Elnököt csinált főtervezőjéből a Kia

Peter Schreyert elnöknek léptette elő a Kia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem gyakori eset, hogy egy autógyártó elnökké lépteti elő főtervezőjét. Különösen nem egy német dizájner és egy koreai gyártó vonatkozásában.


A Kia mára már kiváló nemzetközi megítélésének egyik kulcsfigurája a cég főtervezője, a német Peter Schreyer. A cég most azzal honorálta a számára számos jelentős formatervet - Optima, K7, GT, Track'Ster, Quoris - készítő dizájner munkáját, hogy elnökké léptette elő: ő az első nem koreai személy, aki a vállalat történetében betöltheti ezt a posztot. Előléptetésével a cég jelezte, hogy továbbra is elsőszámú ismertetőjele lesz autóinak a merész formatervezés, és továbbra is mindent megtesznek, hogy az előremutató dizájn segítségével folytassák a német autóipar népszerűségének megnyirbálását.
Hirdetés
Az 59 éves Schreyer 2006-ban igazolt át a Kiához, miután a Volkswagennél megalkotta a Passat, az első Audi TT és az újkori Beetle terveit. A Volkswagennél azóta annyira megbánták, hogy elengedték, hogy a konszern ura, Ferdinand Piech pár hete egy, az Automotive News-nak adott interjúban kijelentette, nem kellett volna őt elengedniük. Most már szánakozhat, az elnöki kinevezés fényében pedig minden bizonnyal még nehezebb és még drágább lenne az immár Ázsiában is szép ázsióval bíró autótervező visszacsábítása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 09:26
    Permalink

    Biztos vagyok benne,hogy a Toyota tud velük versenyezni, ahogy eddig is! Már több gyártó is bebizonyította, hogyha minőségi előrelépést tesz, úgy az ára is növekszik, ezért manapság inkább + szolgáltatással próbálkoznak a piacon.

  • 2017.10.30. at 09:26
    Permalink

    Lehet hogy a Vw konszernnek nem jönnek be az én adom el a legtöbb autót pár év múlva tervei.
    Talán még pár márkát felvásárolnak, úgy is annyira belendültek akkor esetleg lehetnek elsők.
    Én nem csodálkoznék azon sem ha a hyundai/kia első lenne valamikor.
    A Gm összeszedetlensége miatt úgyis lecsúszik, a Toyota meg nem biztos hogy tud majd a H/Kia val versenyezni, Us-ban, főleg árban, és máshol sem biztos. Minőségben is elérheti, amilyen intenzitással fejlődtek pár év alatt.

Vélemény, hozzászólás?