogy elmondják a résztvevők észrevételeinket, alátámasszák azokat, lehetőleg minél mélyebben érveljenek mellette műszaki, fizikai stb. oldalról. Működik is ez olyan helyeken, ahol a társaságot meg tudják vagy akarják tisztítani a trolloktól, akik abban élik ki magukat, hogy inzultálják provokálják a többieket, magukat mint önjelölt “igazlátók”. Megjelenik egy ilyen személy, borul minden, lekorlátozva az eredeti célt, mert innentől kezdve irányítottan halad minden a személyes konfliktusok felé. Van aki felveszi a kesztyűt, van aki “fülét-farkát behúzva” elsunnyog előle.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Hasonló észrevételem van nekem is az írásaid kapcsán. Neked még autód sincs de szerinted tudsz vezetni, igaz még nem próbáltad de a számítógépes játékokon begyakoroltad!

    A “nem tudsz vezetni” mit jelent konkrétan? Nem tudom tekergetni a kormányt vagy nem tudok elindulni?
    Az hogy lehet: Nem tudok vezetni és mégis minden nap vezetek! vagy: nem tud valaki olvasni és mégis minden nap olvas!

    És csodálkozol ha felhúzza magát az ember amikor ilyen szellemi fogyatékosok irkálnak neki!

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Mivel nem vagy műszaki, ezért nincs is értelme semmibe belemenned, még számháborúba sem. Nem is teszed, csak együgyű módon provokálsz itt mindenkit. Tudod a vasboltos még nem műszaki, hiába foglalkozik technikai eszközökkel. Nem készítették fel arra a gondolkodásmódra, szemléletre, műszaki manőverekre, ismeretanyagokkal, ami ahhoz kell, hogy egyénileg is alkotni legyen képes ezen a területen. Ehhez pedig az kell, hogy a dolgok mélyére lásson. A műszakiság itt kezdődik, és ez irányú beállítottságát, vagy annak hiányát az illető önkéntelenül is elárulja, anélkül hogy észrevenné. Ez vagy te.
    Tapasztalatról beszélsz? Nem a gyerekem, hanem inkább az unokám lehetnél.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Nem megyek bele számháborúba. Kezdő vagy még nagyon, de majd egyszer te is rutinosabb leszel. Addig pedig szerintem légy sokkal szerényebb, kérdezz a nálad sokkal tapasztaltabbaktól. Szuerintem többségük örömmel mesél majd.
    Béke Vidi500!

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Ez egy teljesen normális átlag. 50-60 lakott ter belül és 80-100 lak ter kívül. Ennyit eszik. Ha le vannak engedve a gumik akkor télen melegítgetésekkel meg rövid távú utakkal se megy 6,5 fölé a fogyi. Ja és használom ám a klímát is 😀

    A sebességemhez mértem a fékút a fene tudja mennyi, nem nagyon fékezgetek hirtelen. Így nagyon stabil a gép. Ha lejjebb van engedve akkor imbolygósabb. Évi 8000 az átlag max., de volt hogy csak 5000. Most lehet elérem a bűvös 10.000-et, mert horvátban nyaraltunk és az maga volt 2000 km. Az se volt vészes fogyiban 4 személy, fullrapakolt verda, lefelé 150-160 autópályán, szívem megszakadt hogy 4500-at pörgött a motor :p Hazafelé 130 tempomattal és 7 lityi volt az átlag a 2000 km-re.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    [i]“Ne menjetek olyan helyre, ahol betűkkel szabályozzák a közlekedést.”[/i]
    Pedig több tízezer km-t leautóztam olyan helyen, ahol betűkkel is szabályozzák a közlekedést, amire neked kicsi esélyed van… Ennyit rólad, meg az “intelmeidről”.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    A te szövegértelmezéseddel is baj van, annak ellenére hogy másokat vádolsz ezzel provokatív módon. Abszolút nem fantáziázom azon, amit annak vélsz. Szándékos, rosszindulatú beállítás részedről az egész. Az ilyen mentalitás érdemtelen mindennemű vitára, szakmaira meg főként, többek között azért is, mert nem is vagy szakmai. Innentől kezdve… Csak nyomod itt a frázisokból építkező hülye flegma kötözködős dumát mindenkivel szemben.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Te olvasni nem tudsz, a haverod meg vezetni. Ne menjetek olyan helyre, ahol betűkkel szabályozzák a közlekedést. Komoly cikk lesz belőletek. :-DDD

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Az egy percig se zavarjon, hogy sem a cikk, sem a téli gumi nem arról szól, amiről fantáziálsz.
    Szó nincs száguldozásról, szó nincs hazug ideákról. Mérésekről van szó és a téli útviszonyoknak való legjobb megfelelőségről.

    Állíthatsz, amit akarsz, ostoba komment lovagként Irob haveroddal, vagy bárki mással, a marketing mögött, vagy előtt tudomány van, egy iparág, hozzáértő mérnökökkel, technikusokkal, nem 20-30 éves, magukat tévedhetetlennek gondoló, nagyhangú hülyegyerekekk, akik vezetnek egy évben 10 ezer km-t, hanem teszt kilométerek milliói.

    Ettől te még persze azt gondolsz, amit akarsz, de ne várd el, hogy azt evidenciaként kezelje a világ.

    A cikk tartalma sokkal közelebb van a valósághoz, mint amit írkáltok.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Nem vonom kétségbe. Maximálisan tudom nélkülözni az ABS-t, nem vagyok pánikolós. A többségnek szüksége van rá, legyen, elfogadom. Tudom milyen nélküle, és tudom milyen vele.
    Ami a téli nyári gumit illeti. Elmondtam tapasztalataimat, ami nem egyszeri eset, hanem 4 év óta szembesülök vele. Úgy indított, [i]“Aha. Arra, hogy szar a téli gumid.”[/i] O.K. Igaza van, ebben egyetértek.
    Viszont az idézőjeles mondatból az is következik, hogy létezik olyan “szar” téligumi, amitől a nyári is sokkal jobb. Akkor? Minek utána a provokáció, ami aztán meggátolta a normális eszmecserét? Nem eszik a kását olyan forrón, nem kell bedőlni minden téligumi marketingnek.
    A szar téigumi úgy jött az autóval, nem én vettem rá. Majd tavasszal lecserélem minőségi nyárira. Aztán majd látjuk következő télen. Nem kívánok hóban, jégbordás utakon vagy autópályán 100-130-140-nel száguldozni, mint sokan megteszik. Akinek ilyen vágyai vannak, tegye meg a téligumi hamis biztonságérzetével, majd látja az eredményét…

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Ez a vészmadár egy hülye gyerek 0 tapasztalattal, aki okosnak érzi magát mert a szabályokat majmolja!

    Nekem sokat több gondom volt az ABS-el és koccantam is miatta, mint a téli-nyári gumival!

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Mindenre van magyarázat és a legtöbb magyarázat el is fogadható.

    “Gond akkor van, ha gond van”. Akkor ugyanis nincs helye magyarázatnak. Ha te, bárki, akárki tudja, hogy vele nem történhet baj, őt nem érheti meglepetés, ő nem tévedhet, akkor minden magyarázat elfogadható. Ha tudja, ha biztos benne.
    Sérültek, áldozatok, károsultak ezrei gondolták ezt.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Sziasztok én azért futnék még egy kört, hogy miért nem cseréli le a télit, mi van a háttérben.

    Magamból kiindulva: A céges autón mindig cseréltetem, mert isten se tudja mikor hova küldenek és így a kopás is kevesebb mintha ha a megfelelővel járok, a két gumiszett élettartama is hosszabb.
    A sajáton 3 éve ugyan az a téli gumi van, mivel már akkor azt mondták “ezzel nem nyerek csatát” így mondtam akkor haláláig fenn marad, a kocsit hétvégente városon belüli max környéki utakra használom ami télen is takarított, nem 150-el autópályán hogy nagyon a fékút hosszán múlna. illetve a vezető hozzászokik és megfelelő féktávolságot tart. A 3. ‘hobbiautómon’ kb 10 éve nem is látott téli gumit, mivel telet sem, max találkozókra hozom ki és vele úgy is a féktávolság ötszörösét tartom, így ha téli gumi lenne rajta az sem számítana.

    Tehát a vezetési szokások is nagymértékben befolyásolják azt hogy lecserélem – lecserélném az egyik gumit a másikra legyen ezt téli vagy nyári.

    A szomszédom “klasszikus kisnyugdíjas” télen otthon van majd tavasszal kimegy a telekre, ősszel hazajön, illetve ha kell elviszi a feleségét vagy magát az orvoshoz, illetve havonta egyszer elmennek bevásárolni valamelyik hiper-szuper márketbe ő például az ezres szuzukin mi a búbánatnak cseréltetne gumit a téli neki teljesen jó mert a telken egy eső után is ki tud jönni a telekről. A fékút esetében nem a gumin fog múlni.

    Üdv
    FekiAtti

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Azért ez nem ennyire egyszerű, hiába nagyobbak a bordák a télin, ha nem olyan a profil ami a víz elvezetését eleve úgy alakítja ki, hogy az ne terelje el egyik irányba sem a kerekeket. Ez mondjuk nagy sebességnél igazán érezhető, mivel a “terepesebb” téli bordái közt sok a “törés” ami lassítja a víz kipréselését ezáltal mégis hamarabb felfut. Latyakban viszont pont ezzel nyer nagyobb tapadást, meg ott eleve nem száguldozik senki. Amúgy ez az egész gumis téma egy nagy kompromisszum, igazából minden körülményhez más mintázat és gumikeverék lenne ideális, de még mindig a legjobb és biztonságosabb amit tehet az ember, ha azt választja amit erre találtak ki olyanok akik értenek is hozzá.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    “A vizes úton való megcsúszás esélye is nő téli gumi használata esetén, mivel annak bordázata nem vezeti el megfelelően a vizet.”

    Ez az indoklás megállja a helyét?
    Én úgy tudtam, hogy ha az abroncs nem vezeti el a vizet, akkor vízen futás lép fel. Ez nagyon más, mint a megcsúszás vizes úton. Továbbá, hogy egy téli gumi profilját megnézve (a nyárihoz képest) kevesebb ‘gumit’ látok, és több ‘levegőt’. Pongyolán fogalmazva: terepesebb. Tehát [b]jobb[/b] a vízelveztető képessége a téli guminak. Többek között emiatt is jobb latyakra.
    Persze: a vizes úton megcsúszás elkerüléséhez nem elegendő a víz elvezető képesség…

    Más: tetszik, hogy a szerző belinkelte a témával foglalkozó korábbi cikkeket!

    Köszi:
    Zs.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Fékutad hogy van? Stabil felfújva 2,8ra? Max inkább a fogyid csökken emiatt,mert a gumi közepe domborodik ki. Ha egy gumit 9 évig használsz,és nem kopik el,akkor nem mehetsz sokat. Az 5,7es fogyi hol jött össze? Dombon lefele? 😀 😀

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Cöcö látom már megint eleresztetted a hülyeséget. Rémképeidet ne fesd magad, de különösen mások elé. Amiről nem tudsz, vagy kiesik az ismeretkörödből, okosabb megoldás ha csendben maradsz.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    2005-ös téli gumim van az 1.6 benzines Focus II-esemen. Kemény mint a bakelit. Felvan fújva 2,8-ra mert így stabil. Nem kopik. Fogyasztásom 5.7/100 km. Szeretnék nyári gumit csak most nem telik rá. Talán jövőre. Akkor mennek ezek 10 évesen nyugdíjba. Michelin Alpin gumik egyébként.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Aha. Arra, hogy szar a téli gumid.
    Szerintem is járj nyári gumival télen, hóban is. Meg fogod találni azt a kopaszt, amelyik helyre teszi az orr nyálkahártyádat, mikor nem sikerült megállnod a BMW-je mögött.
    Annyi hülyeséget írtok, hogy az felér az ISIS terrorcselekményeivel.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Nekem Continental ContiEcocontact 3 gumi van az egyik autómon már 4 éve, de rendkívülien elégedett vagyok vele télen is! Nem csak mínusz fokokban száraz úton, hanem a téli latyakban is, sőt friss hóban is nagyon jók a tapasztalataim, Ezeken felül még a felázott puha sáros talajon is. Másik autómon téli gumi van, amivel a felázott puha talajról csak 10 perc szenvedés után tudtam kimászni, még a Conti a másikat ugyanonnan minden plusz fordulat nélkül simán kihozta. Ez azért utal valamire.

  • 2017.10.29. at 03:56
    Permalink

    Én elhiszem,hogy rosszabb nyári útviszonyok közt a téligumi,de nem annyival mint a nyári gumi télen!! Ha csak 1 garnitúra gumit engedhetnék meg magamnak, mindenképp télit vennék…..

Vélemény, hozzászólás?