Brutális pályacsúcsot futott a Mégane RS

Renault rekord a Nürburgringen

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Laurent Hurgon megdöntötte a két éve futott pályacsúcsot a Nürburgringen: a mai naptól a Renault Mégane RS Trophy 265 a leggyorsabb fronthajtásos, szériagyártmányú autó a Zöld Pokolban!


8 perc 17 másodperc. Űridő! - hangoztatták 2008. június 23-án a Renault Sport munkatársai, amikor a vasaló formájú, vagy kacsaseggű Mégane RS speciális változata, az R26.R megfutotta a szériagyártmányú, fronthajtásos autók körrekordját a Nürburgring Nordschleife versenypályán. Azóta eltelt közel három év, időközben megjelent az új Mégane RS, és a napokban számoltunk be egy különleges, 250 helyett 265 lóerős, speciális Bridgestone gumikkal ellátott, 500 darabos limitált szériáról, amely a Trophy nevet viseli. A franciák azonban nem ültek a babérjaikon, a mai napon kivitték az utóbbi autót a híres versenypályára, és tessék, a múltkori űridő már csak homályos emlék, hiszen új rekord született: 8:07.97 - ezt a Renault hivatalosan 8 perc 8 másodpercként kommunikálja, azaz a Trophy 9 másodpercet vert rá az R26.R modellre. A kocsit vezető Laurent Hurgon elmondta, nem volt nehéz dolga, a spéci RS nagyon jól vezethető, kanyarokból kigyorsítva sokat segít az első tengely önzáró differenciálműve, szinte tökéletes a Cup futómű hangolása, és a Bridgestone gumiknak is fontos szerepe volt a sikerben. Mint köztudott, a japán gyár Forma-1 technológiás, aszimmetrikus mintázatú, RE 050A jelű abroncsai - amelyeket 19 colos Speedline felnikre húztak - csak a Mégane RS Trophy változatához állnak rendelkezésre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?