Kistesót kap a Porsche Panamera is: jön a Pajun

Porsche Pajun - a luxusszedánok körében is lefelé terjeszkednek a stuttgartiak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Még meg sem érkezett a Porsche bestsellerének számító Cayenne kisöccse, már most úgy hírlik, hogy néhány év múlva a Panamera luxusszedán is kistesót fog kapni.


Miután az évtizedekig szigorúan csakis sportautókat gyártó Porsche eladásait soha nem látott magasságokba emelte a 2002-ben érkezett Cayenne luxus SUV, s jól fogy a 2010-ben piacra dobott Panamera prémiumszedán is, a Porsche vezérkara évi 200 ezer példányos eladást áhít 2018-ra. Ehhez persze új modelleket is fog hozni, a sokáig Cajun (Cayenne Junior) kódnévvel illetett, majd végül Macanra keresztelt kompakt, pontosabban inkább középméretű SUV után a négyajtós Panamera kaphat kistesót.
A Sport Turismo felirattal mutatott, de Pajun, azaz Panamera Junior kódnévvel emlegetett, házon belül az Audi A6-nak, de természetesen inkább a BMW 5-ös sorozatnak, sőt, annak is Grand Turismo változatának, vagy a Mercedes-Benz E- és CLS-sorozatoknak konkurenciául szánt modell nem is kombi, de nem is szedán lesz, inkább meredekhátú ötajtós. Alapjait a VW-konszern moduláris, hosszmotoros, a tervek szerint a következő generációs Panamera, de még a jövőbeni Bentley modellek alapjául szolgáló platform adja majd.
Hirdetés

Bevezetése három-négy év múlva, azaz 2016-2017 tájékán várható, motorpalettáján pedig a jelenlegi információk szerint hathengeres motorok sorakoznak majd. 3,0 literes V6 TDI, 260-320 lóerővel, ugyanekkora, szintén V hengerelrendezésű, csakugyan turbós benzines 320-420 lóerővel, dupla turbóval pedig állítólag 520 pacival és 680 Newtonméternyi nyomatékkal.
Utóbbiakon túl hibrid hajtáslánc is várható, ám annak részletei egyelőre ismeretlenek, a hajtás alapból természetesen a hátsó kerekekhez megy majd, opcióként minden bizonnyal lesz összkerékhajtás, a váltók pedig várhatóan alapból 8 fokozatú automaták lehetnek majd.
Miként a Cajun Macan esetén a Cayenne eladásainak túlszárnyalását, úgy a Pajunnál is a Panameráénál is magasabb értékesítési számokat vár a Porsche, hiszen a nagyautók piaca ugyanúgy méretesebb a luxusautókénál, mint a szabadidő-autók körében a középméretűeké a legfelsőbb kategóriáénál.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?