Filléres M3-as a PSA-konszerntől

Olcsó négyajtós fejlesztésén dolgozik a PSA

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jól muzsikál a Dacia, irigylik is ezt az autógyártók, s az olcsó autót keresők megnyerésére már a PSA is fejleszti saját négyajtósait.

Régóta nem vitás, hogy jó lóra tett a Reanult a Daciával - noha itthon a márka sikerei a korábbi, a márkához kötődő negatív beidegződések miatt nem tudnak elszakadni a szerény mértékűtől, Nyugat-Európában hasít az olcsó márka. Sikerek azért Kelet-Európában is vannak, tavaly például a Duster szabadidőautó Autobest díjat nyert és ugyanez a magyar piac legnépszerűbb szabadidőautójaként végzett az előző esztendőben. Idén másik modell, a piac legolcsóbb hétülésesének számító és a műfajban az egyik legjobb, ha nem a legjobb helykínálatúnak Logan MCV a márka vásárlóinak favoritja.
Irigyli is az eredményeket minden autógyártó, s a szintén francia PSA, Peugeot-Citroën konszern is új, fapados márkán töri a fejét. Leendő modelljük, a most még M3 kódnéven futó négyajtós szedán a híresztelések szerint 4,15 méter hosszú szedán, 8000 euró alatti - a jelenlegi, csapnivaló forintárfolyammal 2,5 millió forintos árat ígér. A műszaki alapokat vélhetően a Renault mintájára a már amúgy is létező olcsó, négyajtós kisautó adja majd, mely itt azonban nem a Thalia, hanem a 206 Sedan. Utóbbi 4,19 méteres hosszával, 1,66 szélességével és 2,44 méteres tengelytávjával pont olyan jellemzőkkel bír, amilyenek egy olcsó tömegszedánhoz kellenek, ám 384 literes csomagterét bizonyára toldani fogják, hogy ne maradjon le az olcsó négyajtósok közötti űrtartalom versenyben.
Vélhetően a motorpaletta is a 206 négyajtósából jön majd: 1,4 és 1,6 literes benzinesek, 75 és 105 lóerővel, 5 fokozatú manuális váltóval várhatók. Az M3 piacralépése leghamarabb 2 év múlva lehetséges, s az szinte biztos, hogy a Peugeot kínálatától elkülönítve, akár Talbot emblémával érkezik majd.
Hirdetés

Mindeközben M4 kódnévvel a Citroën is dolgozik saját olcsó autóján, mely a jelenlegi állás szerint kifejezetten Kínának készül majd, a helyi igényeknek megfelelően, de a Peugeot-féle M3-as prototípussal azonos alapokon. A piacralépés tervezett ideje ezen modellnél is 2013-2014, a vételár pedig hasonlóan 8000 euró környékére célzott, az európai szereplés esélye azonban a jelenlegi információk alapján csekély - márpedig a Dacia pont utóbbiból, az európai vásárlók megnyeréséből is sokat hasít.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 08:12
    Permalink

    A 90-es évekbe egy OPEL KADET fun 1.4 közepesen felszerelt 960000 ft volt . Ma hasonló felszerelésel egy 1.4 körüli autó 4 000000, fölött van . Árakat is a bérekkel arányosan illene emelni. Ez m indenbe nem csak az autónál érvényes és most ne kellene sirni hogy beszükült a belső fogyasztás Magyarországon. MOst nem lene receszió .Miért nincs váltság Németországba ,Ausztriába?, Tiszteséges bér tiszteséges járulékok, Normális vásáló erő. NEM KELL A MULTIK SEGÉT NYALNI POLITIKUS URAK…AMIG 2 ft haszon van adig a TŐKE NEM MEGY EL ILYEN A TERMÉSZETE…

  • 2017.10.31. at 08:12
    Permalink

    Megmondom őszintén van is piaca ezeknek. Borzalmasan nevetséges, hogy ha ma az ember egy jó kis középkategóriás autót összehegeszt magának az uj autót piacon, akkor rájön, hogy BŐVEN 4 milla fölött kell gondolkodnia és ez már azért szégyen a mai fizetések mellett…

    UI: Átlag középkategóriás autó: (pl. egy 100-130 lóerős turbo benzines, vagy egy 1.6cm3 körüli turbo diesel, abs, klíma, egy kis rádió, elektromos ablak, és akkor tényleg nem vagyok nagy igényű, mert nem beszéltem még akkor az automata váltó, full bőr ülések, 4 eletkromos ablak, elektromos ülés, fűtött kormány, meg nagy kijelzős naviról), ugye opel astra, p308 vagy az új c4, fiat bravo és had ne soroljam tovább, nem akarok megsérteni senkit, akinek kihagytam volna a kedvencét)

    Szóval nevetségesek a mai új autó árak…

Vélemény, hozzászólás?