Alig változott, de előnyére – Mazda6 facelift

Összkerékhajtással is jön a frissített Mazda6

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két év után újította meg középkategóriás modelljét a Mazda. Stílusával a Mazda6 az újabb modellekéhez igazodik.


Alig két éve van piacon a Mazda harmadik generációs 6-osa, a japánok úgy döntöttek, kap egy frissítést. A Kodo formanyelv és a Skyactiv technikák élharcosa így most egy kicsit korszerűbb lett és jobban illik a cég újabb modelljei közé. Megújult a hűtőmaszk, határozottabb a krómdísz az autó orrán. Hangsúlyosabb lett a szárnyforma és a ködlámpák kerete is erre rímel.
Hirdetés


A fényszórók elöl és hátul is látványosabbak és ledesek lettek. Szemfülesek kiszúrhatják, hogy már egy kicsi cápauszony az antenna és sötét tónusúak a 19 colos könnyűfémfelnik. Van két új színárnyalt, egy ezüst és egy szürke, de ennél sokkal fontosabb, hogy a beltér is átalakult. Új a középkonzol, most már nem körbeépített a kijelző, hanem fentre költözött és 7 colos. Így elegánsabb, mint kissé bumfordi elődje, az alatta dolgozó fedélzeti rendszert a legfrissebb MZD Connectre cserélték.

Egy két apróságon túl feltűnhet még a kézifékkar hiánya, ennek oka, hogy elektromosra cserélték a rögzítőféket. Fontosnak tartották megemlíteni a módosított 6-osról, hogy a szigetelések átalakításával jobb lett a beltéri zajkomfort. Változtak az ülések; elöl és hátul is több komfortot ígérnek. A motorpaletta változatlan marad: két 2,0 literes benzines, két 2.2-es dízel és a 2,5 literes benzines választható hatfokozatú kézi, vagy automata váltóval, újdonságként összkerékhajtással is. További nóvum a vezetéssegéd rendszerek sora, az i-Activsense csomag része a városi koccanásgátló, az ütközésre figyelmeztető rendszer, a sávelhagyástól óvó elektronika és a holttérfigyelő is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 00:25
    Permalink

    Kempelen arra gondolt, hogy miért néz ki úgy a kocsi mint egy sport gép, ha nem az. Morcosra húzott lámpák, orr rész, nagy beömlő, hosszú széles és lapos (relative persze), emellett magas övvonal, nagy felni, peres gumi, mind a sportosságra erőre utalnak. Elvárható lenne, hogy lenne belőle egy mps verzió, ami rászolgálna ezekre sportos jellemzőkre.
    Ettől függetlenül egyébként, sztem nincs ezzel baj, hogy most egy autó sportosan néz ki, de nem megy 5 sec-et 100-ra…kicsit megtévesztő lehet, de szerintem ezzel együtt lehet élni, ha valaki szereti a sportosabb vonalat…
    Jó példa erre egy cdti hulla alfa 159-es 🙂 még a 2.4-es dízel is csak 8 fölött fut..pedig az már olyan morcosra van húzva elől, hogy már állva útál mindenkit, aki a világon van.

  • 2017.10.29. at 00:25
    Permalink

    és az a 9 ember mind abszolút gyorshajtás miatt halt meg? csak mert az abszolút gyorshajtás 3-6% között van az összes halál esetből. Sokkal több a figyelmetlenség (elsőbbség nem megadása) és a relatív gyorshajtás..kb 50-60%..aminek nincs köze igazán ahhoz, hogy 110 lovas vagy 280…

  • 2017.10.29. at 00:25
    Permalink

    Komolyan nem értelek benneteket.Szemlátomást nem tudjátok egymást meggyőzni a saját igazatokról (miért is kellene…)de ezt nem veszitek észre.Ezért szinte megszállottan szapuljátok egymást mint az iskolás gyerekek.Srácok,mindenkinek van egy véleménye amit ha józanul gondolkodom akkor tíszteletben tartok [b]még ha szerintem “hülyeség”,akkor is[/b].Feleslegesen provokáljátok egymást aminek a vége magas vérnyomás és elcseszett nap lesz.Legyünk már felnöttek.Legalább itt a fórumban ha nem nagy kérés.:-)

  • 2017.10.29. at 00:25
    Permalink

    Köszi;-)…Imádjuk mert motorikusan állati jó,az automata miatt picit lusta a sötét kárpit meg nagyon lecsökkenti a belső teret és hát, nem nagyon merem tísztittatni mert ki tudja mi marad belőle….Az eu normás fogyasztás…na az vicc mert pályán 120-nál tempomattal 8 fölött csipeget.130 km/h vagy fölött meg …..horror.De ez van.

  • 2017.10.29. at 00:25
    Permalink

    Nem válaszoltál a kérdésre manóka!
    Lehet olyat, hogy kormolás, mellébeszélés helyett tényszerűen válaszolsz?

    Nos?
    Szóval: hogy néz ki az, ami nem mutat többet annál, ami? Egzakt választ, ne hülyeséget, mint az előbb.

    A hülye jelződ meg nem érdekel ostoba kopasznyakú talicskamenedzser.

  • 2017.10.29. at 00:25
    Permalink

    Mindig megdolgozol az esztelen jelzőért. 🙂
    Aki egy kicsit és szereti az autókat az tudja, hogy mire céloztam.
    Vegyük a kedvenc márkádat a VW-t. A legújabb Golf R egy álruhás “versenyautó”. Nem nézni ki belőle, hogy mit tud.
    A BMW Z3 140 lovas változata meg pont az ellenkezője.
    Talán ezt még te is fel tudod fogni, ha be tudod azonosítani a példaként felhozott autókat. 🙂

  • 2017.10.29. at 00:25
    Permalink

    Egy ilyen autónál ez már arról is szól, hogy van lehetőséged erősebbet venni.
    Szerintem egy ilyen márka nem engedhetné meg magának azt a luxust, hogy nincs egy igazán erős változata.
    Ez most a japánoknál általános, de szerintem nagyon rossz stratégia.

  • 2017.10.29. at 00:25
    Permalink

    Bár nekünk CX5 van Attraction felszereltséggel de másfél év után azért tapasztalok érdekes dolgokat;bolyhosodó ülés+oldalkárpít,a navi képernyőjéről nem lehet letakarítani az újjnyomokat (még az autókozmetikások sem…).Ja és kétszer vittük szervízelni (kötelezőre) és mind a kétszer több napig tartott mert mint utólag kiderült volt benne egy-két “gyári hiba” amit “ha már itt van” megjavítottunk….A fényezése nem polirozható mert valami környezetbarát vízbázisú festék van rajta amit a gép pillanat alatt kikezd.Szóval lenne mit reszelni rajta a japóknak….

  • 2017.10.29. at 00:25
    Permalink

    Miért, hogy néz ki az, ami nem mutat többet annál, ami? Egzakt magyarázat?
    Jó téma, biztosan beleőszülsz azzal a 3 hajszáladdal.
    Kezdjük: manóka, milyen a magánál nem többet mutató autó?
    :-DDD

  • 2017.10.29. at 00:25
    Permalink

    Jó, de még mindig gyenge.
    Ilyen autóban kéne egy 250-300 lovas benzines (esetleg szívó) motor.
    Akkor már méltó lenne a kinézetéhez. Így többet mutat, mint amit tud.

  • 2017.10.29. at 00:25
    Permalink

    Talán azért hogy ha a a hátul ülő gyerek lehúzza az ablakot vezetés közben ne kelljen fognod amíg felmegy miközben a másik kezeddel telefonálsz … 😀 a bőr ülést meg kötelező megrendelni ahhoz a csomaghoz amihez a vezetéstámogató rendszerek kaphatóak , különben oda az adaptív tempómat az ütközés elkerülő , és gyanítom hogy az adaptív LED fényszóró is csak a legmagasabb csomaghoz jár majd stb . És mondjuk ide a Balkánra felesleges a 19 es kerék is többet árt mint használ szóval lehetne egy olyan csomag amiben 18 as kerék van és az összes vezetéstámogató LED fényszóró + szövet ülés . Ideális opció lenne .

  • 2017.10.29. at 00:25
    Permalink

    Szerintem szép lett a belső rész kívül eddig is az volt . Pár bosszantó hülyeséget azért nem sikerült megoldani pl : csak a vezetőnél automata az ablak a maradék 3 nál nyomva kell tartani :DDDD hatalmas nagy mérnöki bravúr lett volna legalább Európában kiadni olyan szériát ahol ez benne van . Aztán ott van a bőr ülés kérdése … perforált az igaz viszont nincs benne ventilátor pedig jól láthatóan lett volna még hely a kapcsolónak az ülésfűtés hely emellett . Komolyan nem értem a Japókat itt van egy aránylag tökéletes autó és ilyen apró hülyeségekkel elrontják. Dicséretes viszont az adaptív teljesen LED első fényszóró amit az új Jaguar XE-ben sem sikerült beleszerelni az Angol -Indiai mérnököknek 2015 ben 😀 Viszont megint csak nem értem ha már kifejlesztettek egy az Audi mátrix LED-hez hasonló technikát miért hagyják meg az indexet hagyományos izzósra???? Biztos drága lett volna lámpatestenként 2 forintos LED modult beépíteni hogy dizájnosabb legyen ….

Vélemény, hozzászólás?