Ford Vignale Mondeo néven debütált a csúcs Mondeo

Prémiumautó a Fordtól: itt a Vignale Mondeo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem luxusautó, de a Ford reményei szerint a középkategóriás prémiumellenfelek között is megállja a helyét a Vignale Mondeo.


Évtizedek óta visszatérő téma, hogy a tömeggyártónak kell-e nagyautókkal próbálkozni és folyton fölfelé kacsingatni. Peugeot 607, Opel Omega és a sort folytathatnánk - rég kikoptak a kínálatból. A mosatni Mondeo méreteit idéző Ford Scorpio utolsó szériája sem lett egy diadalmenet, most a Ford mégis újra próbálkozik. Két egykori olasz dizájnstúdió, a Ghia és a Vignale is 1973-óta a kék logós konszern tulajdona. Előbbi volt vagy huszonöt évig a jobban felszerelt, elegáns változat, zömében borzasztó műfabetétekkel, de mára nem használják a nevet. A Vignale felélesztését még két éve harangozták be és most itt van, az új Mondeo csúcsváltozata kapja a jól csengő, régi olasz nevet.
Hirdetés


Az első Vignale változat a Mondeóból készült el, rögtön kombiként is, ebben az egyedi barna színben. A terv az, hogy később más modelleket is átszabjanak ilyen igényes kivitelűre. A Vignale Mondeóban debütál a Ford új rendszere, amit aktív zajszűrésnek neveznek. Lényege, hogy az utasok fülét bántó motor- és egyéb zajok frekvenciáját kioltja a hangszórókon keresztül kiadott saját hanggal. Ügyes trükk, ahogy az is, ahogyan megkülönböztetik a Vignale változatot a sima Mondeóktól. Ezen hatszögletű, spéci díszrácsos és fényes szegélyű hűtőmaszk van. Az ajtókra és a lökhárítóra is jutott krómozás és egyediek a 18 colos felnik is.

A barna mellett fehér, ezüst és fekete fényezést lehet kérni, a ledes adaptív fényszóró viszont alapfelszerelés, miként az elektromosan nyíló csomagtérajtó, a fűtött kormány és a 12 hangszórós hifi is. A Vignale Mondeóban is a Ford legújabb SYNC2 navigációval is rendelkező, érintőképernyős fedélzeti rendszere kapott helyet. Az aktív biztonság terén is fullos a Vignale; táblafelismerő, koccanásgátló, parkolóasszisztens is segíti a vezetőjét. Motorból négyféle lesz rendelhető, a 240 lóerős, kétliteres turbós benzines és az ugyancsak 2,0 literes, de turbó nélküli, Atkinson ciklusú benzinesen és villanymotoron alapuló hibrid, ami 187 lóerős. A gázolajpártiak a 180 és 210 lovas 2,0 literes TDCi-k közül mazsolázhatnak. A Spanyolországban, részben kézzel készülő Vignale Mondeót már a jövő hónaptól lehet rendelni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?