Mellőzi a sofőrt a Merci új busza

Önvezető városi buszt mutatott a Mercedes, már bizonyított

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem csak szóbeszéd a Mercedes önvezető városi autóbusza, a technika már bizonyított, mondjuk könnyített körülmények között.

Mai önvezető sztorinkat a Mercedes szolgáltatja, nem kis falat, egy buszt vérteztek fel mindenféle technikával, hogy magától közlekedhessen. A CityPilot névre keresztelt rendszer a Mercedes már korábban bemutatott, ugyan kamionokhoz készült rendszerén alapszik, de azért erősen átdolgozták. Sokkal bonyolultabb egy városi autóbusz sorsa egy kamionnál, folyamatosan változik a forgalom, sokkal több autó mozog körülötte, nem is beszélve a gyalogosokról, meg a buszmegállókról, mert az utasok le, felszállásáról is tudnia kell gondoskodni. A Mercedes CityPilot autóbusza ezt megoldja, legalábbis 20 kilométert már képes volt megtenni teljesen magától, mondjuk könnyített pályán.
Hirdetés

Az amszterdami, úthálózat, kimondottan buszvonalakhoz épített részén tette meg a távot, és közben érintette a megállókat, ahol az utas cserét is maga intézte. Azért a sofőr állás megmaradt, a biztonság kedvéért kormány is van, ha bármikor közbe kéne avatkozni. Ezen a hálózaton viszont csak buszok közlekedhetnek, ráadásul a CityPilot rendszer részeként a közlekedési lámpákat is kiegészítették plusz jelzőberendezésekkel, amiket a Mercedes busza képes fogadni. Ha már itt tartunk. Elég komoly mennyiségű érzékelővel látták el, az első szélvédő alsó részén lévő tekintélyes doboz rogyásig van radarral, kamerákkal és egyéb segéd berendezésekkel, de tükör sincs, azt is kamerák intézik.
A dizájnt sem aprózták el, látványos, főleg a nagy mennyiségű világításnak köszönhetően, amik automata üzemmódban kéken, alapból fehéren világítanak. Érdekes a busz elrendezése, Persze érdemes megjegyezni, hogy tanulmány. A két középső ajtó viszont egyáltalán nem praktikus, így mondjuk a sofőr mellett nem állhatnak az utasok, a peronon viszont nagy tömeg alakulhat ki, ha mindenki egy helyen száll le-fel. A belső elrendezés szintén nem fontos, érdekes részlet viszont a vezeték nélküli telefontöltő. Nem hiába tesztelték, szinte zárt pályán a rendszert, valós forgalomban nagy bajban lenne egy önvezető busz. Nálunk ilyen pálya sehol nincs, de például Törökországban, Kínában, meg persze Amszterdamban is működik ilyen, és még több nagyvárosban is, ott elképzelhető, hogy működne a dolog. Zárt pályán könnyebb folyamatos összeköttetést is létrehozni a buszok között, csak egymásra kell figyelniük így tényleg élhető lehet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 03:36
    Permalink

    [i]“csak mi a nagy gigacégek, + fejlesztő cégek létezünk ti zabáljatok kukából s hólyagos fertőzésektől süvöltve lézengjetek az utcán!!”[/i]
    Ez van, amikor a világ gazdasági erőforrásait szűk 1% birtokolja, a többi 99% meg kiszolgáltatott, nincstelen.
    Az utóbi időben az ezirányú átrendeződés, tőkekoncentráció még tovább fokozódott.

  • 2017.10.28. at 03:36
    Permalink

    Azért ez még nem a Terminátor szint, és még jó ideig nem is lesz az.
    Amit te gondolsz a világról az Európára igaz, onnan is a német felfogás ami hasonlít rá.
    Amerika és a Távol Kelet másképp reagál a változásokra, felismerik hogy mi az amin változtatni kell, nem úgy mint az európai elmaradott unio.
    Igazad van én még annyit hozzátennék aki nem akar középszinten megmaradni (technikus=középfokú végzettségű) sőt betanított szinten alias szakmunkatárs operátor, ha a butatelefont tudod kezelni, be tudod állítani az új generációs olcsórobotokat is hogy kezed alá dolgozzon, szóval náluk tanultabbak nem teszik be a lábukat valamiféle gyártósor környékére.
    Én azt várom mikor nem kultúrálatlan, etikátlan autógyártók butaságai szállnak a köztudatban hanem csak elektromos lehetőleg repülő vagy lebegő autókat, űrrepülőgépeket gyártanak hold és bolygóközi bányászatot, misszíókat támogatnak. Ez meg is valósulhat egy megfelelő amerikai vezetővel, kínai támogatással. Eurőpa meg kapkodja majd a levegőt hogy mit rontott el hogy így lemaradt, ha fennmarad ez a nyomorult rendszer ami itt most van.
    Igan európában megvan az esély erre amit te ide leírtál.
    A nagyszájú kisagyú viktátort meg nem érdekli az unokái jövője vagy csak szimplán nem európában képzeli el nekik.
    Minek ide még egy autógyár ez az én véleményem, a mostaniakat is agyon kelle edóztatni hogy magyar akár állami (nem fityómaszopstb vezetéssel) tulajdonú vállalatok jöjjenek létre.
    Eddig is azt nyomta ez a fxxx hogy ők európa megmondó pixxája, akkor tegyen is érte hogy különbek lehessünk a szxros bagázsnál.

  • 2017.10.28. at 03:36
    Permalink

    Ezek igazak,- többnyire.- De robottechnikusnak közel sem lesz annyi ember alkalmas, mint sofőrnek. Aki nem tanulhat: ad1: mert szegény, ad2 mert az agyi kompetenciái korlátozott mennyiségű és komplexitású ismeret befogadását teszik lehetővé, s tuti van 3. aspektus is cs. most nem ugrik be, NA VELÜK MI LESZ? Nekik nem magyarázza meg senki, hogy hát bocs, de most ez a sikk, csak mi a nagy gigacégek, + fejlesztő cégek létezünk ti zabáljatok kukából s hólyagos fertőzésektől süvöltve lézengjetek az utcán!! Mert nem hagyják szó nélkül, lázadni rabolni, gyilkolni fognak… TESZEM HOZZÁ JOGOSAN.

  • 2017.10.28. at 03:36
    Permalink

    ” Emlékezzetek csak az elektromos autózásra, arra is ördögtől valónak tekintettünk, mára pedig bebizonyosodott hogy igenis van létjogosultsága a nem fosszilis energiával hajtott járműveknek. ”
    No de arra csak a permanensen buta emberek tekintettek ördögként. Már 30-40 éve mondhatni-köztudott,- hogy más hajtóanyagok után kell nézni. De itt az emberek elgépiesítéséről, háttérbe helyezéséről van szó, ezeken túlmutatóan feleslegesek leszünk a saját bolygónkon… ÉS IGEN MOST MÁR NEM ŐRÜLT, AKI -EZEK LÁTTÁN,- ATTÓL RETTEG, HOGY A GÉPEK ELBITOROLJÁK TŐLÜNK AZ ÖSSZES DÖNTÉST, URALMAT.

  • 2017.10.28. at 03:36
    Permalink

    Na jó, miután a fórum népe kellően kifröcsögte magát a Merkel féle bevándorlási politikán (szánalmas hogy egy autós portálon ilyen baromságokat írtok kedves kommentelők). Én írnék egy, a cikkhez passzoló kommentet.

    Tény hogy egyre inkább teret hódítanak az autonóm rendszerek, persze azért korai temetni azt amikor a jól megtermett buszsofőrök helyett csak üres vezetőülést látunk amikor használjuk a közösségi közlekedés eszközeit. Meg arról se feledkezzünk meg hogy ez csak koncepció, hogy hogyan is képzelik el a nem is túl távoli jövőt. Emlékezzetek csak az elektromos autózásra, arra is ördögtől valónak tekintettünk, mára pedig bebizonyosodott hogy igenis van létjogosultsága a nem fosszilis energiával hajtott járműveknek.

    És mire tényleg forgalomba engedik az önvezető járműveket, tesztek százait végzik el rajtuk, és többszörösen túl lesznek biztosítva.

  • 2017.10.28. at 03:36
    Permalink

    Az valós hogy vadkapitalizmus van, és kirabolnak ha az ember nem ugrásra kész állástváltani, továbbképezni magát.
    Elhiszem hogy nyomorba is döntenek a mocskos kapitalisták csak hogy gazdagodjanak és szolgái legyenek az emberek.
    Az viszont tény ha a fejlődést befagyasztanák saját mocskában fog megfulladni az emberiség az biztos.
    A számítógépesdi az emberiség szolgálatára jött létre nem ellene, mégszerintem legalább 20 évig biztosan lesznek emberi sofőrök, nem kell félteni addig az állást, de rá kell készülni hogy az után lehet hogy nem.
    A pilótáknak is egyre kevesebb dolguk lesz a vezetést illetően, de véleményem szerint nem lehet kiküszöbölni minden váratlan eseményt ahol az ember beavatokzására szükség lehet, még ha kevesebb is lesz ilyen.

    Az automatizációt csak a kapzsi kapitalista multik érdekei fordíthatják a dolgozó emberrel szembe, én ezeket a multikat vetem meg.
    Ha 50 éven belül Hold és Mars kolóniákat szeretnének telepíteni szükséges a kiforrott automatizált technika, csak nem szabad hogy az ember kezéből kivegyék ennek felügyeletét a mocskos kapzsi multik, ezért lesz a sofőr helyett a jövőben sok robottechnikusi állás meg az összes többi ami ehhez kapcsolódik.
    Sajnos még egy ilyen világvezető sincs aki képes lenne tudatosan az országát emberközpontúvá alakítani.

  • 2017.10.28. at 03:36
    Permalink

    Teljesen jól beszélsz mindhárom hozzászólásodban. Tudod, a sok vadkapitalista ténylegesen a profitot látja csak az egészben. Mindent automatizálni, nem kell a sofőr, aztán a sofőrt képezzük át, ültessük irodába… HÁT PEEEERSZE, A KIS F*SZOM MEG NEM KÉNE NEKIK??? Csak azt mondják meg, ha mindent automatizálnak (de tényleg mindent) és alig lesz szükség emberi munkaerőre, csak arra a néhányra, aki az automatizált rendszereket felügyeli, akkor a sok sz*rt, amit természetesen fogyasztói társadalomra, 5-6 év élettartamra terveznek KI A LÓF*SZ FOGJA MEGVENNI? Az a 80%-a a lakosságnak aki az automatizáció miatt munka nélkül maradt? Ez az egyik aspektus, aztán ha a csodás automata rendszer meghülyül, és balesetet okoz (mert azt is ember tervezte, tehát meghibásodhat) akkor lehet pereskedni évekig a gyárral, mert a profitéhes mocskos parasztja nem fogja szó nélkül elismerni, és fizetni. Míg ha egy sofőr vezet (akiben jómagam jobban bízom, mint egy számítógépben), és véletlen balesetet okoz, ott egyértelmű (az esetek többségében) a felelősség.
    Én is a “bal-egyből” szeretnék beborulni 80 évesen a sírgödörbe (ha már arra haladunk, hogy nyugdíjról nyilván nem is álmodhatok), szóval ezeket az automatizált sz*rokat én is a lehető legjobban utálom.

  • 2017.10.28. at 03:36
    Permalink

    Ez nem is busz, hanem egy rohadt űrhajó! Az emberben,- már aki a földön járva józan léptékben gondolkodik,- félelmet kelt a kinézete is. Semmi-de semmi nem egy busz képét vázolja a rászálló embernek. De tudom van sok olyan agy alágyúlt nyugati személy aki már kínjában nem tudja, hogy hová fejlődjön s neki ez a förmedvény kell!! DE ELJÖN AZ IDŐ MÉG,- HA ÍGY FOLYTATJA A NYUGATI VILÁG ELÉG HAMAR,- HOGY EGY FÉLSZELET ZSÍROSKENYÉRÉRT ELADJÁK AZ OKOSTELEFONJUKAT, VAGY FÉLHOLTRA VERIK EGYMÁST AZ EMBEREK… E-felé haladunk.

  • 2017.10.28. at 03:36
    Permalink

    Én, és több tíz millió társam itt Európában a vezetésre tettük föl életünk!!! Kifizettünk majdhogy nem milliókat a jogsikra, GKI-ra, különféle vizsgákra, tanfolyamokra!!! Szeretjük ezt végezni, ebből élünk!! S OTT A CSALÁDUNK IS!! ÍGY MÁR HA CSAK A JÁRMŰVEK ÖNVEZÉRLŐVÉ TÉTELÉT NÉZZÜK, MÁR IS AKÁR 80,100 MILLIÓRA TAKSÁLHATÓ AZ ÉRINTETT KÁRVALLOTT EMBEREK SZÁMA Csak itt Európában!! Mit akar az állat Mercedes, mennyi nyereséget akar még realizálni???!! Az ember nem számít??!!!! Majd, ha dühtől, égtelen haragtól fortyogó milliók összeállunk, feldúljuk a technokrata -magukat zseninek kikiáltó őrültek házait, vállalatait, majd akkor fog számítani az ember!!!

  • 2017.10.28. at 03:36
    Permalink

    Naaagyoon zsír!! Szüntessünk meg több millió munkahelyet Európában (is), a bunkóagyú technokrata, csak a saját pénze és hírneve dagasztásával törődő pár tucat egyén miatt!! Ez kell az amúgy is munkanélküliséggel, anyagi gondokkal, s sok mással küzdő Európának!! Merke, a migráns hordáidat már buszsofőrnek sem alkalmazhatod ezután!!! Mi lesz így az itegráció előmozdításával???!!! -(Nem mintha egy összevissza gyilkolászó, a mi szokásainkat semmibe vevő muszlim által vezetett buszra sokkal szívesebben felülnék!)- itt minden idegszálukkal azon mesterkednek a háttérhatalmak meg a prominens Eu országok vezérei, hogy csődbe, vigyék Európát, és nekünk, dolgozó közembernek minél nehezebb, bonyolultabb s félelmekkel telibb életünk legyen!! Nem kell a káros, deviáns, mindent átfonó digitalizáció!!! Ha itt önvezető buszt 1-et is meglátok, megesküszöm, hogy darabokra zúzom!!

Vélemény, hozzászólás?