Az okosautók először nem Budapestről mennek a Balatonra

Okos út épül Zalaegerszeg és Balatonszentgyörgy között

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Zalaegerszeg és Balatonszentgyörgy között már az önvezető autókkal is kompatibilis gyorsforgalmi út épül.


Májusban teszik le a már korábban beharangozott zalaegerszegi, önvezető járművek vizsgálatára is alkalmas járműipari tesztpálya alapkövét, amelyhez kapcsolódva Zalaegerszeg és Balatonszentgyörgy között is "okos" autóútként épül meg az R76-os gyorsforgalmi út - közölte a tesztpálya kormánybiztosa pénteken, több tárca államtitkárával közösen tartott zalaegerszegi sajtótájékoztatóján. Palkovics László, az Emberi Erőforrások Minisztériumának oktatásért felelős államtitkára azt mondta: a Zalaegerszegen mintegy 40 milliárd forintból megvalósuló járműipari tesztpálya az egyik eleme lesz a tervezett "közép-európai tesztzónának". Ennek része az M7-es autópálya és Zalaegerszeg között tervezett R76-os gyorsforgalmi út, amely "okos" elemekkel kiegészítve épül meg, illetve a zalai megyeszékhely Smart City, vagyis okos város programhoz kapcsolódó fejlesztése.
Hirdetés
A R76-os az elképzelések szerint olyan út lesz, amely többet nyújt majd "az út és az autó közötti kommunikációnál". Egyebek mellett az intelligens közvilágítás és forgalomirányító lámpák, a leválasztható sávok és olyan területek is a kísérlet részei lehetnek, ahol például megszűnik az autók és a műholdak közötti jel, Zalaegerszegen pedig "világító utak", innovatív térburkolat egészíti majd ki a tesztkörnyezetet.
A tesztpálya fejlesztésének első részeként a jövő év tavaszára elkészül az autonóm járművek vizsgálatára alkalmas pálya, a következő lépésként pedig - legkésőbb 2018 végére - a nagysebességű tesztelésekre szolgáló, továbbá a különböző útviszonyokat és egy intelligens várost szimuláló terület is készen lesz. A leendő felhasználók közül eddig a járműgyártók európai szövetségével, illetve 22 céggel írt alá megállapodást a kormány, a partnerek között járműipari vállalatok, alkatrészbeszállítók és telekommunikációs cégek is szerepelnek.
Kara Ákos, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára ezt azzal egészítette ki, hogy így Zalaegerszeg lehet az új generációs távközlési szolgáltatások, az 5G-hálózat első magyarországi helyszíne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 20:43
    Permalink

    Arról meg nem is nagyon van értelme nyilatkozni hogy miért valószínű hogy nem lesz Tesla gyár Magyarországon (mert már nem nyerő Orbán politikája nekik sem) Mitsubishi motorgyár meg a Francia kapcsolat véget nem valószínű.

  • 2017.10.27. at 20:43
    Permalink

    Ép ésszel fel nem tudom fogni, hogy mire fel már megint az autóipari butaság.
    ÓTÓIPARON kívül nem is létezik más technika a világon. :))))

    Ilyen olcsó betanított munkások lassan már sehol sem lesznek a Európában az Unioban meg pláne nincsenek is.
    Megroppan az autóipar a következő válságkor, sőt addig sem kell elmenni, az usa ha zárkózik nem kell annyi német audi mercedes, a peugeot meg a német kormánynak garantál opel munkahelyeket.
    Marha nagy értelme van mint mindig olyanba befektetni a magyar gazdaság nagy volumenét ami marketingnévből él ráadásul nem magyar tulajdon, elavult technikát gyárt, jó most próbálkozik valami mással, de akkor is egy idegen alkalmazottai a CSAK magyarok.

  • 2017.10.27. at 20:43
    Permalink

    Miért lesz R76? Ilyen betűjel eddig nem volt az utak jelölésében. Vagy csak simán szám volt, vagy M betű. Ez az R azt jelenti, hogy okos út?
    Az új közvilágítás nemrég épült ki Zalaegerszegen EU-s forrásból. Elég sokat foglalkoztak vele különböző tévéműsorok, hogy minden jó, minden szép, csak egy hibája van, mégpedig, hogy nem nagyon világít.

  • 2017.10.27. at 20:43
    Permalink

    [i]Egyebek mellett az intelligens közvilágítás és forgalomirányító lámpák, a leválasztható sávok … is a kísérlet részei lehetnek,[/i]

    Huh, szóljon már valaki a fijjugnak, hogy már vagy 20 éve működnek ilyen “kísérleti” utak nyugaton. Mondjuk ott nem kísérletként, hanem a napi forgalomirányítás részeként. Btw, nem lehetne esetleg párezer forintból olyan űrprogram bonyolultságú forgalomirányítási feladatot megoldani az ilyen baromság közlemények publikálása helyett, mint pl. a Szerencs utcai lámpa átállítása a délutáni csúcsban, hogy ne ott duguljon fél Kelet-Magyarország hazafelé menet? Vagy ehhez már ész kéne?

Vélemény, hozzászólás?